Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Mycket film i helgen

Av Jenny - 1 februari 2009 21:22

Ryckte upp mig på förmiddagen, vi åkte och handlade efter frukost och lyssnade på den spännande ljudboken i bilen. Det har blivit min nya grej, att lyssna på ljudbok, fattar inte varför jag inte upptäckt det fenomenet tidigare. Det har vi Magnus bror att tacka för som köpte vår första ljudbok i julklapp.


Vi planerade nästa veckas matsedel, fiskgryta och köttbullar bland annat. Vi brukar köpa färdiga köttbullar (Mamma Scans ekologiska) Men i affären bestämde vi att, what the heck, vi gör egna i stället, så det blev ekologisk nötfärs istället:o)


Väl hemma lagade vi först fiskgryta med massor av färskriven pepparrot i, vaaaaansinnigt gott!! Om ni har tur kanske jag lägger upp receptet någon dag på bloggen, för det är så gott och så enkelt att laga. Efter maten kollade vi på en film, sen var det dags att göra köttbullar. Magnus rullade för glatta livet och jag stekte, det blev i alla fall 52 stycken! In i frysen och sen är det bara att göra potatismos och brun sås i veckan, mumsigt fillibibblan.


Då vi snart ska skiljas från vår fina tjock-TV, så kände vi oss tvunga att se på lite film;o) Först (mellan fisken och köttbullarna) blev det "Varg" med Peter Stormare. Den var okej men den slutar lite tvärt tycker jag, kunde har rundat av den lite snyggare. Den andra filmen vi såg (efter köttbullarna) var "Ghost Town". Vi hade inte hört talas om den men den verkade intressant. En drama/komedi och precis som det står på framsidan: He sees dead people....and they annoy him. Riktigt sevärd faktiskt. Några rubbade karaktärer men ändå charmiga. Några av replikerna känns som blivande klassiker, bedårande roliga.


Som sagt, det har blivit mycket film den här helgen. Skönt att få fly in lite i någons annas värld och slippa nojja sig. Plus att det är så mysigt att ligga skavfötters under samma filt, med skitväder utomhus och kolla på film.


Slutsats: Film + Filt = Hög mysfaktor

 
 
FMV

FMV

1 februari 2009 22:11

Hej tjejen!

Tack för kommentaren i min blogg igen. Jag har varit himla dålig på att blogga den sista veckan. Vet inte riktigt varför, men dels är jag väldigt trött hela tiden och sen så tror jag att jag försöker att inte tänka så mycket på allt. Känns som att tiden går lite snabbare då. Men samtidigt så känner jag att jag sover lite bättre de dagar jag rensar tankarna genom bloggen.

Förstår precis vad du menar med att du kan ta det mesta förutom ovissheten. Den är så fruktansvärt tärande och jag minns så väl hur dessa veckor mellan ET och testdag var. Helst av allt ville man bara krypa ner i en nybäddad, skön säng och bara sova i två veckor. Men jag tänker mycket på dig och håller mina tummar för lilla Stjärnan.

Kram så länge!

http://barnloshet.blogg.se

 
Ingen bild

jeanette

2 februari 2009 07:50

Hej och godmorgon Hoppas på en bra dag för er Ja vi hörs ni vet var jag finns och ni är i mina tankar Kram

 
watches

watches

19 juli 2010 13:53

This is such a useful post.Thank you very much for the information.

http://www.watchesday.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards