Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Jenny - 16 mars 2009 10:14

I lördags åkte vi till Mariefred tidigt på förmiddagen. Vädret blev lite sämre ju närmare vi kom med lite snöblandat regn. Men när vi väl var framme ljusnade det igen. Jag ville gärna gå en promenad så jag blev glad åt att solen  kikade fram. Lite senare kom Magnus moster med tre vovvar. Då tog vi vår promenad och det var LJUVLIGT. Jag fick vårkänslor, fåglarna kvittrade och snön hade börjat smälta undan. Jag knaprade skorpor mest hela tiden för att stilla min konstanta hunger, hade med mig i jackfickan.


Väl inne i stugan igen började vi med förberedelser inför middagen. Magnus mamma och pappa gjorde det mesta kring maten. Magnus gjorde maränger och jag var chokladsåsansvarig. Det blev en fantastisk trerätters. Till förrätt blev det avocado fylld med en blandning av smör, räkor, citron och vitlök som var inne ugnen. Till varmrätt blev det västerbottenostfylld fläskfile med rösti och madeirasås. Till efterrätt marängsviss med hemmagjord vaniljglass, med våra egenhändigt gjorda kola- och chokladsåser och maränger.


Under matkoman kollade vi lite på melodifestivalen, sen blev det Texas Holdém. Jag åt en del godis också, Marianne i tre olika smaker och Dajm. Är inte så van att äta godis nu för tiden och har framförallt inte haft godissug sen jag blev gravid. Men det slank ner en del kan jag erkänna.


 Igår åkte vi hem på förmiddagen. Vi åkte inom Hedlandet, ett lågprisvaruhus mitt ute på bondvischan. Hittade inget intressant den här gången. Sen åkte vi inom Netonnet för att kolla digitalkamera och sen blev det Ica och Coop för matinköp. Det blev lax igår, mumsigt fillibabba.


Senare på kvällen började jag må illa, men det kändes annorlunda. Det var inte det där graviditetssymptomen. Låg på soffan och helt plötsligt blev jag alldeles varm i hela kroppen. Det sköljde över mig en enorm hetta, inte så jag blev svettig, bara tokvarm. Samtidigt mådde jag jätteilla, var på toa tre gånger och kämpade ut det onda den naturliga vägen. När jag låg där på soffan och var tokvarm, bad jag Magnus öppna balkongdörren. Så fort jag kände den första svala brisen svepa över mig blev det succesivt bättre. Tillslut låg jag och frös, men ville inte stänga. Svepte om mig en filt istället som jag fick av Magnus mamma i helgen, den värmde skönt. Sen somnade jag som en stock i soffan tills Magnus kom och väckte mig försiktigt vid 22-tiden. Då mådde jag lite bättre, men gick raka vägen till sängen och somnade om.


Imorse blev det toabesök igen och då kom jag på att mina symptom varit en klassisk magkatarratack. Det var därför jag mådde piss igår. Hade förmodligen ätit för mycket godis och sötsaker. Kan också vara det varma smöret på förrätten, jag kan reagera på sånt ibland. Min mage är lite känslig. Nu mår jag bättre, kände för varje gång jag var på toa att det onda bit för bit äntligen lämnade mig. Åt som vanligt mannagrynsgröt till frukost och det är rena bomullen för magen, kändes bra.


Ska till MVC idag för cellprovtagning och för att förhoppningsvis få allergimedicin utskrivet av läkaren där. Sen efteråt tänkte jag promenera bort till Skanstull och inköpa mer Omega 3 och för att få en promenad i det fantastiska vädret vi har idag.


Bilden föreställer Gripsholms slott som ligger i Mariefred. Har fortfarande inte varit där, men i år skulle jag vilja det. Älskar att besöka historiska platser.

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards