Alla inlägg under oktober 2008

Av Jenny - 31 oktober 2008 17:44

Det blev inget möte igår med Familjerätten angående adoption, jag orkade inte pga min onda mage. Vi får boka in ny tid. Kvinnan från Familjerätten och jag har ringt om varandra utan resultat så vi får prova på måndag igen.


Magnus och jag satt skavföttes i soffan när han kom hem och småpratade om allt möjligt. Det är så underbart att kunna göra det, viktigt att kunna ventilera dagen med varandra.


Ikväll är det Idol, temat är visst schlager, kan bli intressant. Min kära vän Rebecca lär sitta bänkad framför tv-n, hon älskar schlager:-)


Hoppas jag är pigg imorgon för då har Alprausch utförsäljning i Åkersberga och den missar vi aldrig!! Sen ska vi på kalas hos Fia och henne vill jag också gärna kunna åka till.


Ha en trevlig fredagkväll alla mina trogna läsare:-)


Av Jenny - 31 oktober 2008 15:48

Har ätit kokt fisk, potatis och kokta morötter till lunch. Fick tips av min hudterapeut som också har magkatarr att det är bra att dricka Aniste. Hon är från Iran och fick tipset av sin mor som använder mycket örter som läkande hjälp. Pratade med min mor som är utbildad inom örtmedicin och hon bekräftade att både Anis och Fänkål är bra för matsmältningen och är kramplösande. Det ska vara hela frön som finns att köpa på påse där kryddorna finns i butiken. Vi hade fänkål hemma så jag har precis bryggt te på det som jag dricker nu och det smakar jättegott, lite lakrits.


Har utövat Qigong och mediterat precis och det är så underbart skönt. Känner mig så avslappnad och harmonisk just nu. Har lagt till en länk till kliniken där jag går på akupunktur, där kan man lyssna på kinesisk musik vilket jag gjorde till min Qigong. Jag älskar den kinesiska musiken, den är perfekt till meditation.


Nu ska jag gå och sätt mig i soffan och läsa min bok och lyssna på regnet utanför, mysigt.

Av Jenny - 31 oktober 2008 11:17

Åkte till Närakuten i Solna i går kväll. Magnus körde och jag satt brevid och masserade min mage. Jag kände mig nervös för jag gillar verkligen inte att gå till läkare, är så rädd för allt de kan få för sig att hitta på. Jag gjorde gastroskopi 1995 och det var det vidrigaste jag gjort och lovade mig själv att aldrig göra om. Så det satt jag och tänkte på.....tänk om de vill att jag ska göra det igen. Jag passade på att meditera på vägen dit och det hjäpte mycket, när jag slog upp ögonen kände jag mig nästan sömnig och väldigt lugn.


Fick träffa en bra läkare, han ställde massa frågor och klämde överalllt på min mage. Det känns bra, sa han. Han sa att min symptom inte känns stressrelaterade utan han var nästan helt säker på att jag ätit något som jag blivit sjuk av. Utöver det har jag även fått magkatarr pga min oro för dessa symptom. Så det blev dubbelt upp av allt. Jag har ju haft så jäkla ont i tarmarna och det har bubblat massor, varit helt stopp. Läkaren sa då något intressant som jag inte hade en aning om. Han sa att den enda smärta du kan känna i tarmarna är luft, du kan ha en tumör i tarmen, men det ger inte smärta i själva tarmen. Det var lite häftigt att få veta tycker jag. Då jag ofta är gasig i magen så har jag alltså mycket luft i mina tarmar och det är det som gör ont. Han sa att jag inte ska oroa mig, det här kommer gå över (precis vad jag ville höra).


Jag avskyr att ta mediciner, men även jag har min gräns. Läkaren sa tom att det är BRA att inte vilja äta mediciner. Men när det gått så långt att man inte blir av med smärtan så måste man ta något till hjälp och till mig tipsade han om receptfria (så bra läkare, hur många läkare säger att det är bra att inte vilja äta massa tabletter!!) 


Så jag har köpt Zantac för magkatarren. Sen även Dimetikon mot gaserna. Den tabletten tas inte upp av kroppen utan går direkt till tarmen och verkar där genom att luckra upp gaserna så de passerar lättare. Inga kända biverkningar finns, det gillar jag:-)


Så nu ska jag ta dessa tabletter i en vecka ungefär tills jag känner mig helt bra. Hoppas slippa skriva om min mage på bloggen framöver utom att den ska växa och bli tjock framåt vintern/våren;-)


Av Jenny - 30 oktober 2008 13:50

Bakslag igen......naturligtvis. Ska in och träffa en läkare kl 18 ikväll.

Orkar inte skriva mer nu måste vila.

Av Jenny - 30 oktober 2008 09:27

Har börja läsa boken Tusen strålande solar, har läst ca 70 sidor men känner redan att det är en mycket bra bok. Fick den av svärmor i fördelsedagspresent.

Den handlar om Mariam som femton år gammal tvingas resa till Kabul och gifta sig med en trettio år äldre man. Efter tjugo år av kärlekslöst och våldsamt äktenskap får Mariam sällskap av hustru nummer två, den unga Laila. De uthärdar våldet både i hemmet och på Kabuls gator.


Läs den!

Av Jenny - 29 oktober 2008 18:27

Har för ca en timme sen ätit potais och köttbullar, såååå gott. Har ju bara levt på dofilus, bananer, blåbärsoppa och rostat bröd nu ett par dagar. Det känns bra i magen, så nu borde jag vara friskförklarad.


Tog en promenad på 30 minuter på eftermiddagen och det var skönt att få röra sig längre än mellan rummen i lägenheten. Magnus kom hem precis, han ska iväg och träna och kallar mig fegis för att jag inte ska med:-) Han älskar att reta mig. Men det räcker med att jag kittlar honom brutalt så är vi kvitt, hihi.


Igår kväll såg jag på min absoluta favoritserie Desperate Housewives. Det är så mysigt med hösten och vintern att man kan se på alla underbara serier igen:-)

Av Jenny - 29 oktober 2008 14:38

Jag lever och har väl på sätt och vis hälsan. Så fort jag sagt att jag känner mig bättre har det ju kommit bakslag, så nu vågar jag knappt säga det.


Jag mår så dåligt och blir nog aldrig bra, har släpat in den stationära datorn på toaletten så jag kan skriva i min blogg samtidigt som jag sitter på toa........hurra för ironi;-)


Allvarligt talat, igår pratade jag med en jättegullig sjuksköterska genom vår sjukförsäkring vi har via jobbet. Hon tyckte att vi skulle avvakta till idag och om ingen bättring sker ska jag ringa tillbaka och få träffa läkare. Men jag mår bättre idag, känns fortfarande i magen men det är stabilare.

Så nu hoppas jag få ett slut på det här eländet.


Mötet igår gick bra för er som undrar, jag låg i sängen och hade min högtalartelefon på. En av personerna var på kundbesök och var därför inte med på mötet plus att jag var hemma. Men vi ska ses på måndag igen, så gårdagens möte gick bra men blev inte som det var tänkt från början.


Vaknade kl 9 i morse och gick upp. Någongång innan kl 10 ringde min vän Sandra sen pratade jag med svärmor, sen mamma och nyss ringde min man. Jag sa till honom att jag suttit i telefon ganska mycket och ska nu gå och göra min morgontoalett (åt frukost medan jag pratade i telefon).

"NU!? sa Magnus, klockan är över 14"

"Va...så mycket...oj" sa jag lite försynt.

Jag har alltså suttit i ca 4 timmar i telefon idag, haha. Men det gör inget för jag älskar att prata i telefon och idag har jag inga tider att passa så what the heck. Magnus skrattade, han hade kollat min blogg och såg att jag inte skrivit något idag och blev lite orolig att jag inte mådde bra, medan jag i sjävla verket varit upptagen av viktiga samtal:-)


HÅLL TUMMARNA ATT JAG SKA BLI FRISK NU:-)


Av Jenny - 28 oktober 2008 13:21

Snart kommer jag inte våga säga när jag mår bättre, för då kommer direkt ett bakslag. Igår kväll började jag må sämre igen och inatt har jag sprungit på toa massor med gånger. Är hemma, kommer ringa in och va med på mötet. Har pratat med sjukvården, de ska kolla läget med mig i em igen för att se om jag måste träffa läkare.


Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards