Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Morgonstund har guld i mun

Av Jenny - 25 april 2009 10:58

Sov så skönt när klockan ringde i morse, ville först inte vakna. Sov lite halvtaskigt inatt och var på toa så mycket som tre gånger och pinkade. Magnus sa lite halvsovande att jag borde ringa och boka om min tid. Men nej, det vill jag inte. Min kära hudterapeut bor i Jakobsberg och går upp extra tidigt, kör till Örby för att vaxa mig innan de ens öppnar. Klart jag måste massa mig upp. Väl uppe var det inga problem, då blir jag snabbt pigg.


Solen strålar och temperaturen var redan på 12 grader i skuggan, då är det faktiskt omöjligt för mig att fortsätta vara trött och tråkig. Älskar verkligen morgnarna. Åt frukost och promenerade iväg. I en uppförsbacke på gångvägen såg jag en hare sitt högst upp på krönet. När jag kom närmare skuttade den iväg. Väl uppe såg jag fyra harar till. De skuttade ut på en liten gräsplätt och började leka med varandra, såg jätteroligt ut. När jag gick förbi sneglade de lite på mig, beredda att fly. Men när jag väl gått förbi dem stannade de upp från leken alla fem och tittade på mig. Som om de undrade varför jag inte ville stanna och leka, haha. Så söta dem var.


När jag var klar på salongen och traksade hemåt såg jag en bekant figur springa emot mig. Magnus! Han var ute på sin morgonrunda och av en händelse kom han precis samtidigt som mig på samma väg. Han sa att om han kommit några sekunder tidigare hade vi missat varandra, han såg mig först. Det var lite lustigt. Vi befann oss en bra bit hemifrån nämligen. Vi stod och pratade en stund sen sprang han vidare och jag promenerade hem.


Nu ska jag pyssla lite på balkongen och göra den lite vårfin. I år blir det nog bara pelargoner, då de tål mycket. Vi är borta så mycket på somrarna och det är så trist att komma hem till stendöda växter. Ska torka av öerallt, dammsuga, slänga ut trasmattor och göra fint. Blommor köper vi idag eller imorgon.

 
 
Ingen bild

Jeanette

25 april 2009 13:36

Hej gumman Hoppas de är okey med dig och så Skönt med vaxade ben kanske ska jag göra de ? Ja gott tacos ha en trevlig kväll och hälsa Kramisar too you tree!!

 
Ingen bild

Britt-Inger

25 april 2009 15:52

Woahwh....vilken mage alltså, jösses vad den vuxit sen vi sågs sist. Oj, vad det strålar om dej - en sån kraft...Bronsgudinna... kramkram.../kram Britt-Inger

 
Ingen bild

*Jenny*

25 april 2009 22:43

Hej.
Bor ni i Örby? Vi bor nämligen i närheten av Örby, så jag reagerade på att du skrev Örby. Vi gick också där idag, och såg två harar, kanske samma =)
I vilken salong vaxar du? Jag vill byta salong och har funderat på Örby.
Ingen mens =( Den lär inte komma senast måndag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards