Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Nu har jag varit på praktik

Av Jenny - 5 maj 2009 20:41

Nu har jag varit på lite praktik med en bebbe på snart 6 månader. Dessan och barnen kom knatandes från dagis medan jag väntade utanför porten. Jag hann med en tidigare buss och kom lite före. Vi gick upp i lägenheten, satt och pratade när plötsligt glassbilen kom. Lilla Miranda, snart 3 år, ville så klart shoppa lite. Så mor och dotter sprang ner medan jag underhöll Ludde med skönsång och kill på magen. Han skrattade förnöjt. När han ledsnade, bar jag upp honom och gick omkring lite i lägenheten. Då kräktes han så klart på mig efter att ha rapat ljudligt. Log sen brett med hela ansiktet. Så söt han var. Dessan hade precis ammat innan de drog till glassbilen. Ungar är väl för härliga..;o)


När de kom tillbaka fikade vi och åt glass så klart. Sen satt vi och pratade massor med ett halvt öga på storasyster som busade omkring. Åkte hem vis 19-tiden efter att ha bestämt att Dessan och Ludde ska komma och hälsa på någon dag. Så jag får skämma bort någon med allt jag bakar och lagar;o) Det var så roligt att äntligen ses igen.


Till Sandra

Det är helt ok att svara på bloggen för min del:o) Men jag mailar dig min adress sen så kan vi höras den vägen också. Jag var mycket trött i början, ögonen gick i kors vid 20-21 tiden på kvällarna. Nu för tiden är jag piggare. Har en svacka på eftermiddagarna då jag gäspar frenetiskt. Sen blir jag pigg igen. Är tom uppe till 23-tiden, inte illa;o) Jag var otroligt nervös inför vårt första VUL. Så fort jag såg det lilla hjärtat slå på skärmen började jag gråta floder. Läkaren sa lite försiktigt att magen hoppar så mycket så det vore bra om jag kunde försöka vara lite mer stilla. Men han log och hade full förståelse för känslorna och lättnaden över att se att det fanns ett liv därinne. Magnus kände hela tiden på sig att det skulle slå ett hjärta, han var mer förväntansfullt pirrig. Så, ja, det vore nog konstigt att inte vara nervös och/eller pirrig. Åh, så spännande, ser fram emot att höra hur det går för dig den 15:e.


Till Lila

Kul att du gillar min blogg:o) Jag klickade på din länk, men kom inte till din blogg. Om du har någon får du gärna skriva igen. Jag tycker om att följa andras bloggar:o)


Kram till alla mina goa läsare!!!


Hm, våra kabelkanaler slutade helt plötsligt att fungera mitt under Sjukhuset på trean. Jag måste nog ringa Comhem och kolla om någon dragit ur sladden...





 
 
Lila

Lila

5 maj 2009 22:02

Hej! Antar att du kom in till min blogg sedan då jag såg ditt inlägg. Helt okej att du länkar till min blogg. Är det okej om jag gör detsamma, måste bara kolla upp hur man gör:)

Kramis Lila

http://drommenometttillbarn.blogspot.com

 
Ingen bild

Sandra

6 maj 2009 20:49

Hej igen :-)
Tack igen för att du tar dig tid att svara, jag tänkte bara att jag inte skulle ta så mycket av din plats i din blogg, därav min mail adress, men det är helt okej vart du än vill svara :-) Tusen tack för det.

Nu när du skriver det så visst har jag märkt att jag har varit tröttare på kvällarna men det går jätte bra på dagen.

Nu såg jag att du också gått hos Dr Ma, det är helt fantastiskt, det gör jag nämligen också, jag tycker hon är jätte duktig, dricker det berömda teet varje kväll, men det som jag dricker nu smakar bättre än det förra teet som man får innan.
Jag går hos henne en gång i vecka och ska dit imorgon, jag kan verkligen längta till henne så hon kan känna på pulsen att allt är okej, jag tar alla tecken jag kan få :-)

Jag vet dock inte hur länge jag ska dricka teet, ska fråga henne imorgon.
Tack änne en gång att du av hela ditt hjärta tar dig tid åt oss medsystrar :-) Jag lovar att höra av mig den 15 maj!
Kram till dig och din lilla stjärna , Sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards