Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Uppsummering av helgen

Av Jenny - 27 april 2009 09:12

God morgon mina vänner. Tänkte börja med en lite uppsumering av helgen. Som vanligt får man vakna till strålande väder:o)


Lördag

I lördags kom Alex och Sara vid 17-tiden. Peter kom vid 18. Jag röjde som en besatt på balkongen. Torkade av alla ytor och balkongräcket som var täckt av pollen. Sen dammsög jag hela balkongen. La över alla rotfrukter i de lådor vi köpt samma dag. Ut med duken, mattorna, sittdynorna, värmeljus, lykta och nya Pelargonen. Vips var balkongen som ny igen. Sara och och höll mig sällskap och förundrades över hur jag orkade hålla på. Hon hade slingat håret och klippt sig i en helt ny frisyr och det var så galet snyggt, som en blandning mellan Victoria Beckham och Meg Ryan. Vi fikade lite och satt och pratade om ALLT. Det var så skönt att ha Sara här, vi pratade om sådant som jag inte vill skriva på bloggen. Vi har många saker gemensamt så vi förstår varandra så bra. Tack sötaste vännen!


Sen blev det tacos och vi åt så vi nästan mådde illa hela bunten, hihi. Men gott som fasen var det. Det blev en sen kväll, mot slutet satt grabbarna i arbetsrummet medan Sara och jag somnade till en film i varsitt soffhörn.


Söndag

Vi vaknade skapligt på söndagen. Jag tassade upp lite före Magnus som behövde sova en stund till. Gillar att pyssla hemma för mig själv. Så är det även när jag jobbar. Är alltid först och sätter igång med mitt pyssel i min ensamhet innan kontoret fylls av kollegor, det är bästa stunden på dagen. 


Efter frukosten åkte vi till Toyota i Nacka och provkörde Toyota Prius. Vi blev störtkära och är nu rörande överens om att det är en sådan bil vi vill ha. Det är en hybridbil som även går på bensin. Den kostar ca 400 kr i skatt om året. Vi kör fritt inom tullarna ett par år till. Den drar ca 0,4-0,5 liter/milen vid blandad körning. Låter helt galet men det är så det är. Plus att den är rymlig utan att vara vräkig, säker och snygg. Åkte även till Toyota vid Kungens kurva och provkörde en till för att reka lite. Vi kommer köpa den begagnad, man får mycket bil för pengarna. Så nu ska vi först sälja vår bil och se vad vi får för den till kontantinsatsen. Spännande:o)

På kvällen blev det film: Frost/Nixon. Sommaren 1977 lockade tv-intervjun mellan David Frost och Richard Nixon fler tittare än som någonsin tidigare sett ett nyhetsprogram. Mer än 45 miljoner hade bänkat sig framför tv-apparaterna för att få en glimt av sin f.d befälhavare och president. En man som tvingats lämna sitt ämbete efter grova anklagelser om maktmissbruk. Under fyra kvällar satt Nixon och utfrågaren Frost mitt emot varandra som två sparringpartners i en verbal boxningsmatch. Deras numera legendariska konfrontation kom att revolutionera intervjutekniken, förändra bilden av politiker och locka fram ett erkännande som inte bara skakade människor världen över, utan möjligen också Nixon själv.


Mycket bra film som fänglsade oss under två timmar. Ingen av oss visste så mycket om Nixon och det var intressant att för en gångs skull se en film om en president som inte heter Kennedy i efternamn...


 
 
Ingen bild

Sara W

27 april 2009 09:29

Hej vännen, det var jätte mysigt i lördags!Det är så härligt att ha någon i sin närhet som förstår en så bra:)
Tack för jätte god mat, smaskens/ Kram på dig

 
Jeanette

Jeanette

27 april 2009 09:57

Hej hej kul med ny bil Ja den såg fin ut och billi9g försäkring Ja ni är duktiga Bra att du eller ni haft en bra helg kramis

http://diincornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellis

27 april 2009 10:22

Mats har en Prius sedan 3 år tillbaka, och han är helnöjd med den, bästa bilen han har haft, säger han. I höst kommer det en ny modell och då kommer han troligen att byta upp sig. Fäller man baksätet så är den hur rymlig som helst.

 
Jenny

Jenny

27 april 2009 10:37

Åh, va roligt att höra:o) Tack Ellis för infon.

Kram

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elin

27 april 2009 21:32

Vi har också en Prius som vi leasar. Har inte haft den så länge, men än så länge är vi helnöjda. Den är superskön att köra, väldigt tystgående och lättmanövrerad. Den känns stabil också, min man prövade att sladda när det var snöoväder och direkt sätter anti-spinfunktionen igång. Borde vara bra familjebil alltså :-)

 
Jenny

Jenny

27 april 2009 21:43

Låter ju kanon. Det var så kul när vi startade bilen och undrade om något var fel, för det hördes inget, bara ett litet surr:o) Den känns som en säker bil, fasen va bra att den har så bra anti-spinn. Som sagt, mycket bra familjebil:o)

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards