Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Viktiga måsten

Av Jenny - 27 april 2009 12:30

Trots det fina vädret har jag suttit framför datorn nästan hela förmiddagen. Nu kan jag bocka av flera viktiga saker på min lista. Jag har deklarerat, betalat alla räkningar, gjort månadsbudget, sökt jobb, bokat tid för att få bilen tvättad, kollat priser på "vår" bil på nätet. Puh! Men nu är jag klar och det är alltid en sådan tillfredställelse när dessa viktiga måsten är avklarade. Är så glad att jag kommer få en fin summa tillbaka på skatten:o) Det kommer oavkortat gå till inköp av barnvagn, säng och annat viktigt till vår Lilla Stjärna:o)


Min vecka kommer se ut som följer:

Måndag: Viktiga måsten som redan är avklarat. Slänga skräp vid återvinningen, promenad, lata mig, se på Ugly Betty, sola på balkongen, läsa min bok.


Tisdag: In till stan och gå till världens bästa frisör för slingor och klippning. Hm, vill göra något kul med håret än att bara klippa topparna. Blev så inspirerad av snygga Sara så vi får se vad det blir. Men jag vill fortfarande ha långt hår.


Onsdag: Lämna bilen för invändig och utvändig tvätt, vaxa benen hos min hudterapeut. Lägga upp vår bil på blocket med tjusig bild. På kvällen blir det middag hos Magnus barndomsvän Stefan och hans fru Michaela och deras tre små änglar. De bor i vackert hus i Täby kyrkby.


Torsdag: Möta Sara i stan och äta sushi, det ska bli så jädrans gott. Ska ta med räkor och avocado, slurp! Sen möter vi våra kära män och drar till Skansen för att kolla majbrasan.


Fredag-söndag: inga planer ännu. Vill köpa fler pelargoner till balkongen. Blev inget igår, fick blodsockerfall och akut matthet efter alla timmar iväg trots medhavd frukt och muffins. Njuta av sol och värme kommer det bli i all fall. Söka jobb gör jag kontinuerligt varje dag, så det skriver jag inte.


Sådärja, nu har ni benkoll på mig och vad jag ska göra:o) 

 
 
Mia

Mia

27 april 2009 13:26

Så spännande att shoppa bebisprylar!! Det är så mysigt. Ett tips bara, om du inte nödvändigtvis verkligen vill köpa en ny barnvagn, så finns det skitfina begagnade. Vi köpte våran ny och jag kommer aldrig köpa en ny igen. Känns lite onödigt.

Förresten hade jag en tanke på att jag och Anton skulle ta en tur in till Stockholm, har du lust att träffas då??
Kram

http://miamcarlsson.blogg.se

 
Emelie

Emelie

27 april 2009 13:57

Visst är det väl skönt att få en massa nödvändiga saker gjorda!! Finns inget så skönt som att betala räkningar (eller det gör det ju förstås... haha). Roligt med alla bebbeprylar ni ska inhandla. Vi köpte de stora grejerna när det vart tillfälle på blocket eller bra erbjudanden i butikerna. Vad vill ni ha för vagn? Spanat in några modeller?

http://semlesara.wordpress.com

 
Ingen bild

Jeanette

27 april 2009 14:39

Wow vilken vecka gumman Ha en bra vecka Kram har massor egentligen men är trött Kram ringer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards