Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Jenny - 25 juni 2009 23:39

Dagarna är väl för härliga, sol och värmebölja. Har alltid varit en soldyrkare, men på senare år har jag inte samma tålamod att ligga och pressa i timmar. Men i år, av någon outgrundlig anledning, är det ännu svårare och jag är så ofantligt trött framåt eftermiddagen. Hmmm.....undrar varför....måste vara åldern....


Skrev nyligen att Stjärnan varit så lugn i magen vilket skapat lite oro, men inte så allvarligt, jag lovar:o) Men igårkväll och i morse satte det igång med full kraft, då fick jag så jag teg. The Silver Star is back! Har under kvällen legat i soffan och tittat på TV....men blicken drog tillslut mot min mage som var mer intressant. Alltså, man ser så tydligt hur magen hoppar när Stjärnan sparkar. Ibland ser man hur något liksom åker på insidan av magen, det är som taget ur en av Alienfilmerna, haha. Jag ligger och garvar för det är så jäkla häftigt. Provade filma men det syns inte så bra, får vänta tills magen är större och köra tricket som min bloggvän Emelie gjorde. Hon la en penna på magen och filmade, man såg då hur pennan studsade och vibrerade på magen:o) Men det får bli en senare vecka.


Igår insåg jag dock, appropå solen, att jag kan bara inte gå runt och blända folk med min bleka kropp i sommar. Så jag fick ta till äggklocketricket. Smorde in mig med solskydd när klockan var närmare 15:30. Ut på balkongen, satte äggklockan på 15 minuter....................PLING.....gå in.

Voila! Brun som en pepparkaka....nja. Men ärligt talat så har jag fått hyfsad färg på bara två dagar á 15 minuter:o) Tänkte köra så några dagar så borde folk i min omgivning våga ta av sig solglasögonen.


Imorgon är det dags för mitt obligatoriska möte på Arbetsförmedligen  igen, får se vad det kan ge. De flesta jobb som finns att söka nu har anställning from augusti och framåt. Jomenvisst, vad intressant jag är för dem. Nåväl, får se om jag får träffa en vettig person imorrn. Har ju fortfarande min "sadla-om-planer" som jag tänkte ventilera i så fall.


Av Jenny - 25 juni 2009 20:12

Den 11 juni fick jag ett paket med posten. Det var från en av mina bästa vänner Rebecca. En vacker liten ljusstake.

Tänkte direkt att det så klart är Lilla Stjärnan som ligger och sussar där. Hörde av mig direkt till Rebecca och tackade med gråten i halsen, blev så oerhört glad av den fina gesten. Skulle naturligtvis lagt upp detta på bloggen tidigare, men är ju som bekant glömsk trots fina handlingar från mina nära och kära (förlåt). Då berättade Rebecca att hon sett den lilla ljusstaken redan innan jag gjorde mitt graviditetstest i februari. Hon köpte den för nästan två månader sen och har haft den hemma tillsammans med ett vadderat kuvert, utan att riktigt veta när hon skulle ge den till mig. Men när hon läste mitt inlägg 9 juni så kände hon att det var dags. Det gladde mig enormt, kunde inte komma mer lägligt med tanke på hur jag mådde då.


 Den pryder vårt köksbord tillsamans med inramat foto av Lilla Stjärnan i vecka 19.


Vad vore livet utan fina vänner!


Förhoppningsvis får vi träffas i helgen. Vi ska göra nytt försök att åka till morbror Lasse och moster Britt-Inger, lördag till söndag. Så det vore kul att åka förbi Rebecca på söndag eftermiddag/kväll innan vi åker hem. Får se om hon kan då.

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards