Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Ledsen

Av Jenny - 9 juni 2009 08:57

Igår blev en riktig skitdag. Det var första gången sen jag blev gravid som jag varit så vansinnigt ledsen. Grät i två timmar utan att kunna sluta. Magnus fick stå framför mig och andas med mig för att jag inte skulle flippa totalt. Magen smärtade, så jag blev jävligt orolig att Stjärnan påverkades negativt och då kändes det ännu värre. Var rädd att negativa stresshormoner pumpades i den lille. La mig på soffan och Magnus var verkligen bra på att hjälpa mig komma till sans igen. Magen slutade smärta efter en stund. Kan bebisen påverkas negativt undrar jag??


En viss händelse, som jag inte tänker berätta här, sårade mig djupt. Har ingen aning om hur jag ska tackla problemet, vilket är frustrerande. Vet inte ens om jag ska fortsätta blogga. Har en orolig klump i magen som inte vill ge med sig. Tar en paus idag i alla fall så får jag se hur jag ska göra sen.

 
 
Sara

Sara

9 juni 2009 09:06

Hej!
Jag tror nog lilla stjärnan har det aldeles perfekt där inne!
Jag är ingen expert men jag var orolig över det samma när jag väntade. Så tyckte jag så synd om honom och då blev det värre. Min Bm sa att jag inte behövde oroa mig för sånt. Prata med din BM om du behöver. :) Hoppas det känns bättre snart!
// Sara

http://koftans.blogspot.com

 
Ingen bild

Jeanette

9 juni 2009 10:35

Lilla Gumman Självklart ska du fortsätta blogga de är ju din grej Kram

 
Annelie

Annelie

9 juni 2009 12:08

Nej lilla Stjärna påverkas inte ett dugg av du blir lite nere och ledsen. Man kan inte vara glad jämt.
Att det sen också händer jobbiga saker omkring oss tillhör tyvärr också en del av livet.
Du verkar ha en mycket snäll, god och omhändertagande man. Han ger dig stöd när du behöver. Men känner du att du behöver prata av dig mer om det som gjort dig ledsen, så finns det alltid någon form av kurator eller samtalsterapeut via den MVC man går på.
Dom brukar vara duktiga på att framför allt lyssna. Så tveka inte att ringa din MVC om du känner att det oroliga, ledsna i dig inte riktigt vill ge med sig.

Jag hoppas ju att du vill fortsätta blogga.
Du skriver så bra. Jag har fått många glada skratt när jag läst din blogg.
Kanske du bara behöver en paus ett tag...
Tänk på att man dessutom är extra känslig och mottaglig för såväl negativa känslor som positiva när man är späckad med gravidhormoner.
Vad det än är som gjort dig ledsen så är både du och Magnus toppenfina människor.
Det är i alla fall den känslan jag fått när jag följt din blogg. :)

Var stark! Klappa om din gulliga mage och känn dig stolt! Prata och sjung för lilla guldklimpen där inne. Eran lilla bebis! Ert lilla liv. Stjärnan på eran himmel!

Jättemånga värmande kramar till dig! :)

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Magnus (din man)

9 juni 2009 13:02

Vilka gulliga kommentarer alla skriver, tack för ert stöd!

Angående om du ska sluta skriva på bloggen eller inte så tror jag så här. Vi har bloggen tacka bloggen för att vår gåva stjärnan växer i din mage (i alla fall delvis). Utan bloggen tror jag inte att du hade orkat.

Bloggen är till för dig!

Jag Älskar Dig!

 
Ingen bild

Blivande mamman

9 juni 2009 14:37

Om du slutar blogga nu, vems blogg ska jag läsa då? Självklart ska du göra det som känns bäst för dig! Men väljer du att fortsätta blogga så kan du lita på att jag och flera andra med mig kommer att fortsätta följa din resa. Jag har också haft dagar då allt har varit jobbigt och skit. I början av graviditeten t ex, då var mina hormoner helt upp och ner. Jag var knappast jordens gladaste. Jag mådde dessutom jätteilla och orkade knappt träffa andra människor. Man kan som sagt inte vara på topp jämt. Det lilla grynet i min mage har trots sin mammas knasigheter fortsatt att växa och utvecklas. Och att det är en glad bebis jag bär på – det tror jag nog. Att gulligaste Lilla Stjärnan också har det bra tror jag säkert. Dessutom kommer du och din Magnus att bli jättefina föräldrar!

 
Ingen bild

Alexandra

9 juni 2009 15:23

Tack för idag, helt ok att använda mig som spy-hink. ;-) Måste bara säga att jag fortfarande är sååå jävla mätt, magen står åt alla håll! Blir fasen ingen middag här idag inte, haha! Sköt om dig, vi hörs. *KRAM*

 
ida'

ida'

9 juni 2009 15:36

neeeeeeeej sluita inte blogga! Hoppas du känner dig gladare snart! Och nej stjärnan påverkas inte negativt av att du är ledsen! KRAM

http://fixit.blogg.se

 
Venessa

Venessa

9 juni 2009 17:03

Hej!
Hoppas du inte slutar blogga! Jag älskar att läsa din blogg o höra hur d går för er :) D är ju ett skönt sätt att få ut saker o ting! Du verkar verkligen ha en underbar man, som stöttar dig till 1000%, du har tur! Och du förtjänar oxå d bästa min vän :)
Hoppas att du mår bättre snart! massa kramar!!

http://venessanordstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Ellis

9 juni 2009 18:27

Lilla gumman, jag vet inte vad det tråkiga är, men alla vi som läser Din fina blogg vill ju så klart att Du fortsätter skriva.
En vacker dag kommer även Stella Nova att vilja läsa allt Du har skrivit om före, under och efter hennes ankomst till världen.
Hur många av oss andra kan göra det?

Många varma kramar till Er alla tre

 
Ingen bild

jarven

9 juni 2009 18:40

*KRAMAR OM*
Du vet var jag finns om du vill prata gumman... Kramar till er tre!

 
Ingen bild

Jenny

9 juni 2009 19:11

Du får inte sluta blogga, du som skriver såå bra !!
Kram på dig

 
Jenny

Jenny

9 juni 2009 19:47

Hör av dig om du vill Jenny.

jenny.hansson@hotmail.com

KRAM från Jenny.

http://jennyvakt.blogg.se

 
Ingen bild

Alexandra

9 juni 2009 20:32

Jag igen... Bryter av med ngt annat här på kvällskvisten när jag tråkar på jobbet och skulle kunna tröstäta det mesta. =) Kolla receptet, fixar du så sjukar jag mig från jobbet närsomhelst och kommer och svullar med dig, haha! :-D (Jag ska LÄTT prova det ngn dag. Kanske när vi fixar naglar ihop?)http://www.alltommat.se/recept?recipeid=4482

Och duuu, kolla vad många som bryr sig och vill att du ska fortsätta blogga trots motgångar... Keep it up, den här bloggen ingår ju i rutinen numera! Vi VILL fortsätta läsa ju. KRAMAR! =)

 
Ellen

Ellen

9 juni 2009 22:13

*Bamsekram till dig..*

Ja vet inte vad som har hänt...men ja hoppas verkligen att det kommer att ordna sig...

O ja hoppa verkligen inte att du slutar blogga...

Nu låter det säkert dumt..men du är den som på nåt vis ger mig kraft...ja vet..detta låter säkert jättedumt...

Men du har funnits där på ett eller annat vis genom min graviditet..du har peppat mig med din varma omtanke...genom att läsa det du går igenom får mig att känna att ja är inte ensam...

Det finns fler än ja som har längtat o strävat efter nåt speciellt....med dig kan ja prata o lyssna på när ja inte har nån annan att prata med...

Det är väldigt få som vet om våran kamp att få barn...o det är nästan ingen som vet hur ja egentligen mår...

Men bloggen har gett mig en chans att få uttrycka mig...o sen att ja vet att det finns människor där ute som läser....o stöttar mig...

O du är den som faktiskt har betytt allra mest för mig...

Så slutar du o skriva så skulle ja verkligen sakna dig...ja t.om gråta tror ja...men ja kan inte bestämma över dig så beslutet är ändå ditt...

O känner du att du måste sluta så får man accepterar ditt val men ja o många med mig kommer att sakna ditt härliga, varma, glad jag...

Bamsekramar till dig o din familj

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

9 juni 2009 22:20

Jag håller med alla andra bloggläsare.. Du får inte sluta skriva. Du kan kanske ta ett break, men absolut inte sluta skriva!!!
Jag följer din blogg och vet vad som ungefär ska hända mig eftersom du är ca tre veckor före oss.
Var på ultraljud i måndags.. En livlig krabat, så skönt med en bekräftelse!!!
Jag hoppas du tar till dej alla kommentarer på ett positivt sätt! Och Magnus, vilken underbar man du verkar vara... Stötta på!!!

 
Mia

Mia

10 juni 2009 09:12

Hej vännen!!

Tror inte stjärna påverkas om du är nere, men jag är ju ingen expert. Men kvinnan har ju fött friska fina barn i all evighet och inte är väl varenda kotte pigg och glad som en lärka under hela graviditeten. Tur att du har Magnus, han är ju en otrolig man!!

Sen får du ju inte sluta blogga....men om du känner att du måste så gör det. Men jag tycker det är så roligt att läsa din blogg, du skriver otroligt bra. Dessutom känner jag att jag har dig så nära när jag kan följa din vardag.
Kämpa på!! Kram

http://miamcarlsson.blogg.se

 
Ingen bild

Jeanette

10 juni 2009 14:44

Ja nej inte ska du sluta gumman Vi är med dig eller er tre Puss i puss B Moster

 
Ingen bild

Jenny

10 juni 2009 16:03

Hej.
En viktig fråga har jag, önskar få svar på den.
Vid den här tidpunkten skulle jag ha ägglossning, och det känns som att jag har det, alla symtom stämmer men ska jag verkligen ha det, ska ju göra äggplock nästa vecka?
Jag är så orolig..
Kram

 
Ingen bild

Jenny

10 juni 2009 19:21

Bromsspruta,det har jag inte fått recept på? Jag hoppas verkligen att det inte är för tidig ägglossning men just nu är jag så orolig, sitter här och gråter av oro.
Kram och tack för ditt svar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards