Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Söndag på norrsidan

Av Jenny - 20 april 2009 10:57

Det var en mysig dag igår hos Sara & Alex. De bor norr om stan, så det blev spännande kapitel i ljudboken på väg dit. Magnus och Alex försvann på sitt håll, medan Sara och jag satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi satt även och kollade in hemnets hemsida på de dyraste lägenheterna och husen i Stockholm, det var roligt:o)


Hon bjöd på god lasagne till lunch och på kvällen blev det grillad fläskkarré med mumsiga tillbehör och däremellan, för att inte svälta ihjäl, blev det kanelsnäckor och överblivet påskgodis.


Efter middagen kollade vi på en film: An American Crime. Den handlar om två unga flickor som lämnas att tas om hand av singelmamman Gertrude. Hon uppfostrar ensam sex egna barn. Situationen kulminerar i ett av de mest sadistiska och förnedrande fallen av övergrepp någonsin...


Bra men fruktansvärd film om vad en vuxen människa kan göra mot ett barn...


Idag har jag varit hos optikern på morgonen och kollat synen. Jag nämnde att jag var gravid, vilket var tur. För tydligen kan man tillfälligt bli mer närsynt när man är gravid plus att slemhinnorna i ögonen kan bli torrare. De provar helst inte ut nya linser till gravida. För den sämre synen kan återställas efter att man ammat klart. Detta hade jag ingen aning om, alltid lär man sig något nytt. En graviditet påvarkar det mesta har jag märkt, vilket det gärna får göra för mig så länge allt går bra.


Nu ska jag strax åka till söder och träffa Magnus för lunch och sen ska vi vara på MVC kl 13 för att lyssna till Stjärnans hjärta alternativt ultraljud. Håll tummarna att allt går som en dans.

 
 
Ida

Ida

20 april 2009 12:27

Jag kan också på fredag! KUL!:) kollade m gugge och hon jobbar då. perfekt. Hon tyckte 14. tiden va bra. kan du då? Kraam!

http://fixit.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

20 april 2009 14:19

Ja ha spännande väntar med spännande fortsättning Ja ha finns filmen på video butik?? kramis

http://diincornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards