Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Vissa dagar funkar det bara inte

Av Jenny - 10 december 2008 12:46

Var hos kuratorn in morse och det gick bra. Det är stora känslor att vara barnlös, men viktigt att acceptera det. Jag har rätt att vara avudsjuk på andra som har barn eller blir gravida. Finns inte en sportslig chans att jag ska kunna vara så glad för alla andras skull för deras lycka när jag också vill vara där. Skulle utplåna mig själv. Hon sa att det i slutändan blir en existensiell fråga, vem är jag om jag aldrig får barn? Jag har rätt till mina känslor. Om man ska jämföra så finns det alltid de som har det värre, men det ska inte jag behöva ta någon hänsyn till. Ska alla problem rangordnas så att de problem som hamnar högst på listan är mer legitima att känna sorg äver än andra? 


Kom till kontoret vid 11, satt och jobbade en stund och sen var det dags för lunch. Kom ner till lunchrummet och där. Jag blev stel som en pinne......idag fixar jag fan inte det här.......låtsades att jag kom på något att göra.....tog min matlåda och vände på klacken. Gick upp på kontoret igen och satte mig och åt en banan. En av mina kollegor som också satt i lunchrummet kom upp när hon var klar och gick fram till mig och frågade hur det är.

"Idag fixar jag inte att sitta och glo på en söt bebis som jag förväntas tycka är bedårande och som jag förväntas ge komplimanger för att hon är så söt och snäll. Orkar inte lyssan till alla detaljer om konsistensen på bajset eller hur mycket hon sover eller äter"

"Jag förstod det", sa min goa kollega. Hon är själv närmare 60 år utan barn. Så hon förstår min situation.


Mina hormoner spökar, är mer känslig då. Ska ha mens vilken dag som helst och ett par dagar innan blir jag en riktigt bitterbitch. Men vafan det har jag väl rätt till? Ska föresten inte skylla på hormonerna jämt, där här är mina känslor och de står jag för!



 
 
Ingen bild

Sara W

10 december 2008 15:40

Förstår dig till 100%, du ska inte känna dig dum för att du inte kan glädjas åt andra. Jag skulle inte heller kunna göra det i er situation, men era vänner runt om kring dig vet att du är glad för deras skull ändå, även om du inte hoppar i taket;) kram på dig gumman

 
Jenny

Jenny

10 december 2008 17:41

Tack söta du för att du visar sån förståelse Sara! Ja, jag har sån tur som har sådana fantastiska vänner. Alla som har barn vet att jag är glad för deras skull och de visar enorm hänsyn mot mig vilket jag är så otroligt tacksam för.
Vi ses på söndag:o)
Kram

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sandra

10 december 2008 18:29

Hej gumman!
Va bra att du går hos en kurator, jag tycker det är toppen!
Det är så skönt att få bara släppa ut alla känslor och bara säga precis vad man tycker och känner.
Vad jag känner för nu är att ge dig en jätte härlig Kram så här kommer den......!!!!

Kram gumman

 
Jenny

Jenny

11 december 2008 08:28

Tack vännen, nu dröjer det inte länge innan vi kan kramas live:o)
Kram!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

11 december 2008 21:00

Ja fårstår dig precis...precis så känner ja mig oxå...visst är det kul när ens vänner o bekanta väntar barn men man kan ändå inte glädjas 100% -igt...då går bara inte...

Var hem till kompisen i tisdags som ska ha barn när som helst men ja kunde inte titta på henne som vanligt för det kändes bara jobbigt...o när ja väl tittade på henne så kändes det som om ja stirrade som en idiot..o det var ju inte på henne utan det var ju på magen som ja glodde på o kände att man vart berörd..ledsen så det var bäst att titta så lite som möjligt...

Kram o trevlig helg samt lucia

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Jeny

Jeny

12 december 2008 08:26

Tack Ellen, skönt att du förstår hur det känns. Ha en trevlig Lucia:o)
Kram!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
breitling

breitling

19 juli 2010 13:51

Very interesting blog.nice text an good informationsThanks

http://www.watchesday.net/rolex-watches.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards