Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Behagligt lugn.....och litte nervpirr

Av Jenny - 5 februari 2009 21:41

Idag har det varit en bra dag trots min nervositet. Tack vare jobbet får jag annat att tänka på. Har suttit med vår marknadsansvariga och planerat in alla våra aktiviteter fram till juni, känns kanon att ha planen klar. Då är det bara att börja jobba med ett event i taget nu när vi spikat allt.


Att gå på toaletten är som en thriller. Drar ner brallorna, hjärtat bultar.....tittar och pustar ut. Kissar, pulsen ökar..... tittar på pappret och pustar ut igen. Frid och fröjd till nästa toabesök. Snacka om att jag är på gränsen att bli tvångsintagen snart;o)


När jag kom hem var det bara att slänga in ryggsäcken (gå på toa vilket blev en thriller igen) för att sen åka till min hudterapeut och vaxa ben och bikinbilinje. Det är avkopplande att vara där, lugn relaxmusik blandat med prat och skratt. Min hudterapeut är så rar, hon känner till vår IVF och bad mig skicka ett sms och berätta nästa vecka hur det gått. Det kommer jag självklart att göra.


Alex var här ikväll, Sara är på konferens i Göteborg. Vi beställde pizza som kom efter en timme. Vi var så hungriga att vi nästan började knapra på tapeterna. Det var gudomligt när den väl kom, men nu har min mage bubblat en stund så ni ska vara glada att ni inte sitter i soffan med mig nu, haha.


Alex har åkt hem nu, Magnus och jag har precis druckit en varsin god kopp örtte från min mammas gård. Det blev magen väldigt glad och lugn av. Saknar alltid mamma när jag dricker hennes teer, doften och smaken påminner om gården och om mamma. Vi bor långt ifrån varandra och träffas i genomsnitt tre gånger om året, det tycker vi båda är för lite. Men det är svårt att få till det oftare. Vi har alltid stått varandra nära och och har en superbra relation. Så ni som bor nära era föräldrar är lyckligt lottade. Jag kan sakna att bara komma förbi utan att behöva planera i förväg. Ringer alltid min mamma när jag är sjuk, hon har alltid så bra tips och knep som faktiskt funkar. Hon skulle garanterat bli betraktad som häxa om hon levt på 1700-talet, haha. Eftersom min pappa dog när jag var 14 och då jag inte har några syskon så är mamma extra viktig för mig. Hon är min trygghet och kommer alltid att vara det oavsett hur gamla vi blir.


Måste ringa mormor imorgon och höra hur hon mår. Mamma kommer upp i februari, då ska hon och min moster rensa hemma hos mormor. Det är rena dödsfällan där med massa prylar och prydnadssaker överallt. Det kommer bli kalasbra. Så mormor kan ta sig fram med sin kompis rullatorn utan att dratta omkull för att hon snubblar på en pryl som hon haft sen 1972.


Hmm, har fortfarande molande värk i magen, men det är som att det har flyttat ner en våning, dvs känns längre ner än det normalt sett gör vid mens, känns lite skumt, men så svårt att förklara.....undrar om det är ett bra tecken....


Nähä, snart dags för kvällens Proggis och sen boken och sängen.


IVF
 
 
Ingen bild

Rebecca

5 februari 2009 23:49

Godnatt stjärnhus!

 
Ingen bild

Anna T

6 februari 2009 09:34

Jag vet precis hur du känner det inför varje toalettbesök! men snart vet du..
Tror också att allt du känner som skiljer sig från förra gången är positivt.
Jag vill så gärna att det ska gå vägen denna gången, och ni finns i mina tankar hela tiden!
Ha en mysig fredag!
Kram! A

 
Ingen bild

jeanette

6 februari 2009 13:47

Ja snart är Louise lyckligt lottad och Kevin Ha en bra helg Kram ring om ni har tid att ses

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards