Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Obehagligt brev

Av Jenny - 9 december 2008 08:17

Igår tog vi en längre promenad direkt när vi klev av tunnelbanan hemma. Det var skönt att gå och vi pratade mycket om livet och kärleken, framför allt den till sig själv. Det var givande och vi kände nog båda två att vi mådde bra efteråt.


När vi kom hem låg posten innanför dörren, jag satte igång att sprätta kuvert medan jag tog av mig ytterkläderna. Vi småpratade och mitt i en mening blev jag helt tyst och stirrade på brevet jag hade framför mig. Det var från banken:

"Vi har fått information om att ditt kort kan ha blivit utsatt för så kallad skimming, vid uttag i bankomat. Det innebär att informationen på kortets magnetremsa kan ha blivit kopierad. Vi rekomenderar att du snarast byter ditt nuvarande kort"


Det var som att få ett slag i magen, har någon jävel snott pengar från vårt konto? Jag rusade in på kontoret och startade datorn och loggade in på banken. Sen satt Magnus och jag och gick ignom alla transaktioner en tid bakåt. Jag ringde även spärrservice och de rekomenderade mig att spärra kortet, vilket jag gjorde. Som tur är har vi ganska bra koll på vart våra pengar går. Men diverse småsummor kunde vi inte förklara så jag ska ringa kundtjänst nu och se om de kan hjälpa mig tala om vart de inköpen är gjorda och vilka bankomater som uttagen gjorts på, de har ju nummer. De som gör sån här skimming är ju inte dumma, de tar endast ut små summor lite då och då från flera kort de kopierat och sammanlagt blir det stora summor. Allt för att udvika upptäckt.


Så nu är jag utan kort i ca en vecka, så min man får ge mig en slant så jag har lite kontanter. Det tar så pass lång tid att få ett nytt kort. Jag har en god vän som jobbar på banken vi har, ska fråga henne om råd också hur man gör i sådana här fall. Det lustiga är att varje gång jag tar ut pengar på bankomat tänker jag; "Undrar om mitt kort kan bli kopierat nu" För det händer tyvärr alltför ofta här. Konstigt att det inte går att göra mer säkra maskiner....men idioterna som gör så här finner ju alltid nya vägar i och för sig.

 
 
Ingen bild

Toksmula

9 december 2008 11:00

Fy vad obehagligt! Kan förstå att man känner sig kränkt! Bra iaf att ni verkar ha en bra bank som är på sin vakt.

 
mamma

mamma

9 december 2008 11:14

Hej Jenny
Du far göra som jag och köra den gamla hederliga stilen med kontanter. Dom kan man inta skimma i alla fall.

Puss & kram
mamsen & Jan

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

9 december 2008 12:46

Det var just det jag gjorde, tog ut pengar ur en bankomat för att få kontanter. Men nu har det visat sig att jag inte förlorat några pengar när jag pratade med banken, tack och lov!
Hoppas ni har det bra i värmen:0)
KRAM

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sandra

9 december 2008 18:46

Oj, va obehagligt!
Va bra att du inte hade förlorat några pengar!
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards