Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Jenny - 5 februari 2009 21:41

Idag har det varit en bra dag trots min nervositet. Tack vare jobbet får jag annat att tänka på. Har suttit med vår marknadsansvariga och planerat in alla våra aktiviteter fram till juni, känns kanon att ha planen klar. Då är det bara att börja jobba med ett event i taget nu när vi spikat allt.


Att gå på toaletten är som en thriller. Drar ner brallorna, hjärtat bultar.....tittar och pustar ut. Kissar, pulsen ökar..... tittar på pappret och pustar ut igen. Frid och fröjd till nästa toabesök. Snacka om att jag är på gränsen att bli tvångsintagen snart;o)


När jag kom hem var det bara att slänga in ryggsäcken (gå på toa vilket blev en thriller igen) för att sen åka till min hudterapeut och vaxa ben och bikinbilinje. Det är avkopplande att vara där, lugn relaxmusik blandat med prat och skratt. Min hudterapeut är så rar, hon känner till vår IVF och bad mig skicka ett sms och berätta nästa vecka hur det gått. Det kommer jag självklart att göra.


Alex var här ikväll, Sara är på konferens i Göteborg. Vi beställde pizza som kom efter en timme. Vi var så hungriga att vi nästan började knapra på tapeterna. Det var gudomligt när den väl kom, men nu har min mage bubblat en stund så ni ska vara glada att ni inte sitter i soffan med mig nu, haha.


Alex har åkt hem nu, Magnus och jag har precis druckit en varsin god kopp örtte från min mammas gård. Det blev magen väldigt glad och lugn av. Saknar alltid mamma när jag dricker hennes teer, doften och smaken påminner om gården och om mamma. Vi bor långt ifrån varandra och träffas i genomsnitt tre gånger om året, det tycker vi båda är för lite. Men det är svårt att få till det oftare. Vi har alltid stått varandra nära och och har en superbra relation. Så ni som bor nära era föräldrar är lyckligt lottade. Jag kan sakna att bara komma förbi utan att behöva planera i förväg. Ringer alltid min mamma när jag är sjuk, hon har alltid så bra tips och knep som faktiskt funkar. Hon skulle garanterat bli betraktad som häxa om hon levt på 1700-talet, haha. Eftersom min pappa dog när jag var 14 och då jag inte har några syskon så är mamma extra viktig för mig. Hon är min trygghet och kommer alltid att vara det oavsett hur gamla vi blir.


Måste ringa mormor imorgon och höra hur hon mår. Mamma kommer upp i februari, då ska hon och min moster rensa hemma hos mormor. Det är rena dödsfällan där med massa prylar och prydnadssaker överallt. Det kommer bli kalasbra. Så mormor kan ta sig fram med sin kompis rullatorn utan att dratta omkull för att hon snubblar på en pryl som hon haft sen 1972.


Hmm, har fortfarande molande värk i magen, men det är som att det har flyttat ner en våning, dvs känns längre ner än det normalt sett gör vid mens, känns lite skumt, men så svårt att förklara.....undrar om det är ett bra tecken....


Nähä, snart dags för kvällens Proggis och sen boken och sängen.


IVF
Av Jenny - 5 februari 2009 10:40

Ända sen 1985, dvs i ca 24 år har Madonna varit en av mina största idoler någonsin. Hon är cool, trendsättare, modig, intelligent, vågad och en fantastisk underhållare. Hennes konserter slår det mesta med hästlängder. Jag tycker inte någon artist kan mäta sig med henne gällande scenshower. 1991 när hon gjorde sin Blond Ambition Tour ville jag gärna gå, men det blev inte så av olika anledningar. Sen dess har en av mina högsta drömmar varit att någongång få se henne. Mina väggar i tonårsrummet var tapetserade med planscher av henne, jag hade armband som täckte halva underarmen, tuperad lugg och nätvantar. Allt för att se ut som min idol, haha. Ja, det var tider det.


Också händer det...häromdagen fick jag sms av en av mina bästa vänner Sandra (som bor i Halmstad) att Madonna har konsert i sommar den 9 augusti på Ullevi och hon frågade om jag ville gå med?!


JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det vill jag!!!!!!!!!!


Kan nästan inte tro det är sant, Madonna har ju inte haft konsert i Sverige på år och dar. Och med tanke på hennes aktningsvärda ålder så trodde jag faktiskt inte att det skulle ske. Men den damen lägger inte av i första taget:o) Jag struntar i vad biljetten kostar, jag ska se konserten!


Hoppas några av de andra vännerna också vill följa med, vore så kul att göra det tillsammans!


LIKE A VIIIIIIRGIN.....HEY!

Av Jenny - 5 februari 2009 09:01

Nu är jag inne på tvåsiffrig ruvardag, det drar ihop sig. Var tvungen att läsa mitt allra första inlägg jag skrev på bloggen i september för att se hur det var den gången. Då fick jag min första färgade flytning på fredagen innan testdag, dsv imorgon om man ska applicera det på IVF nummer två. Nervositeten ökar känner jag, varvat med ett inre lugn om att allt ordnar sig. Det är som en kamp i kroppen mellan hopp och misstro. Igår kväll när jag gick och la mig hade jag en konstig sorts värk i magen (läs livmodern) Det var mer som en stickande värk som strålade ut åt lite olika håll, jättesvårt att förklara. Har aldrig känt så förut, alla tecken som är nya ser jag som positivt (en liten stund törs jag tänka så i alla fall) Men idag är det som "vanlig mensvärk" igen. Men än så länge inget i brallorna. Ni får verkligen ursäkta alla detaljer om mitt tillstånd, men det är bara att ge tusan i att läsa om det är läskigt:o)


Sitter på jobbet och lyssnar på favoriten Erykah Badu på Spotify, det är det bästa lugnande för mig just nu. Hennes fantastiska röst och sköna musik kan få vem som helst att sänka blodtrycket.



IVF

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards