Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

TV:n på plats

Av Jenny - 3 februari 2009 22:20

Magnus och hans vän Peter sitter i arbetsrummet och fixar med Peters dator. Jag ska snart gå och sova och hoppas få mer sömn inatt. Det har varit en trevlig kväll. Vi satt alla tre i köket, åt lite kvällsmat och väntade på att TV:n skulle anlända. Så fort ett motorljud hördes tryckte Magnus näsan mot fönstret för att se om det var postbilen. Vid 19-tiden vrålade han förtjust att nu backar en stor postbil in mot porten. Han försvann ner för trappan fortare än någon hann säga brödrost. De släpade upp paketet, det var enormt stort. Det var en fröjd att se Magnus slita upp emballaget, han såg mer ivrig ut än ett barn som får ett ton julklappar, rödrosig om kinderna. Jag fick be honom några gånger att coola ner sig lite. Tur att Peter var här som fick hjälpa till att packa upp den. Vi tog lite "före- och efter-bilder", ska lägga upp på bloggen så fort vi smackat in dem i datorn.


Wow, när vi satte på TV:n, det blev biokänsla direkt. Det är en fröjd, kan inte slita blicken ifrån den. Gav upp ett par glädjetjut när den kom på plats. Hur i hela friden har vi stått ut med en tjutande tjock-TV så länge.


Somk sagt, kvällen har varit bra. Vi satt och pratade och njöt av TV:n från alla håll och kanter. Då Peter inte känner till något om vår situation med IVF, så var det en lättnad att få prata om andra saker, trodde först jag skulle behöva ta på masken för att vara glad. Men det behövdes inte, det kom naturligt, hör och häpna. Det har inte kommit så mycket mer flytningar, bara litegrann  så nu ber jag för att det inte blir mer, att ni alla som skrivit till mig har rätt. Det är min högsta önskan just nu.


Slutsats: Platt-TV är roligt - Bruna fläckar i brallorna är tråkigt. 

 
 
Ingen bild

Toksmula

3 februari 2009 23:23

=) Om det vart mycket film innan, vad ska det inte bli nu?? Hihi...

 
Anne-Lie

Anne-Lie

4 februari 2009 05:39

Jag har hoppas hoppas hoppas att det går bra (jag har drömt att det gör det)!
Tack för att du är den du är!
STOR KRAM

http://www.anne-lie.net

 
Ingen bild

Jeanette

4 februari 2009 07:52

Hej hej Vad kul för er Ja de kommer gå bra gumman kram

 
Ingen bild

Britt-Inger

4 februari 2009 09:08

Å vad jag kramar stenen för dej Magnus och lilla Stjärnan som nog nu funnit en boplats!!!
Ni har sån humor - kan se Magnus framför mej när han trycker näsan mot rutan för å kolla efter postbilen med paket....Du skriver sååå himla roligt Jenny.
Din morbror är värre med sina aparater... vi har en 50 tumare - men man blir "hemmablind", jag tänker inte på att TVn är stor. Morbror säger det finns större...med projektor och grejer - få se vad som händer i framtiden....suck....Jag åker hellre till typ Rom...Många kramar från oss./Britt-Inger

 
Ingen bild

Sara W

4 februari 2009 10:00

Gud va kul att ni fått eran efterlängtade TV;) Kram

 
Ingen bild

Anna T

4 februari 2009 10:45

Nu får ni se en riktigt bra film ikväll!
och inviga tv:n, tyvärr är jag dålig på tips.
Kram!

 
Ingen bild

Nina

4 februari 2009 11:52

Hej Jenny...
Jag haller tummarna ! Är i Tyskland pa arbetsresa just nu och eftersom vi är i samma situation kan jag säga att jag ocksa haft flytningar,

 
replica watches

replica watches

19 juli 2010 13:54

thanks!You made some good points there. I did a search on the topic and found most people will agree with your blog.

http://www.watchesday.net/rolex-watches.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards