Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Jenny - 21 juni 2009 18:57

Idag har jag varit allt annat än stabil. Vaknade och strosade runt, läste lite, tills Magnus vaknade. Då kände jag att jag var rejält hungrig, det kommer så snabbt ibland. Så redan innan frullen var jag grinig. Juicen läckte när jag skakade den, blev skitarg och slet åt mig pappersrullen och torkade bordet. När jag sen åt min gröt märkte jag att det var väldigt svårt att träffa munnen, så det rann utmed hakan....GRRRRRR.....vad irriterad jag blev. Magnus satt mitt emot och försökte mest hålla sig för skratt. Jag muttrade och svor och var allmänt trevlig.


Förmiddagen fortskred och jag gick runt och kände mig allmänt olustig, som en kastrull med vatten som när som helst kommer koka över. Åt min förmiddagsmacka med chokladmjölk, Magnus tog lite också. Han frågade lite försiktigt hur det var med mig.

- INGENTING, sa jag lite lagom trevligt. Jag är inte arg på dig, jag vill inte ta ut skilsmässa. Men när den jävla juicen läcker och jag inte kan göra något utan att klanta till det blir jag så irriterad.

Då började båda tack och lov skratta, för det lät ju superlarvigt....och lite charmigt på samma gång.

Kände att solen sken ute och här inne sitter vi som två ugglor och trycker. Jag behövde frisk luft, komma ut och iväg någonstans. Jag sa att jag kan gå ut själv med min Ipod om inte Magnus kände för att följa med med tanke på mitt tråkiga humör.

Då började Magnus göra som killar gärna gör....lösa problemet med att ställa olika frågor om hur vi skulle lägga upp dagen. Han föreslog Babyland, Heron City, Mio möbler. Det blev för mycket för min lilla russinhjärna. Orkade inte komplicera till saker, bara gå ut och gå. Tårarna vällde upp och vips kokade kastrullen över och jag började stortjuta:

- Faaaan, nu börjar jag böööla också....och jag har ingen aning om vaaarfööör....uuuäääähh....hulk, hulk.

Då reser sig min underbara man sig upp och går fram till mig, drar upp mig och kramar mig. Sen står vi där i köket, håller om varandra tills mina tårar ebbar ut. Det var så skönt, precis vad jag behövde. både gråta och kramas.


Sen tittar jag upp med mina Rocky-svullna ögon och säger:

- Jag vill nog åka till Babyland.

Magnus skrattade, torkade mina tårar och sa att det gör vi.


Snacka om att vara labil, idag kände jag rejält hur mitt humör var helt ur balans, superjobbigt verkligen. Men efter gråten kändes det lättare. Det var till att blaska av sig med kallt vatten för att inte se ut som knölig potatis. Det är väl skit att man inte kan gråta lika snyggt som på film.


Vi åkte iväg till Babyland och det var nog bra beslut för vi lärde oss mycket om vad man bör tänka på vid barnvagnsköp. Vi provkörde flera stycken i butiken ihop med andra par som var ute i samma ärende. Magar i olika storlekar som vaggade runt i butiken (jag har inte börjat vagga än). Hittade ett märke som vi gillade mycket: Teutonia. Vagnarna är flexibla, många smarta funktioner och de har minst antal reklamationer. Ska kolla upp märket mer på nätet för att läsa omdömen mm.

Tycker min man passar väldigt bra med barnvagn. Han var väldigt engagerad och vek ihop, fällde ut, tryckte på knappar, bytte liftar, kände, klämde och ställde massor av frågor. Mitt hjärta svämmade över av kärlek när jag såg honom i sitt esse.


Vi fick med oss en lapp med modeller och priser så vi kan klura lite hemma. Senast i augusti måste vi ha bestämt oss pga att vissa modeller har längre leveranstid än andra. 

En återställd hormonstinn tjockis. Babyland och TipTop var dagens räddare i nöden.


Åker i vår nya fina bil som är som en dröm. Susade fram och poppade till stereon. Stjärnan boffade och diggade......eller protesterade;o)


Har gjort av med mer överskottsenergi och dåliga hormonvibbar genom att skura hela badrummet från topp till tå, bäddat rent, lagat mat och tvättat en maskin tvätt som ska hängas nu. Sen är det filmtajm. Känner mig normal igen och stabil. Får väl räkna med sådana här utbrott med jämna mellanrum kan jag tänka mig. För visst är det inte bara jag? Alla ni som har varit eller är gravida, säg att ni också är hormonstinna häxor ibland;o)

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards