Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Nyfriserad

Av Jenny - 28 april 2009 20:26

Tre timmar har jag suttit i frisörstolen och blivit ompysslad. Kände av ryggen efter en stund och fick rulla ihop min jacka och lägga i svanken. Vi pratade om när vi var små, när man lekte med Cindy och Barbie och alla hästar. Dagens barn verkar inte göra det på samma sätt längre. Frisörens dotter är sju år och är inte ett dugg intresserad av dessa skapelser. På radion spelades vid ett tillfälle en gammal Bonnie M låt, då mindes jag hur jag stod med mina Cindydockor och mimade:o) Vi fnittrade åt våra små historier från barndomens lekar.


Idag lagade jag kycking- och spenatlasagne till lunch, my good vad gott det blev. Längtar redan till imorgon när jag ska äta det till lunch igen. Magnus hade satt en lapp på receptet imorse där det stod: mmmm, låter gott! Får väl se, det kommer bli hans matlåda imorrn.


Min kära mor fick åka till ögonakuten i söndags. Hon hade fått näthinnelossning, dvs ett hål på näthinnan. Hon upptäckte det genom att det flimrade i pereferin på något sätt. Hon ringde sjukvårdsupplysningen som rådde henne att åka in. Vilken jäkla tur att hon var så uppmärksam. Vanligen så tänker säkert många att det går väl över, det är nog ingen fara. Men om man inte behandlar så kan man bli blind!!! Hon fick laga med laser och nu är hon hemma och mår bra, ska på återbesök om två veckor ungefär. Blivande mormor får allt se till att behålla synen ett bra tag till;o)


Nu ska jag äta lite yoghurt med linfrön (det tackar min mage för) och sen blir det The Mentalist på TV. 

 
 
Jeanette

Jeanette

28 april 2009 20:30

Ja de lät bra god mat Skönt att vara hos frisör och bli ompysslad Ja kram kram

http://diincornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alexandra

29 april 2009 08:28

Vilken tur att din mamma åkte in! Sånt där är grymt obehagligt tycker jag... Allt som har med ögon att göra är känsligt för mig, skulle ex aldrig fixa en laseroperation utan mängder med lugnande, alltså. Hu!

Och du.... Hädanefter MÅSTE du ju lägga ut recept om du skriver om allt gott du äter, haha! Så lasagnerecept hitåt, tack! =) (Så ska jag rota reda på min kesella-ugnspannaka-kreation) Och tack för prommisen häromdagen, var skönt att få komma ut och bli lite rastad! kram!

 
Ingen bild

Alexandra

29 april 2009 08:43

Det här är ursprungsreceptet jag härmade. Egentligen är det ett "fitness-recept" på ostkaka, men vaniljen i det, gjorde att jag rockade loss och fick egna tankar... ;-)

4 äggvitor
30 g casein vanilj
300 g keso
5 g canderel sötningsmedel

Vispa ägg fluffigt, tillsätt keso samt övriga ingredienser. Häll i djup form, 200 grader i 40 min.

Det jag gjorde (gjorde en stor form på en gång):

1000 g vaniljkesella
8-10 äggvitor
½ dl vetemjöl/dinkel/annat mjöl
½ dl fiberhavregryn

Vispade äggen fluffiga, tillsatten allt annat, hällde i djup form och sen in i ugnen på 200 grader/40 min. Ev kan den behöva stå lite längre för att bli mer kompakt, ha över folie i sånt fall så den inte bränns. Låt stå en stund efteråt oxå så den sätter sig. Supergott med bär! =) Men prova dig fram ang mjölmängd, ägg osv, smaken är det sällan fel på men det är ju kul om man gillar konsistensen oxå, hehe.

 
Jenny

Jenny

29 april 2009 10:04

Tack ALexandra, jag jag gillar din tolkning av receptet bättre då jag är stor motståndare till sötningsmedel av alla slag.

Lägger ut receptet på lasagnen senare idag.

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alexandra

29 april 2009 12:54

Javisst, kesellan är ju redan smaksatt och klar, så där behövs inga tillsatser av vare sig ngt sött eller smaksättning. =) Perfekt! Då väntar jag på receptet då... *trummar med fingarna mot bordet* ;-) Lycka till med bilen!

 
Ingen bild

Sara W

29 april 2009 17:05

Va kul att få se hur du ser ut i håret på torsdag:) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards