Alla inlägg under november 2008

Av Jenny - 30 november 2008 23:06

Idag vaknade jag på morgonen, det var mörkt trots att våra ljusstakar och stjärnor var tända i alla rummen utom sovrummet. Trodde klockan var ca 8, tittade på mobilen......09:40....??! Jösses, den här årstiden är verkligen mörk. Vårt sömnbehov är visserligen större under vinterhalvåret, men jag gillar inte att sova så länge, får nog ställa klockan på 9 i alla fall på helgerna.


Efter frukost drog vi iväg till gymmet, jag hade så otroligt mycket energi i kroppen och körde först ca 1,5 km på löpbandet, sen styrketräning. Vi rasade ihop i två högar hemma sen:-) Skönt att vara så utmattad. Ringde min mor som drar till Teneriffa om en vecka så vi pratade en del om det. Sen pratade jag men vännen Jarven från Halmstad, vi snackade en del gamla minnen vilket alltid är lika roligt.


Har fortsatt att röja hemma, nu har jag äntligen fått fritt i vårt lilla "bibliotek" Myshörnan börjar ta form........ett år efter inflytt;-)


Nu ska vi sova, imorgon bitti ska vi till familjerätten, första besöket inför adoption.....får se vad det ger.


Lycka till imorgon min kära vän Sandra, första dagen på ditt nya jobb!!

Av Jenny - 29 november 2008 23:37

Ett sent inlägg, men jag kan inte låta bli. Nu har vi sett två filmer på raken. Den jag nämnde i mitt förra inlägg: Rendition och Flyga drake (The kite runner) Två otroligt starka och bra filmer. Magnus och jag satt tysta i flera minuter när eftertexterna började rulla för de berörde oss så djupt.


Nu måste jag köpa boken, Flyga drake och läsa också. Det är som ni säkert redan vet samma författare som skrivit boken Tusen strålande solar som jag berättat om i ett tidigare inlägg.


Se dem om ni inte redan gjort det.

Av Jenny - 29 november 2008 18:23

Idag har vi gjort massor. Först sov vi till ungefär 09:30, det var skönt att få sova ut för en gångs skull. Efter frukost drog jag iväg till min hudterapeut och vaxade ben, bikinilinje och armhålor. Vi var på gymet igår kväll, har faktiskt inte så mycket träningsvärk idag som jag trodde jag skulle ha som tur är med tanke på vår fortsatta dag.


Sen var det dags för storrensning, vi tömde vår ena klädkamamre på rubbet. En del tog vi ner i källarförråde som vi för övrigt också rensade och tömde på skräp när vi ändå var i farten. Allt skräp körde vi sen till återvinningscentralen som vi har i närheten och slängde. Jag får sån sån otroligt tillfredställande känsla av att rensa och slänga skräp. Jag riktigt känner hur energin börjar flöda i hemmet igen. Så nu har vi ställt in snyggt och prydligt det som ska vara i klädkammaren och vi är riktigt nöjda. Hittade lite mer skräp i andra klädkamamren som vi får kasta imorgon.


Till er som gärna vill röja men tycker det är svårt att kasta saker, för det kaaaan ju komma till användning en vacker dag har jag ett tips. Läs boken: Rensa röran med Feng Shui, av Karen Kingston. Den är otroligt inspirerande och väldigt intressant att läsa. Till och med de som är riktiga samlare kastar och rensar när de läst boken, jag känner själv till flera som gjort det.


Vi var även på Coop idag för att handla lax till middag och då passade vi även på att köpa ett par goda ostar, gott bröd, fikonmarmelad och jordgubbskompott som vi ska mumsa på ikväll. Blev så inspirerade av vår vistelse på Friiberghs Herrgård förrförra helgen.


Ha en bra lördagskväll, nu ska vi mysa med film (Rendition) och ost:-)

Av Jenny - 28 november 2008 16:42

Det lönar sig att konfrontera istället för att gå och grunna för sig själv och måla fan på väggen. Jag tog tag i saken på jobbet, fick sagt det jag ville ha sagt, vilket resulterade i ett kanonbra samtal. Känns så jäkla bra!!!


Så nu kan jag faktiskt känna att jag både fått mer respekt och att jag kan jobba på ett mer tillfredställande sätt med vissa bitar.


Ser fram emot en skön helg med Idol och ljusstakar och stjärnor som ska upp i alla fönster. Imorgon ska vi rensa ur ena klädkammaren för att göra plats för Magnus cykel därinne, plus rensa ut det vi inte använder så klädkammaren används mer effektivt än som ett "släng-in-skräp-i-brist-på-annat-utrymme-ställe"


Föresten så är jag skitsnygg i håret igen, min frisör gör som vanligt mirakel. Tack Sara:-) för det är tack vare dig som jag går där!

Av Jenny - 27 november 2008 22:34

En issue har uppstått på jobbet.....IGEN. Den här gången ska jag konfrontera vederbörande, helst imorgon för nu får det fan vara nog! Jag är tack och lov inte konflikträdd, tar hellre tjuren vid hornen och får det överstökat. Jag måste ta mig en allvarlig funderare på hur jag egentligen ska göra med saker och ting. Hur länge orkar jag stå pall för allt? Ska man behöva grubbla på sånt här en vardagskväll 22:30? NEJ, då ska man ligga i sängen och läsa sin braiga deckare. Vilket jag ska gå och göra nu.

God natt...

Av Jenny - 27 november 2008 11:05

Precis när jag lagt upp mitt senaste inlägg ringde kuratorn. Hon finns på Huddinge och sa att jag är varmt välkommen dit, men vi kom fram till att det är enklare för mig att ta mig till Karolinska i Solna, så jag fick ett nytt nummer till en annan kurator. Ringde den andra och hon svarade som tur var direkt så nu ska vi träffas den 10 dec 09:15. ÄNTLIGEN!


Av Jenny - 27 november 2008 10:23

Jag är verkligen en rutinmänniska. Vill ha koll på saker och är noga med att allt fungerar som det ska. Rutiner ger trygghet och framför allt säkerställer man att det blir rätt. Idag ska vi ha möte på jobbet angående mina arbetsuppgifter då flera rutiner inte finns. Känns bra, för nu måste det ske en förbättring för att jag ska kunna göra det som förväntas av mig. Det är så otroligt frustrerande att vara beroende av andra för att kunna utföra det jag ska göra. Nåväl, detta gäller tack och lov endast en del av allt jag gör här men det påverkar för mycket för att vara okej.


Längtar till i eftermiddag, för då är det dags att gå till frisören. Det är bland det bästa jag vet. Går på en salong som ligger nästan brevid mitt jobb, hon är absolut den bästa frisören jag haft. Det kommer bli slingor i utväxten och klippa topparna och luggen.


Sen är det dags för veckohandling ikväll, vi har märkt att det gör stor positiv skillnad i plånboken att veckoplanera mat och övrigt till hushållet. Det fungerar jättebra och som sagt, vi sparar en rejäl slant på köpet:-)


Angående kurator, vi har ringt om varandra ett par gånger, hoppas vi får tag på varandra idag så jag kan boka tid. Även om jag mår bättre nu än för en vecka sen så vill jag gärna träffa henne. Det går ju upp och ner hela tiden, glad och positiv kontra deprimerad och ledsen. Så problemen är ju inte borta bara för att jag har det ganska bra nu. Men som sagt, just nu mår jag förhållandevis bra och jag får rida på den vågen så länge jag kan.

Av Jenny - 26 november 2008 11:18

1. Hur lång är du?

168 cm (var 169 förut så jag har krymt)

2. Vilken är den senaste filmen du sett?

Things we lost in the fire

3. Vem ringde du senast?

Magnus

4. Vem ringde dig senast?

Sandra

5. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Ringa tror jag nog, men sms är bra för snabba meddelanden.

6. När såg du senast din mamma?

I augusti när hon och Jan hälsade på oss

7. Vilken ögonfärg har du?

Blå

8. När vaknade du i dag?

06:15

9. Vilken är din favoritjulsång?

Det strålar en stjärna

10. Vilken är din favoritplats hemma?

Åh, svårt….köket tror jag. Gillar alla rum:-)

11. Var tror du att du befinner dig om tio år?

I ett underbart hus med min man och våra barn

12. Vad skrämde dig om natten som barn?

Mörkret och vissa männsikor

13. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

I går när jag pratade med min man i telefon. Smarra fruktnickel, haha.

(från Killinggänget)

14. Har du stationär eller bärbar dator?

Stationär (vill ha en bärbar!)

15. Hur många kuddar har du i sängen?

Måste ha två kuddar

16. Vilka städer har du bott i?

Stockholm, Falkenberg, Halmstad, Hässleholm, Helsingborg

17. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Inomhus barfota eller strumpor om det är kallt. Ute vill jag ha skor.

Är ingen indian som kan gå barfota, gör för ont om det inte är gräs.

18. Är du social?

Ja nästan alltid.

19. Vilken är din favoritglass?

Ben & Jerry så klart!

20. Vilken är din favoritefterrätt?

Kladdkaka och chokladmugffins med chokladbitar i…mums

21. Tycker du om kinamat?

Ja, förutom att det är massa glutamat i som jag inte tål

22. Kaffe eller te?

Vitt te och mammas örteer

23. Vad äter du till frukost?

Mannagrynsgröt och te

24. Sover du på någon särskild sida?

Måste ligga på högersidan för att somna, vaknar oftast på rygg

25. Kan du spela poker?

Jajamen både vanlig och Texas Hold’em

26. Känner du någon med samma födelsedag som din?

En i min klass fyllde samma dag, men vi har ingen kontakt längre

27. Vill du ha barn?

Ja, vi jobbar på saken…

28. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska, skulle gärna lära mig italienska.

Rövarspråket kan jag också;-)

29. Har du någonsin åkt ambulans?

Nej

30. Föredrar du att bada i havet eller i sjön?

Havet utan tvekan

31. Vad spenderar du helst pengar på?

Hudvård, sköna behandlingar, chokladtryfflar

32. Äger du dyrbara smycken?

Ja som jag fått av min farmor innan hon gick bort, som tillhört henne

och min pappa. Har även fått av min mamma som hon fick av min pappa.

Mina vigselringar.

33. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Desperate housewives, Prison Break, Morgonsoffan

34. Vilka är de roligaste människorna du känner?

Min man och min morbror

35. Vilken är din favoritfilm?

Sagan om ringen, A night at the Roxbury, Liar Liar, Matrix mm mm.

36. Vad lyssnar du helst på för radiokanal?

P3 Street, Studio 107,5, The voice

37. Har du kvar något från då du var liten?

Ja, leksaker, skolböcker och berättelser jag skrivit. Har rensat bort mycket men har sparat det som känns viktigast att ha kvar

38. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Min överstrykningspenna

39. Kan du byta olja på bilen?

Jajamen

40. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej

41. Vilken var den senaste boken du läste?

Läser nu: Skräckens natt av Leigh Brackett (kriminalroman från farmor)

42. Läser du dagstidningen?

Nej, det är old news. Kollar webben eller tv-nyheterna

43. Sjunger du i bilen?

Javisst, älskar att kräma på hög volym och sjunga när jag kör bil

44. Vad var det senaste du skrev ner på ett papper?

Inköpslistan i morse

45. Varmt eller kallt resmål?

Varmt

46. När var du i kyrkan senast?

I lördags när vi var på julgospel

47. Vad var ditt favoritämne på högstadiet?

Kemi och fysik

48. Vilket var ditt drömyrke när du var liten?

 Frisör eller veterinär

49. Vad är det pinsammaste du gjort?

När jag råkade fisa under ett franskaprov i 7:an

50. Vilka städer i världen har du besökt?

New York, Las Vegas, San Diego, San Francisco, Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore City, Köpenhamn, Helsingfors, Oslo, Venedig, Paris, Barcelona, Reykjavik

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards