Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Bra igen

Av Jenny - 29 mars 2009 21:17

Det är så ljuvligt att få må bra. Magen är på topp igen och jag är så tacksam. Jag resonerar enligt det österländska tänkandet, mår magen bra - mår själen bra. Efter frukosten i morse tog vi på oss träningskläderna, Magnus sprang och jag promenerade. Det var härligt då jag varit så still i ett par dagar (förutom städröjet), hela systemet kommer igång med motion. Jag är ju så van att träna flera gånger i veckan och vill fortfarande hålla mig sund och stark. 


Det blev inget kameraköp idag heller. Bilen verkar krångla igen, indikerar motrofel. Jag får ringa verkstaden imorrn och lämna in det igen. Vi ska börja kolla på ny bil, behöver ändå större nu i och med tillökningen i familjen:o)


Idag blev det värsta lyxmiddagen, Magnus kom hem med en grymt fin ekologisk oxfile igår. Så det blev helstekt oxfile med potatisgratäng och mumsig sås med sallad. Jag var ju så klart tvungen att googla för att se om jag får äta lite rosa kött. Livsmedelverket skriver på sin hemsida att listeriabakterien är sällsynt i nötkött och att den ändå dör vid 65 grader. Vi värmde den till 70 grader och det blev perfekt. Vi njöt som tusan av maten, rena himmelriket. Det var så mört så det var som att skära i smör. Magnus ser redan fram emot morgondagen på jobbet att få äta medhavd oxfile till lunch:o) 


Imorgon ska jag till MVC igen och träffa en läkare. Det ser jag fram emot. Vi kommer prata om allergimediciner och jag ska även fråga lite andra saker. Bra för mina nojerier att få prata med en läkare som är inriktad på just gravida kvinnor. Är i vecka 11 nu och det känns fantastiskt. När jag var ute och gick idag fick jag plötsligt en inre syn hur jag håller min bebis i famnen och drar in doften, tårarna vällde direkt fram ur mina ögon. Har så starka känslor att jag inte klarar att tänka dem fullt ut utan att börja gråta, men på ett positivt sätt så klart. Det liksom ilar i hela magen samtidigt - lycka!





 
 
Jenny

Jenny

29 mars 2009 23:08

Vilken spännande tid ni har framför er! Önskar er all lycka med den lill* i magen!

Mvh Jenny

http://mammajenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja

29 mars 2009 23:15

Jag halkade in pâ din blogg pâ ngt sätt och läser den nu dagligen. Du skriver fint och du har mânga bra tips pâ filmer och Tv-serier. Efter att du hade tipsat om Changeling sâ har jag nu sett den idag, otroligt bra film! Tack för tipset och för allt i världen sluta inte att recensera filmer, vad skall jag dâ titta pâ...

Jag mâste även tala om att jag är väldigt glad för din skull att du äntligen blivit med barn!

 
Ingen bild

Anna T

30 mars 2009 09:54

Skönt att magen är i balans igen!
Ha en bra dag och ta en bit paj till fikat!
Kramar Anna

 
Ingen bild

jeanette

30 mars 2009 09:59

ja lycka till idag gumman ja man får ha glädje tårar kramis till er du är inte ensam lite underfundigt Stjätnan är ju med dig Kom jag på

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards