Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Lyckorus

Av Jenny - 9 februari 2009 13:49

Jag går bara runt och ler, var ute och på lunchen och gick i solen och bara log:o) Känner ett lyckorus och kan helt spontant börja fnissa. När jag var ute fick jag dyka ner med näsan i kragen när jag gjorde det för att folk inte skulle börja undra, haha. Egentligen ville jag vråla: JAG ÄR GRAVID; FATTAR NI DET!!!! (men jag avstod;o) Samtidigt är det så overkligt, att JAG är gravid. Vi har kämpat i fyra år och nu äntligen är det plus och streck till höger och vänster. Blivande mormor och farmor har nog lika svår att förstå att de ska bli just mormor och farmor:o)


Några kollegor som känner till behandlingen har fått veta idag och de är överlyckliga för vår skull. Har tom börjat surfa på nätet och hittat en sida som heter minbebis helt galet, sådana sidor har jag noga undvikit förut, hihi.


Jag veeeet att det är vansinnigt tidigt att ropa hej, är medveten om att mycket kan hända. Men jag vill inte oroa mig massor i onödan (det kommer jag periodvis göra ändå) Vill njuta av mitt positiva besked. Jag kommer ändå inte fatta något förrän jag varit på första VUL. Då får vi se med egna ögon.


Som Magnus sa igår. När man blir gravid på naturlig väg vet man ju inte vad det är för kvalitet på ägget. Tre av mina befruktade fick tex kastas, dvs det hade garanterat blivit missfall. De satte in ett befruktat ägg som det visste var av god kvalitet. Därmed borde chanserna öka. Smart tänkt av min man:o)


Tack för era svar angående Progesteron, tänk att det är så olika. Vissa ska sluta nästan direkt och andra tar dem fram till vecka 12. Ja, imorrn får jag veta hur jag ska göra. Då är det riktiga testdagen och då ska jag ringa Fertilitetsenheten på Huddinge och min läkare i Södertälje.


Nu ska jag drömma vidare på jobbet, sen ska jag på akupunktur.

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

9 februari 2009 14:03

Jag är så himla glad för DIN & MAGNUS skull!!! STORT STORT GRATTIS!!!
Jag är också så himla glad för att jag ska få bli farmor!
Jag vet inte om andra tycker att jag verkar lite knäpp när jag säger att jag levt i ett slags lyckorus sedan ni ringde igår och talade om att jag ska bli farmor.
Jag går här hemma och ryser, gråter, småler om vartannat, det känns så overkligt. Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag försöker smaka på ordet "farmor", jag vet inte om det är normalt att känna så här när man ska bli förstagångsfarmor, men härligt är det! KRAM & sköt om er!

http://www.anne-lie.net

 
Ingen bild

Pia

9 februari 2009 14:07

Njut, njut, njut! Vad som händer sedan kan vi ändå inte styra över. Du är gravid ! =)

 
Ingen bild

Anna T

9 februari 2009 14:47

Njut av beskedet nu bara! oroa sig kommer man alltid göra ändå både under graviditeten och efter när barnet är fött.Man måste glädjas här och nu det är det som gäller.
Klokt sagt av Magnus!
Du är gravid vännen, ta hand om dig!
Kram!

 
Ingen bild

Sandra

11 maj 2009 16:18

Jag blir ju hellre gravid på naturlig väg. Känns mer "friskt".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards