Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Jenny - 11 mars 2009 18:26

Idag har jag överträffat mig själv ordentligt. Förra veckan gjorde jag ju köttbullar som åkte in i frysen. Idag tog jag fram några och gjorde potatismos och brun sås till (sludder sludder, dubbeldreggel) Alltså, jag erkänner att när det kommer till brunsås så är det alltid Magnus som gör den. Men idag slog jag på stort och gjorde själv (hey, jag var ju ensam hemma). Och ta mig tusan, det var den godaste jäkla brunsås jag någonsin gjort. Potatismoset blev också väldigt gott, gjord på potatis från mor och Jans egen odling, riktig gul och fin. Jag hade ett hallelujah-moment när jag åt lunch. Till det hade jag så klart rårörda lingon och gurka. Det blev till två matlådor och det blev en skvätt sås och en skvätt potatismos kvar. Jag tog en slev och mumsade i mig resten direkt ur stekpannan och kastrullen högljutt njutande (efter att jag ätit min egna portion).


Sen ringde BM (barnmorskan) upp mig angående allergimedicin. Hon sa att läkaren kommer på måndag och att enligt de senaste rönen de fått ta del av så bör man inte äta av de receptfria förrän de testats mer. Men hon trodde att läkaren kunde skriva ut åt mig inför nästa helg. Hon bokade även in en tid till läkaren veckan därpå så vi får ses och då kan hon skriva ut mer. Men om jag bara kan få så det räcker i fyra dagar vore det toppen. Det vore ju skillnad om det var speciella tabletter mot någon skum sjukdom jag skulle ha, men allergitabletter borde inte vara några problem. Jag ska ändå dit igen nu på måndag för cellprovtagning (kom jag på efter samtalet) och då träffar jag BM och kanske om jag har tur även läkare, bara så att hon ser att jag existerar;o)


Har precis haft lite minispa hemma. Tog en lång dusch, filade fötter (har lite fotfobi och det krävs mycket att fixa det). Smorde in fötterna med Weledas fotkräm (underbar) och sen blev det ansiktspeeling och mask. Min hy är för bedrövlig nu, både på grund av årstiden och graviditeten. Jag har ALDRIG problem med finnar, men nu har jag tre jävlar som nästan går i baklås på hakan, de går inte att klämma. Det är som små bölder, blää. Men efter min lilla behandling känner jag mig i alla fall ett ton fräschare.


Nu kom Magnus hem för en stund sen, så nu ska jag ägna mig åt honom och våra blivande varma mackor:o)

MVC

Av Jenny - 11 mars 2009 14:21

Idag fyller Magnus år, du har helt rätt Ellen:o) Han tackade så mycket för dina gratulationer. Jag sjöng så fint i morse för honom, med lite inslag av ulkningar pga illamåendet. Han blev rörd till tårar.....hehe. Ikväll blir det mys med varma mackor med massa mums på. Sen blir det trerätters hos hans föräldrar i helgen.


Idag har vi varit på vårt första besök på MVC för inskrivning, provtagning och allmän information. Är enligt kalendern i vecka 8 + 3 idag. Det var en jättemysig mottagning, harmonisk inredning med supertrevlig personal. Den 18 maj är jag inbokad på det "stora" ultraljudet:o) Min första fråga gällde allergimediciner. Tydligen får man inte äta de receptfria pga risk för missbildning mm. De gamla som fanns förr kan de mer om och är därmed ok men finns endast på recept. Ringde därför Oxbasckskliniken när jag kom hem och pratade med en sköterska som skulle kolla med Gunnar och sen återkomma. Hon ringde precis och han sa att jag kan äta alla receptfria mediciner. Suck! Jag bli så förvirrad, varför säger alla så olika? Jag får nog ringa min barnmorksa på MVC och be henne rådfråga läkaren där och hon sa i morse att de i så fall kan skriva ut åt mig.


Jag litar så klart på min läkare, han är ytterst kompetent. Men jag vågar inte spela rysk roulette med min kropp för att läkare har olika åsikter. Jag tar hellre det säkra före det osäkra. De receptfria som finns är inte testade lika länge och därav försiktighetsfaktorn. Jag ska till min moster nästa helg och där finns två katter som jag är väldigt allergisk emot så jag måste ha medicin annars kan jag inte åka dit.


Alla ni gravida där ute (med allergier). Vad har ni fått för råd av era läkare??



Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards