Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Mina symptom

Av Jenny - 18 februari 2009 10:27

Jag vill gärna minnas alla symptom och förändringar under graviditeten, så jag kommer redogöra lite för det varje vecka....mest för min skull...men även för er som är intresserade.


Är inne i vecka 5 (+ 4 dagar) och har lite mindre ont i brösten och lite mer sällan återkommande stickande värk i livmodern. Inget illamående....än;o). Går upp de flesta nätter och kissar, men inte varje natt som förut (konstigt). Är mycket törstig, kan känna svag yrsel emellanåt. Har ibland en konstig känsla som om en urinvägsinfektion är på gång, men aldrig så det blir värre (kan bero på Progesteronet kanske) Appropå det så har jag from igår minskat Progesteronet på eget initiativ  till två gånger om dagen. Ställde mig på vågen i lördags för att se startpunkten och hålla koll på viktuppgången. Vägde 59,7 kg!!! Jag har inte vägt under 60 kg på säkert 10 år. Magnus tror det beror på att jag inte styrketränar längre. Ska väga mig varje lördag då jag äntrar en ny graviditetsvecka, en lite trevlig lördagsrutin som jag mer än gärna ägnar mig åt. Viktuppgång skrämmer mig inte ett dugg, mest rolig statistik att följa. Om det är ärftligt hur ens mamma såg ut så kommer jag "bara" få mage och inget på övriga kroppen. Det var samma med min moster, bara en stor mage i vädret:O)


Ska kolla med Gunnar på tisdag hur jag kan göra med träningen, för att lägga av helt tror jag inte är bra. Det är viktigt att vara i god form för att både Stjärnan och jag ska må bra.


Nu är det 5 dagar kvar innan vi får se vår Lilla Stjärna för första gången "på riktigt".


 
 
Ellen

Ellen

18 februari 2009 12:32

Det där med viktuppgång är så olika...

När ja väntade Alice så gick ja upp 2 kg på 8 månader o sista månaden fick ja lite vatten i kroppen så då gick ja upp 4 kg så totalt vart det 6 kg...

O sen när hon vart född så gick ja ner de 6 kg + 7 kg till...

Men tyvärr så höll ja inte de kilon nere för ja började äta normalt igen...när ja gick med Alice så åt ja väldigt lite för ja vart så mätt fort...

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

18 februari 2009 14:29

Men du, om du är inne i vecka 5+4 då är du ju i vecka 6! Eller hur? Bm räknar ju fulla veckor + dagar, alltså du har gått fem fulla veckor + fyra dagar och då säger man att man är i vecka 6.=)
Mitt illamående kom som ett brev på posten i vecka 6-7, typ andra dagen på vår två veckor långa semester i Thailand. Nu har det nästan gått över, tack och lov!

Stor kram!

 
Ingen bild

Anna T

18 februari 2009 15:47

Håller med Pia du är i vecka 6!
Om den känslan håller i sig att det känns lite som urinvägsinfektion eller känns mer hade jag kollat upp det, det är lättare att få u-infektion under graviditeten inget ovanligt men bör kollas. Själv hade jag det båda gångerna.
Jag tog långpromenader när jag var gravid bm. sade att bara det känns bra kan man träna det man tycker är kul.
Kramar Anna

 
Ingen bild

jenny-k

18 februari 2009 20:03

Anna har rätt, bättre att kolla en "sticka", man får även svampinfektion lättare. Träning är bra om det får dig att må bra. Kör själv fortfarande F&S 2ggr/v. Undviker hopp o raka situps bara. Nattkissningen kommer gå över... för ett tag;) Kram

 
Ingen bild

Rebecca

19 februari 2009 00:15

Såg att din mams är kvar i Roslagen, ska kidnappa henne och baka ringblomsbröd imorgon! kanske favoritmoster också! :) Om man får hälsa i den här rutan vill jag gärna göra det, till dom två, ovan nämnda, kram! Och du, tack, men nyponrosor går att måla på, gröten i huvudet är svårare! (kom hem 22.30 igår, hade på riktigt varit vaken 36 tim, går det? Jag skulle inte vilja bli opererad av någon som varit det..) jag är nog fortfarande trött eftersom att jag spårar t.o.m här.. Till saken:
Du fixar allt, och om inte, så vet du att jag kommer med piska, visselpipa och headset! ;) pusspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards