Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Dagen är min

Av Jenny - 6 april 2009 09:29

Jag älskar mina morgnar. Går upp, startar igång datorn och kollar min blogg och mina mail. Sen strosar jag runt och plockar lite innan det är dags för frukost. Jag älskar att vara i vårt kök, solen stålar in genom fönstret då vi har morgonsol på den sidan. Vi har tunna vita gardiner som jag drar för litegrann, så ljuset ändå kan bada i köket, men utan att blända.


Sen sitter jag där vid bordet med näsan mot fönstret och äter min mannagrynsgröt och dricker mitt citronmelisste som är egenhändigt gjort av min mor.


Jag njuter av friden, fönstret är lite på glänt, hör bilar lite på avstånd och fåglar som glatt sjungande välkomnar våren. Det blir som en meditativ känsla, känner en enorm tacksamhet och kärlek för allt som jag har lyckan att få erfara i mitt liv. Jag har så mycket att vara glad för och jag är tacksam över det varje dag, varje morgon, vid mitt köksbord med solen som värmer i ansiktet.


Mitt liv har inte alltid varit lätt, har en bakgrund som jag inte önskar någon annan få erfara. Min mamma har alltid varit fantastisk, hon är min förebild och ängel. Men det har funnits andra i vårt liv som inte varit så fantastiska. Det jag vill säga är att det har gjort att jag uppskattar så otroligt mycket det jag har idag. Jag tar aldrig något för givet, det tror jag är farligt. Jag tänker inte på det förflutna längre med bitterhet, tack och lov. Jag har bearbetat och gått vidare. Men varje dag tackar jag min lyckliga stjärna att mitt liv ser ut som det gör idag.


Jag älskar min familj, mina vänner och mitt blivande barn som växer tryggt i sitt lilla bo. 


Dagen är min och jag kan fylla den med precis vad jag vill...

 
 
Ingen bild

jeanette

6 april 2009 09:50

Hej men vad fantastiskt skrivet Kram De är så rätt så!!!

 
Mamma

Mamma

6 april 2009 09:56

Åh Jenny, jag börjar nästan gråta när du skriver så där. Jag tycker ju själv att jag inte har varit den bästa mamman alla gånger. Men som du säger, det är historia nu. Vi ska leva i nuet och ta vara på varje dag.
Det ska bli så roligt är ni kommer till oss om några dagar.

Jättebamse stora kramar & lite pussar!!

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jenny-k

6 april 2009 11:14

Härligt, kan nästan se ljuset som strömmar in i ert kök. Ibland behövs inte mer för att hitta den inre friden. du är en stark och stolt person, glöm inte det!! Förresten, prova blöta upp kompressen med vtn/koksaltlösn så ska du se den lossnar lättare. Kram Jenny-k

 
Ingen bild

Sara W

6 april 2009 13:09

vad härligt det låter när du beskriver, får som ett lungn i kroppen, du skriver så bra:) Hoppas du och magen mår bra;) kram

 
Ingen bild

Britt-Inger

6 april 2009 14:03

......Men så vackert du skriver finner inga ord......
/kramar från Britt-Inger

 
Ingen bild

Sara W

6 april 2009 15:54

Nu när ni köpt kameran, så väntar vi ivrrigt på mer magbilder:) Kram

 
Ingen bild

Moster

6 april 2009 16:15

Åhhh Jenny vad fint du skriver.
Man blir verkligen berörd av dina tankar och funderingar.
Sköt om dig gumman.
Kramizar från din gamla Moster

 
Jenny

Jenny

6 april 2009 16:39

Tack alla söta för fina kommentarer. Jag blir glad av att mina ord uppskattas av er. Då jag är en känslomänniska så blir jag helt enkelt tvungen att skriva av mig allt som rör sig i skallen och i hjärtat, det känns så himmelens bra.

KRAM!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

6 april 2009 20:35

Åh så härligt det låter!! Njut av det!! Min morgon ser ungefär ut så här: Vaknar 5-6 (ej frivilligt), byta bajsblöja, bråka på kläder på en liten slingrig orm, göra frukost (snabbt snabbt för lilleman är VRÅLhungrig), torka upp efter att gröten skvätts runt i köket och tillsist sjunka ner i soffan och mysa framför bollibompa. Nog för att jag gärna skulle vilja uppleva din morgon nån gång ibland, men mina mornar är bra härliga ändå. Om nåt år sitter du i samma sits =)

Vad fin du är på bilden!! Du strålar.

Kram

http://miascrapparochler.blogg.se

 
Ingen bild

Ulrika

6 april 2009 22:08

Åh va vackert skrivet! Det behövs inte vara på vers eller rim eller vad det heter... Det viktiga är att det kommer fram, det man vill förmedla... Och det gjorde det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards