Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

GRATTIS!

Av Jenny - 27 februari 2009 17:54

Först vill jag säga STORT GRATTIS till Ulrika och Elin som äntligen blivit gravida!! Underbara nyheter, önskar er all lycka. Skriv gärna ibland och berätta alla era matnojjor mm, haha.


Nu har jag varit arbetslös i ca 50 minuter. Ska till kontoret på tisdag för det vill tacka av mig ordentligt. Min första tanke i början på veckan var: aldrig i livet. Men bitterheten har bytts ut mot acceptans vilket är skönt. För ingen vinner på att hänga läpp i all evighet. Jag är inte bitter på någon, det som skett har skett. Jag vet att ingen velat mig något ont. Som flera har sagt, jag får se det som extra tid till att rå om mig och stjärnan nu. Göra massa må-bra-saker som jag tycker om. Nu ska jag bara se framåt.


Har ägnat dagen åt att tvätta, dammsuga, bädda och plocka undan. Det var skönt, men jag blir fort trött. Har nyss tryckt i mig tre mackor med makrill i tomatsås på, ååååååååhhhh va gott det var.


I morgon ska vi åka och köpa stavar till mig som jag ska ha till mina dagliga promenader. Längtar som bara den efter att börja träna igen så gott jag kan. Har ju varit låst vid datorn den här veckan eftersom jag varit "i tjänst" fast hemma. På måndag blir det först besök på arbetsförmedlingen (bläää). Sen kan jag ägna mig åt roligare saker. Imorgon ska vi även kolla på ny digitalkamera, så vi kan börja dokumentera hur Stjärnan frodas i magen och mamma Jenny blir fetare av all mat som trycks ner i den lilla kroppen;o)


Min kontakperson på rekryteringsföretaget som sitter i samma lokaler jag jobbat i nu, vill träffa mig nästa vecka för att se om de kan hitta något jobb åt mig. Jag har superbra kontakt med dem. Kanske gör det på tisdag när jag ändå ska dit och träffa mina kollegor.


Var precis inne på Ellens blogg, hon håller på att laga massa god mat. Jag lovar, hade hon bott granne hade jag helt fräckt ringt på och bjudit in mig själv. Jag dreglade när jag läste om maten hon lagade:o)


Fan, jag är hungrig igen (gud va tjatig jag är). Vad ska jag nu hitta på att äta.....

 
 
Ellen

Ellen

28 februari 2009 15:43

Självklart att du hade fått kommit in...

Vem vet..ja kanske t.om hade hunnit bjuda in dig o Magnus innan du bjöd in dig själv...

Det fanns mat så det räckte o vart över...
synd att avståndet var lite för långt men annars så hade ni varit hjärtligt välkomna...:-)

Kram o ha en mysig kväll

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

28 februari 2009 18:08

Hej Jenny och tack för gratulationerna! Innan jag läste din blogg hade jag tänkt fråga dej hur länge du har varit trött p.g.a Prog.? Jag har nog inte kommit till det stadiet när man är hungrig jämnt... Men jag vet vad jag har framför mig! Det jag tycker är jobbigt ang. mat är att tänka på allt man SKA äta och INTE ska äta! Man blir nojjig! Jag är rätt så sund när det gäller mat, men nu blir man osäker...! Just nu gör min man någon mat för kvällen, få se vad det blir...?!
Ha en trevlig schlagerkväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards