Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Gravida tankar

Av Jenny - 4 maj 2009 17:41

Är nu inne i den 17:e graviditetsveckan. Snart halvvägs. Magen växer så det knakar, nu syns det definitivt att jag är gravid vilket gör mig varm av lycka. Har läst på några ställen att barnet redan nu kan uppfatta ljud, så idag tog jag på mig mitt Bolasmycke som jag fick av Alexandra. Om inte annat så är det fint i alla fall. Men barnet hör inte tydligt förrän om ca tre veckor.


Jag längtar så till den 18 maj när det är dags för det "stora" ultraljudet. Då kommer vi få se Lilla Stjärnan som en riktig bebis. Jag kommer förmodligen böla ögonen ur mig av kärlek och känslor......och Magnus som ska filma....hur ska det gå;o)


Jag tänker lite på framtiden. Kommer jag att klara den största utmaning jag stått inför i mitt liv - att bli mamma? Kommer jag bli en bra mamma?  Innerst inne är jag ganska säker på att det kommer gå bra, men tankarna finns ändå där. Det gör de kanske för de flesta? Jag vill vara en trygghet för mitt barn, finnas där i vått och torrt. Stötta Stjärnan att nå sina mål och komma dit h*n vill i livet.


För ett år sen hade vi precis kommit hem från Paris, där vi var med våra vänner Sandra och Peter. Det var 22 dagar kvar till vårt första möte med Gunnar på Oxbackskliniken. Idag, ett år senare, är det 166 dagar kvar till beräknad förlossning.

 
 
Ingen bild

Sara w

4 maj 2009 18:11

Åh vilken fin bild:) Du kommer att bli en super mamma det vet jag, så nu kan du fundera på annat;) hihi/ kram kram

 
Ingen bild

Elin

4 maj 2009 18:16

Oj, ja det är nog helt normala tankar :-) Jag är i alla fall full av dem. Idag på jobbfikat funderade jag på om tvillingarna ska gå i samma skolklass eller om man ska försöka dela på dem. Kanske lite tidigt eftersom de inte ens är födda..? Man ska vara med och forma en helt egen person, så det är nog inte så konstigt om man känner lite tvivel ibland. Jag är dock övertygad om att ni kommer bli toppenföräldrar! Framför allt kommer lilla Stjärnan få väldigt god mat verkar det som :-)

 
Jeanette

Jeanette

4 maj 2009 18:39

Ni kommer bli toppen toppen föräldrar de kan jag lova miljarders procent Ja viist de är tankar som går kommer Även för mig som förälder till en dotter 27 år Då är de kommer el är jag en bra mormor /farmor Thats life i guess Puss på er

http://diincornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

4 maj 2009 19:18

Hej.
Vi går hos Oxbackskliniken =)
Ja, nu är det inte långt kvar.
Hoppas du får en fin kväll / Kram

 
Ida

Ida

4 maj 2009 22:23

Du kommer att bli en perfekt mamma till lilla stjärnan!(Och magnus en perfekt pappa) Jag hade också sånna tankar men man växer i rollen varje dag. Ens barn lär en hur livet är som mamma och man lär varandra hur livet tillsammans ska vara. Det är bara mysigt! :)Kram

http://fixit.blogg.se

 
Jenny

Jenny

5 maj 2009 07:55

Tack alla för era fina kommentarer. Ja, jag antar väl att jag är ganska normal;o)

KRAM!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

5 maj 2009 17:05

Hej!

Ja kan garantera att ni kommer bli underbara föräldrar...o som sagt...alla är vi nybörjare en gång i livet inför olika saker...

O det brukar falla på plats när man väl är där...svårt att sätta ig in nu innan man är där....

Men alla har vi nog haft dessa tankar...ja tänker t.om så nu o ändå väntar ja barn nummer 2...

Så du är inte ensam o att känna så...o när du väl är där så blir allt så naturligt o osäkerheten försvinner...

Ha det så bra...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards