Alla inlägg under juni 2009

Av Jenny - 30 juni 2009 18:00

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg:

www.barnlangtan.se

Av Jenny - 30 juni 2009 12:44

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg:

www.barnlangtan.se

Av Jenny - 30 juni 2009 00:32

Nu har jag skrivit två nya inlägg på min nya blogg:

www.barnlangtan.se

Av Jenny - 29 juni 2009 21:38

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg:

www.barnlangtan.se

Av Jenny - 29 juni 2009 09:19

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg:

www.barnlangtan.se



Av Jenny - 27 juni 2009 09:02

Först vill jag bara säga att jag mår bra. Det har inte kommit något mer otäckt i brallan. Stjärnan var ganska lugn på eftermiddagen igår, men sent på kvällen när jag skulle sova var det buffparty igen och jag blev varm av lycka. Även i morse var det sparkar så det slog härliga till. Så vi mår bra Lilla Stjärnan, pappsen och jag.


Nu är min nya blogg klar, känner mig väldigt nöjd med den. Ni som vill fortsätta följa vår resa mot bebislycka med allt vad det innebär är mer än välkomna att gå in på: http://www.barnlangtan.se/  

Glöm inte att spara den nya sidan på era favoriter och länkar, hihi.


För varje inlägg jag skriver kommer jag även gå in här på bloggagratis ett tag framöver och skriva att jag lagt in ett nytt inlägg på min nya blogg. Det är för att de som prenumererar på min blogg via bloglovin ska se det. Min nya blogg syns inte där ännu.


Ni som inte är intresserade av att följa oss eller som tycker jag skriver illa eller hänger ut mig själv på tok för mycket har jag ett tips.

Klicka för allt i världen I N T E på länken utan surfa runt på nätet efter sådant ni är intresserade av i stället.


Då hörs vi på nya bloggen vänner och familj! Tack för den här tiden, nu går vi mot nya tider (wow vad coolt poetsikt det där lät, men jag kunde inte låta bli).


Varma kramar från oss tre!

Av Jenny - 26 juni 2009 13:19

Ni får ha överseende för detaljer i det här inlägget, sluta läs nu om ni inte är intresserade av sånt. Jag skäms i alla fall inte, opryd som jag är.


Var på toa för två timmar sen, såg en fläck i storlek som en lillfingernagel i trosan. Men inget på pappret. Satt bara helt stilla och stirrade, fattade inte vad jag såg.  För en stund sen var jag på toa igen för att göra nummer två. Fick krysta som vanligt, då var det lite blod på pappret när jag torkade. Men det såg inte färskt ut.


Magnus var hemma tack och lov, sa åt mig att ringa MVC. De sa att det nog inte är någon fara så länge det inte blir som en mensblödning eller smärtar, då måste jag åka till gynakuten. Jag vet att slemhinnorna är känsliga nu med ökad blodmängd. Det molar lite, men det kan ju vara livmodern som är i ny tillväxtfas? La mig direkt på soffan, Magnus följde med. Vi kände på magen tillsammans och Stjärnan boffade, jag började gråta. Så länge Stjärnan boffar ska jag väl inte oroa mig??


Skriver detta mest för att få höra era erfarenheter, behöver det känner jag. Magnus har åkt iväg nu och jag känner mig lite ledsen och ensam. Det tär verkligen på psyket att vara garvid pga dessa saker. Allt jag vill är att Stjärnan ska må prima och att blodet är restavfall eller resultatet av känsliga slemhinnor. Ska lägga mig på soffan igen nu och vila och känna på magen, behöver återigen bekräftelse från magen att allt är ok.

Av Jenny - 25 juni 2009 23:39

Dagarna är väl för härliga, sol och värmebölja. Har alltid varit en soldyrkare, men på senare år har jag inte samma tålamod att ligga och pressa i timmar. Men i år, av någon outgrundlig anledning, är det ännu svårare och jag är så ofantligt trött framåt eftermiddagen. Hmmm.....undrar varför....måste vara åldern....


Skrev nyligen att Stjärnan varit så lugn i magen vilket skapat lite oro, men inte så allvarligt, jag lovar:o) Men igårkväll och i morse satte det igång med full kraft, då fick jag så jag teg. The Silver Star is back! Har under kvällen legat i soffan och tittat på TV....men blicken drog tillslut mot min mage som var mer intressant. Alltså, man ser så tydligt hur magen hoppar när Stjärnan sparkar. Ibland ser man hur något liksom åker på insidan av magen, det är som taget ur en av Alienfilmerna, haha. Jag ligger och garvar för det är så jäkla häftigt. Provade filma men det syns inte så bra, får vänta tills magen är större och köra tricket som min bloggvän Emelie gjorde. Hon la en penna på magen och filmade, man såg då hur pennan studsade och vibrerade på magen:o) Men det får bli en senare vecka.


Igår insåg jag dock, appropå solen, att jag kan bara inte gå runt och blända folk med min bleka kropp i sommar. Så jag fick ta till äggklocketricket. Smorde in mig med solskydd när klockan var närmare 15:30. Ut på balkongen, satte äggklockan på 15 minuter....................PLING.....gå in.

Voila! Brun som en pepparkaka....nja. Men ärligt talat så har jag fått hyfsad färg på bara två dagar á 15 minuter:o) Tänkte köra så några dagar så borde folk i min omgivning våga ta av sig solglasögonen.


Imorgon är det dags för mitt obligatoriska möte på Arbetsförmedligen  igen, får se vad det kan ge. De flesta jobb som finns att söka nu har anställning from augusti och framåt. Jomenvisst, vad intressant jag är för dem. Nåväl, får se om jag får träffa en vettig person imorrn. Har ju fortfarande min "sadla-om-planer" som jag tänkte ventilera i så fall.


Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards