Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Ruvardag 13

Av Jenny - 8 februari 2009 11:29

Jag har tänkt på alla era kommentare om att Lilla Stjärnan faktsikt vill bo kvar och att flera av er skulle tjuvtestat för länge sen om ni vore i mina kläder.


Vi kom hem vid 01:30 inatt efter att har varit på middag hos Magnus syster och spelat Wii som dårar. Innan dess fick vi upp vår platt-TV på väggen av Magnus pappa. Det blev ruskigt snyggt:o)


Gick upp vid 04:00 i morse och kissade, sen ringde klockan igen 06:00 då det var dags att ta Progesteron. Somnade om igen och vaknade vid 09:30. Då började jag fundera på det flera sagt och det jag själv tänkt. Ska jag testa tidigare eller ska jag vänta till tisdag? Till slut bestämde jag mig, vek undan täcket och klev upp. Kände efter om jag var kissnödig och smög in på toa. Tog fram mitt gravtest och stirrade på det en stund, sen kissade jag på den. La på "locket", la den plant på golvet och gick tillbaka till sovrummet och tittade ut genom fönstret under de tre minuter man ska vänta på att testet ska bli klart. Mitt hjärta slog, händerna var klibbiga av handsvett. När de tre minuterna gått (tittade på klockan ungefär 100 gånger) gick jag tillbaka mot badrummet, så som jag gjort så många gånger förut för att mötas av besvikelse. Det kändes som "Dead man walking"


Böjde mig ner över testet, såg ingenting och kände besvikelsen skölja över mig. Plockade upp testet i handen och DÅ såg jag det!!!! Ett svagt streck!!!

Gick in till Magnus och väckte honom, han sa att han spelade Wii fortfarande (drömde) Jag sa att jag inte kunnat hålla mig. Ok, sa han och lät först oroligt.

- Det är ett streck, men svagt....men det är ett streck.

Han tittade och såg det trots dunklet i det mörka sovrummet. Sen kramades vi och började gråta båda två, uppblandat med små hysteriska skratt.


Kära familj och vänner: Jag tror jag är gravid!!!!!!


Men vi ska åka och köpa två nya tester så jag kan ta ett i morgon bitti och på tisdag igen. Bara för att vara helt säker:o)


Har pratat med mamma, svärmor, mormor och moster. Sandra ringde också, så då berättade jag för henne med. Det är därför mitt blogginlägg kommer lite sent idag, har suttit i telefon:o)


Allt känns så overkligt. Tänk om det inte är sant, jag kanske bara hittar på. Det kanske är fel på just det testet jag tog. Strecket kanske är för svagt (har sprungit och tittat på det ungefär 5000 gånger för att se att det fortfarande är ett streck där).


Men jag har känt att det är annorlunda den här gången. Efter fyra års kamp så känner jag för första gången att det är något på gång.


Shit, nu börjar jag böla igen....snörvel.....haha.


Nu ska vi äta frukost.


Puss och kram alla ni som följer och stöttar oss!!!!!

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 februari 2009 11:42

Vill bara säga LYCKA TILL NU med fortsatta tester! Jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att det går vägen. Jag älskar er!!! KRAM

http://www.anne-lie.net

 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 februari 2009 12:05

Jag läser och läser bloggen och tänker och tänker på vad ni sa när ni ringde och kan inte sluta böla. Jag känner mig som i ett märkligt lyckorus som jag hoppas aldrig går över ;-) STORA KRAMAR TILL ER ALLA!

http://www.anne-lie.net

 
Ingen bild

styvsyster

8 februari 2009 12:05

Gud vad glad jag blev när jag läste!!!
Massor med kramar!!!

 
Ingen bild

Anna T

8 februari 2009 12:12

Med största sannolikhet har stjärnan boat in sig! Väntar du en eller två dagar till blir strecket bara tydligare! Det är något ämne som jag inte kommer på namnet på som bildas och syns genom kisset.
Själv testade jag 5 dagar innan det var dags för test, det visade negativt, väntade ett par dagar och kusten var klar!
Så klart du är med barn! håren på armarna reser sig!!!
Kramar A

 
Ingen bild

Kusin Patric&flickvän Malin

8 februari 2009 12:30

Åh va roligt!! Bara att allt går som vi hoppas på nu, lycka till! Kram

 
Ingen bild

Britt-Inger

8 februari 2009 13:03

Åååå va jag e lycklig!!!!! Efter vi pratat vid på telefon kollade jag i dagböcker som jag skrivit till våra barn. Har tyvärr inte skrivit exakt när symptomerna kom men jag vet att nattkissningarna kom väldigt tidigt i graviditeten.
Kraaaam till er tre./Britt-Inger

 
Ingen bild

Nina

8 februari 2009 14:29

Underbart!!! Stort grattis och kram på er. Hur länge till behöver man ta progesteronet?
Nu blir det inga fler besök hos Dr G eller får du gå tillbaka dit om du vill?
Jag har bokat in besök där i mitten av februari igen :-/

 
Ingen bild

jarven

8 februari 2009 14:34

Jag skrattar samtidigt som tårarna rinner här!! Så glad jag är för er skull!! ÄNTLIGEN!!! Grattis!
Massa kramar till er alla tre :-)

 
Ingen bild

jeanette

8 februari 2009 14:36

Grattis grattis Ja jätte glad för dig o magnus och the star Kram

 
Ellen

Ellen

8 februari 2009 14:53

Grattis vännen....*ger dig en jättekram*

Kände ett lyckorus inom mig att du troligtvis har fått din önskan uppfylld...

Ja var precis som du var när ja testade mig när ja väntade Alice...det visade sig bara ett mycket svagt streck så ja visste inte om ja inbillade mig för att ja ville så gärna eller om det verkligen var så...

Så nu förtiden när ja köper grav.test (låter som om ja köper det var o varannan dag) så köper ja clear blue digital där det står Gravid eller Inte gravid...

Då behöver man inte fundera på om det där strecket finns där eller inte..visst är det lite dyrare typ en 20:- men det är det värt om man slipper att fundera om det är ett streck där eller inte..

Håller tummarna att även de andra testen visar positivt...

Kram till er båda...

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

8 februari 2009 17:05

Grattis, det är verkligen helt fantastisk! Du ska se att det blir starkare streck för varje dag som går =)

 
Ingen bild

Toksmula

8 februari 2009 19:07

Åhhh! Vilken lycka jag känner för er skull! Här är en till som bölar. Mitt första streck var sååå svagt... men det var ett där och du vet vad de säger... ett streck är ett streck. =) Stoooooort grattis vännen! Jag känner er glädje ända hit! Kramen!

 
Ingen bild

jenny k

8 februari 2009 19:36

Jätte grattis!!!! Håller tummarna för i morgon bitti (HcG finns hela tiden utsöndrat i urinen oavsett vilken tidpunkt på dygnet du kissar, lite mer koncentrerat bara om det gått > 5h.Om du nu inte vill vänta) Enorma kramar från mig och Leif.

 
FMV

FMV

8 februari 2009 20:07

Oh Lord!!! (Inte för att jag är religiös, men ändå).

Kan inte annat säga än stort grattis! Och du, ett test visar aldrig fel åt det hållet. Det kan visa negativt resultat trots graviditet, men aldrig det omvända. Så tvivla inte.

Nu har turen kommit till er och om cirka åtta månader så kommer Lilla Stjärnan till er.

Grattis igen!!!

http://barnloshet.blogg.se

 
Ingen bild

Bonnie

8 februari 2009 20:09

Jag bara ryser när jag läser.
Stort grattis!

Håller tummarna nu!!
Många kramar!

 
Ingen bild

Fru Papagelos

8 februari 2009 20:51

Kära kära ni!!!!!!
Vad glad jag blir för er skull.
Som sagt ett streck är ett streck och test brukar inte visa positivt om det inte är det precis som FMV skrev.
Vad var det jag sa om livmodern :)
Puss på er och än en gång mina varmaste gratulationer!

 
Ingen bild

Ellis

8 februari 2009 20:57

Jag tror att det blir minst(!) två steck på tisdag...
Lilla Havenro, häftigt....

Vet inte varför, men jag har av någon märklig anledning har jag fått för mig att det är en liten tjej som boar därinne...

Tummar, tassar, tummar, tassar....

 
Annelie

Annelie

8 februari 2009 22:18

GRATTIS!!!
Jag har följt din blogg ett bra tag nu. Dock aldrig gett mig till känna. Har nästan inte vågat... Har hållit tummarna för er i eran livsresa!
Ända sedan lilla stjärnan placerades i ditt inre universum av kärlek och längtan, så har jag med känt på mig att det skulle gå vägen.
Det här kommer att bli så bra för för er!
Kramar om er i tanken och önskar er allt gott!

Kommer att följa din blogg lääänge till!
...tror också det blir en liten tjej. En liten prinsessa!

http://eilenna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards