Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Nu börjar viktuppgången

Av Jenny - 5 maj 2009 08:28

Varje morgon väcker Magnus mig och säger hejdå när han går till jobbet. Vaknar efter någon stund för att en hand stryker mig på armen. Det börjar med att jag drömmer vidare så det tar tid innan jag kommer upp till verkligheten. Är tydligen väldigt svårväckt, men gillar att det går långsamt. Skulle vara lite mer traumatiskt om han skulle komma in med två kastrullock och dänga till ovanför huvudet.


Jag blir alltid pigg ganska snabbt, men ögonen är lite torra och sega. Jag klev upp och sa hejdå i hallen. Magnus står där med kavaj och snygga jeans och frisyren på plats. Jag sneglar på mig själv i hallspegeln och kan inte låta bli att fnissa lite. Linnet jag har på mig sitter snett efter nattens sömn, det är lite kortare så det täcker inte kulan på magen. Håret ska vi inte ens tala om och som pricken över i:et är jag så vansinnigt snygg innan jag tar ut bettskenan.


När Magnus gått ställde jag mig på vågen, nu väger jag 64,2 kg. Min normalvikt är 63 kg. I början av min graviditet hade jag gått ner ca 2 kg så nu har viktökningen börjat. YES! Det ser jag som ett gott tecken på att bebben växer:o)


Hittade en sida på nätet där man kan räkna ut sin viktuppgång utifrån startvikten och sin längd (BMI). Det kommer säkert inte stämma alls, men lite roligt att testa i alla fall. Se här. Där står det att jag ska väga 66,6 den här månaden och att jag slutligen kommer väga 77 kg i nionde månaden. Ska faktiskt försöka komma ihåg det och jämföra månad för månad om det stämmer. Som sagt, jag älskar statistik och att räkna och jämföra siffror. Bryr mig egentligen inte ett dugg hur mycket jag kommer gå upp så länge jag och Lilla Stjärnan mår bra.


Jaha, vad har den här dagen att bjuda på? Jag ska äta frukost nu och slänga in tvätt i maskinen. Sen i eftermiddag ska jag till Nacka och hälsa på min fd kollega och numera vän från när vi jobbade på SAS. Hon har två små kottar, en på snart 3 år och en på ca 6 månader. Vi har inte träffats på över två år så det ska bli kalaskul att göra det nu. Men vi har ofta kontakt via msn, så hon är nog en av de jag "pratar" mest med ändå:o)



 
 
Lila

Lila

5 maj 2009 14:54

De är lika roligt varje gång att komma in på din blogg. Man försvinner bort i drömmarnas land om att någon gång kanske jag också kan bli gravid (igen).

Många kramar Lila

http://drommenommetttillbarn.blogspot.com

 
Ninna

Ninna

5 maj 2009 19:08

Hej Jenny! GRATTIS TILL VIKTEN!!! Jag hoppas verkligen att stjärnan mår bra där inne och växer på sig :-)

Du nämde någonstans när du först kände av din graviditet? När var det? När tog du ditt första grav-test som plussade? Alltså i vilken grav-vecka? Hur tidigt kan man testa sig?

Kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards