Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Söndagens aktiviteter

Av Jenny - 8 juni 2009 12:08

Vaknade 09:00 igår på en fluffig tjock gummimadrass, härligt utvilad. Var lite förvånad att jag vaknade som person nummer 4. Trodde jag skulle vakna först och smyga runt för att inte störa. Men tji fick jag. Magnus moster med käresta sov i en annan stuga nere vid vattnet. Magnus åkte och hämtade dem, sen blev det rejäl brakfrukost a la hotell med äggröra, bacon, gröt, bröd, pålägg, te, kaffe, juice. Så gott! Vädret var verkligen bättre, kunde tom springa runt i linne och kortbrallor utan att få frostsskador. Kutade runt på tomten och tog lite kort.

Här är stugan som ligger så fint på en liten höjd. Huset ska byggas ut förhoppningsvis nästa år.


Här står jag på baksidan av huset med prunkande grönska i bakgrunden.


Detta bara måste vara årets bild...


Min skojfriska man vattnar lite....


När Magnus moster Jeanette och James åkt hem åkte vi andra ner till stugan de bott i för att plocka i ordning. De hade glömt sin kamera i all hast. Jeanette, så nu vet du att kameran är hos Anne-Lie och Göran:o)

Här är söta stugan vid sjön som Jeanette och James bodde i. Så otroligt mysig precis vid vattnet. Magnus pappa tar täten för att låsa upp.


En bild innifrån huset. Jag älskar detaljer och att ta kort på allt.

På bordet, en liggare från 1946. Där står nedskrivet alla anställdas

arbetstider och lön från den tiden. På 14 dagar heltidsjobb tjänade man ungefär 200 kr.


När vi var klara åkte vi till hamnen för att titta på Magnus mammas lilla segelbåt.

Söt liten båt som jag ser fram emot att få tuffa runt i sen i sommar (risk föreligger för övervikt). I båten sitter Magnus mamma i röd tröja, till vänster Magnus syster Tessan. Mittemot henne sitter sambon Thord och brevid honom sitter Magnus. Vill gärna tillägga att Tessan och Thord i gårkväll meddelade att de är nyförlovade. GRATTIS GRATTIS återigen! Underbara nyheter, de är så fina ihop.


Vi grillade och satt ute på altanen och åt. Sen var det dags att åka hem. Vi åkte med Tessan och Thord. Skönt att få åka bil med all packning plus att vi fick storhandla på Coop. Får passa på nu när vi inte har egen bil.  Handlade så vi klarar oss ifall kriget kommer.


Väl hemma var det till att packa upp, klia oss i huvudet för att hitta smartaste sättet att få in alla frysvaror i frysen. Det gick. Men man fick stänga dörren jävligt snabbt. Gud va tillfredställande det är med välfylld kyl, frys och skafferi.


Jaha, och sist på schemat för dagen. Knata iväg till skolan i närheten och lägga våra röster till EU-parlamentet. Nöjda i hågen gick vi hem och åt.....igen....och slumrade sen i soffan framför valvakan.


Samamnfattningsvis har vi haft en helg bestående av: kultur, regn, mat och mys och på toppen lite sol och värme.





 
 
Ingen bild

Jeanette

8 juni 2009 17:37

Ja jätte mysig helg Kul att ni fick träffa James

 
thaikalle

thaikalle

8 juni 2009 17:42

gillar din blogg

http://www.thaikalle.blogg.se

 
Mia

Mia

8 juni 2009 17:54

Gud så mysigt ni verkar haft, blir lite avvis =)

Kram

http://miamcarlsson.blogg.se

 
pärla

pärla

8 juni 2009 20:44

Vilket vackert ställe!
Kul bild med magen... :D

http://omattlangtabarn.blogspot.com

 
Ingen bild

jeanette

9 juni 2009 08:12

God Morgon på er Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards