Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Lite pirrig...

Av Jenny - 2 april 2009 10:19

Jaha, om två timmar drar jag på min stora operation (lägg märke till mitt försök till ironi). Jag är tacksam för gårdagens tokskrattanfall (tack mamma), det var precis vad jag behövde efter flera dagars oro angående dessa jäkla leverfläckar.


Men jag tänker så här. Om jag har klarat av att sticka hål på slidväggen och suga ut ägg, TVÅ GÅNGER, under morfin- och valiumrus, så borde jag utan problem klara att karva bort lite leverfläckar under lokalbedövning. Men jag är alltid orolig och nervös när jag ska göra något för första gången som jag tycker verkar otäckt. Allt som handlar om att sticka hål, in och joxa med min kropp är fan läskigt. Minns när jag hade halsböld 1993, min mor följde med till doktorn tre dagar före julafton för att punktera den. Mamma hade blåmärken i armen efteråt för att jag kramat den så hårt. Men jag gjorde det, tom två dagar i rad. Så när man väl gjort eländet går oftast skräcknivån ner från 10 till 5 i alla fall. Men en sak som jag aldrig kommer göra om igen är gastroskopi. Fy fan, det gjorde jag 1995 och det var det vidrigaste jag gjort i hela mitt liv. Svälja en slangjävel som de först påstår inte är så tjock. Tjena, den var gigantisk i mina ögon. Men i framtiden ska man visst kunna svälja en tablett som kommer filma tarmarna istället. Finns ju så klart en anledning att de forskar fram alternativ till vidriga behandlingar.


Ojsan, det blev visst pensinärsvarning på det här inlägget, endast prat om sjukdomar;o) Beror nog på att jag är lite nervös. Fingrarna glider över tagentbordet utan att jag har koll på vad som ska stå i nästa mening.


Men jag slutar nu så jag inte börjar gå in på när jag tog en kortisonspruta för några år sen och svimmade i armarna på sjuksköterskan...;o)

 
 
Ingen bild

Ellis

2 april 2009 12:13

Det här kommer att gå jättebra.
Kan "trösta" Dig med att efter man har fött barn, då är allt annat en baggis ;-)

 
Jenny

Jenny

3 april 2009 09:18

Hihi, ja det är väl så att man blir ännu mer härdad efter att ha fött barn.

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

6 april 2009 21:46

Jag är också en sådan där mes när det gäller sprutor! Jag har också gjort gastroskopi. Jag önskar inte ens min värsta ovän detta obehag... Uhä jag får kväljningar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards