Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Helgens göromål

Av Jenny - 8 december 2008 15:06

På lördagen åkte vi hem efter frukost, vi körde ena kollegan med respektive hem till Vasastan. Då passade vi på när vi släppt av dem att hälsa på Magnus syster som bor i närheten. Hon satt och pluggade för fullt men tog en fikapaus när vi kom. Henns sambo kom efter en stund och det var mysigt att få träffa dem båda igen.


Sen bar det av hemåt, vi lagade tacos på lammfärs och tittade på två filmer. Men en bit in i andra filmen.....ca 21:00;o).....slocknade jag som om det blev strömavbrott i skallen, toktrött efter veckans slit. Sen vaknade jag en timme senare och vi gick då båda, trötta som få, och la oss för natten......kl 22 en lördagkväll.....vaknade 10 timmar senare!! Shit, jag brukar inte sova så mycket, men vi behövde det båda två. Jag gick upp och röjde lite i lägenheten, sen väckte jag Magnus. Våra planer att träffa vänner idag blev inställt så vi bestämde oss för att åka in till stan och handla julklappar då vi inte kommer ha så värst mycket tid för det framöver. Vi åkte till vackra Gamla stan och åt på restaurang: De svarta fåren, på Stortgorget. Sen vandrade vi runt och hittade lite smått och gott (mest till oss själva;o).....varför blir det alltid så). I år har min kära bror och syster bestämt att vi ska köpa en julklapp var för ca 100 kr och sen spela julklappsspelet. Mycket bra förslag, känns toppen, då slipper man hysterisk stress med att köpa massa julklappar som är lika ångestframkallande varje år. För mig är julen att vara med familj, vänner, äta god mat, spela spel, myyyyyyysa. Julklappar är kul, det erkänner jag, men kom igen, måste man köpa mängder av julklappar för massor av pengar för att få en bättre jul? Vi är ju vuxna allihopa och då värdesätter i alla fall jag andra saker. Tänker på dem som inte har någon familj att fira jul med.....eller de vars jular är allt annat än mysiga....


NÄR vi får barn kommer de självklart få julklappar, men till dess får vi spara varje krona för att överhuvudtaget kunna få barn då det kostar en halv förmögenhet för oss som inte kan få "gratis" genom den naturliga vägen.

 
 
Ingen bild

jarven

8 december 2008 17:56

Vilken myshelg du/ni verkar ha haft :-)
Härligt!
Hoppas du får en bra vecka!
Massa kramar!

 
Ingen bild

sandra

8 december 2008 19:11

Åh vilken mysig bild!
Stockholm é så fint!

Ha det gott!

Kramar från "trötter" :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards