Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Tankarna virvlar

Av Jenny - 4 mars 2009 11:28

På grund av att jag biter ihop tänderna när jag sover har jag en bettskena som jag nu haft i nästan två år. Den har hjälp otroligt mycket då min huvudvärk jag ofta hade i princip är helt borta nu. Men igår kväll när jag skulle lägga mig kände jag att det går inte, mådde mer illa av den. Så i natt sov jag utan. Vaknade i morse och kände att käkarna ändå var avslappnade, så skenan har nog påverkat mina käkar positivt. Men jag mådde lite illa när jag vaknade också, det har jag inte gjort förut. Jag öppnade fönstret och lyssnade till vårfåglarna som hade serenad utanför och läste en stund och sen övergick illamåendet till hunger.Då gick jag upp och gjorde mannagrynsgröt och nu mår jag bra igen. Men i magen känner jag knappt någonting, har ju haft konstant molande värk i ca fyra veckor nu så det är klart att jag blir nojjig när symptomen ändrar sig.


Så som svar på frågan hur jag och Stjärnan mår så tror jag vi mår bra:o) Jag vet som sagt att vissa dagar kan vara helt fria från symptom. Ni som är gravida får gärna komma med kommentarer hur ni känner och mår. Det är alltid intressant att höra andras erfarenheter (och lite lugnande kanske;o)


Pratade precis med mamma i telefon och hon berättade att hon fortfarande kan minnas känslan av när jag sparkade för första gången i magen. Wow, vilken häftig upplevelse det måste vara. Det var kul att höra henne berätta om sin graviditet när jag var en liten fjärt i hennes mage:o)


Jag känner att jag har svårt att relatera till det faktum att jag faktiskt är gravid. Det beror nog på att det inte syns eller känns något. Hela situationen är fortfarande så overklig, vi har som sagt kämpat i så många år och nu är vi här. Helt galet....svårt att förklara. Jag är så oerhört lycklig, men jag tror inte att jag kan släppa loss den känslan än till 100 %. Det är nog ett sätt att skydda mig själv mot de faror som fortfarande lurar. Men samtidigt kan jag ofta fnissa till för mig själv och utbrista högt: 

- Jag är gravid!!!!!


Nästa nedräkning är till den 25 mars när vi ska göra  ultraljud nummer två...21 dagar kvar...

 
 
Ida

Ida

4 mars 2009 11:46

Visste ju inte om min graviditet förrns v12 eftersom jag åt p-piller när jag blev gravid. Men i efterhand så har jag förstått att det molnande jag kännde var pga graviditeten, men molnandet förvann när jag måste varit i v. 8-9 veckan nånting. Var aldrig illamående..jag hade nästan inga symptom genom hela graviditeten! eller några speciella sug. Jo, glass, men det kan bero på att det var sommar. Det enda som gjorde mig påminnd var sparkar, svullna fötter och växande kula. Kännde mig lätt även fast jag gick upp över 20 kilo. Konstigt hur kroppen funkar egentligen ;)

http://fixit.blogg.se

 
mamman

mamman

4 mars 2009 12:09

Hej Jenny

Klart att du får länka till min blogg.

Hoppas att du "snart" får känna stjärnas sparkar/rörelser i din mage.

Livet med en alldeles nyfödd går inte att beskrivas, helt underbart. Du/ni har något fantastiskt framför dig/er

http://babyonskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellis

4 mars 2009 16:29

Tips: skorpor, smörgåsrån eller liknande på sängbordet att ta direkt på morgonen, och vatten att skölja ner det med.
Annars kan Du trimma upp maken, så han kommer med frukost på sängen varje morgon ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards