Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Handla utan pengar.....

Av Jenny - 19 december 2008 14:29

Tänkte som sagt passa på att köpa mina mediciner (eller vad det kallas) på lunchen och sen gå tillbaka och äta min mat. Kom till apotektet och fick vänta en stund medan de skulle göra i ordning allt. Sen var det dags att betala.......köp medges ej, kom upp i displayen. Hmm, konstigt.....men det kan bli överbelastat ibland, vi försöker igen sa apotekaren. Vi försökte 4 gånger.....även på en annan kassa. Till slut sa hon att det nog är bättre om jag går till en bankomat och tar ut. Sagt och gjort, jag knatade iväg till en som ligger ganska nära apoteket. När det blev min tur, knappade jag in allt...1500 kr blir bra tänkte jag....tag ditt kort stod det på displayen, tog det och väntade på pengarna.......och där stod jag sen snopet och tittade på luckan där pengarna ska komma ut......men det kom inga pengar. Då blev jag nervös.....mannen bakom mig i kön sa att jag skulle prova ta ut 100 kr......det funkade. Han gav mig sitt visitkort och sa att han gärna är vittne på att jag inte fick några pengar om banken skulle krångla.


Jag in på banken (inte "min" bank) tog en kölapp.....och väntade igen.....tänkte på den trevliga tjejen på apoteket som väntade med mina mediciner, jag skulle ju "bara" ta ut pengar. Banken ringde till dem som ser alla loggningar på bankomaterna och jag fick besked att uttaget inte var giltigt och därför inte fick några pengar, så jag skulle i alla fall inte oroa mig för att mina 1500 kr cirkulerade någonstans.


Gick ut från banken och ringde Magnus, han var på kontoret och kan logga in på vår bank så jag slapp gå till kontoret igen. Stod där på Sveavägen, bankkort och plånbok i ena handen, mobilen i andra och ett uppfällt paraply pga det envisa duggregenet som kommit tillbaka. Jag kände hunger (min mage är som en klocka, jag äter alltid samma tid varje dag), så jag började bli smått irriterad på situationen. Magnus kollade upp saken och ringde tillbaka. Jag skulle ju var duktig igår och betala alla räkningar innan jul, men satte betaldag den 23 december då vi får lön. Banken hade då så klart REDAN reserverat beloppet så därför kunde jag inte betala eller få ut några pengar. Alla våra pengar som är kvar på kontot är låsta till den 23 december?!! Min fråga till universum är(har inte pratat med banken än): Reserverar de alltid två bankdagar innan? Någon som vet? Helt galet anser båda jag och min kära man, som fick agera support. Han förde över pengar från sparkontot så jag kunde köpa allt tack och lov. Helt puckat, vi har pengar på kontot men måste ändå föra över. Pinsam situation som tog hela min lunchtimme.


Inte nog med det, mina ampuller med injektionsmedlet finns endast på ett apotek i stan. Så det blir till att gå dit på hemvägen, SEN har jag äntligen allt jag behöver för min trevliga sprutor i januari.........phu.....en tröst är i alla fall att jag har snygga naglar, hehe.

 
 
Alexandra

Alexandra

20 december 2008 02:43

Nu har jag återigen haft en läsa-ikapp-stund! =) Och NEJ, jag har inte hört att bankerna reserverar två dgr innan, det låter ju helt absurt! Däremot är min bank dum på det viset att jag inte kan betala en räkning "just nu" så pengarna dras direkt. Nej, jag måste vänta på nästa bankdag... Så fixar jag en fredag, så dras de på måndag. Det gillar jag inte heller. Kan de åtminstone inte dra pengarna från kontot? Märkligt det där... Men skönt att det löste sig och jag känner igen det pinsamma i situationen! Hu! Hoppas ni får en fin jul, ni två, med familj, mys och god mat! =) Stor kram!

http://www.alexandraskrypin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards