Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Jenny - 7 mars 2009 12:01

Igår hann jag knappt se klart på Ugly Betty förrän jag slockande som ett stearinljus i vinterstormen. Jag brukar aldrig somna mitt på dan, ytterst ovanligt. Låg klubbad i ca en timme, vaknade precis innan Magnus ringde från sin konferens. Han undrade hur jag mådde för jag lät helt kokko eftersom jag var så trött. Han berättade om maten de ätit och jag började dregla. Han sa att han tänkte på mig när de åt och sa till sina kollegor att: Min fru kommer döda mig om jag berättar om allt gott vi ätit, vi skrattade gott för jag är verkligen en mathulligan. Jag blev snabbt pigg igen, så den lilla tuppluren gjorde susen. Men den dumma huvudvärken låg och lurade hela kvällen så tillslut tog jag två panodil och så fort Lets dance var slut blev det sängen.


Sov jättekonstigt inatt. Satte mig upp i sängen flera gånger för att jag tyckte jag hörde konstiga ljud. Fick för mig att TV:n skulle börja brinna (vafan, tål jag inte panodil;o) Jag betedde mig som om jag inte var riktig i skallen. Vaknade vid 3-tiden och gick på toa, la mig och somnade om. Sen vaknade jag en timme senare av att min mage kurrade, det lät så högt att det väckte mig. Men jag orkade inte gå upp och äta utan drack lite vatten istället. Sen vakande jag klockan 7 imorse av att hemtelefonen ringde. Hann höra två singnaler innan det slutade. Jag gick upp, men hade inget missat samtal, ingen hade ringt. Jag drömde alltså att telefonen ringde....och vaknade av det. Ja, den natten är inget jag rekomenderar. 


När klockan ringde 07:45, var jag stendöd, för självklart somnade jag om jättegott efter telefonmysteriet vid 7. Men det var ändå skönt att få kliva upp efter den skumma nattens eskapader. Hade tid hos min hudterapeut kl 09:30 så det var därför jag ställde klockan. Tog på mig mina sea-band, de hjälper faktiskt, illamåendet dämpas nästan direkt. Har på mig dem nästan hela dagen, men de trycker en del så jag ska nog ta av dem om en stund och se hur det känns. I alla fall, jag tog en promenad bort till salongen. Det var så kul att ses igen, hon är en sån härlig person. Överlycklig för min skull att jag äntligen är gravid. Hon är från Iran och har själv fyra vuxna barn. När jag skrev sms och berättade att jag var gravid skrev hon svar: "Gud va glad jag blev, tårar av glädje. Må Gud bevara denna graviditet väl och att du mår toppen. Va rädd om dig" Tyckte det var så gulligt av henne.


Så nu är jag nyvaxad:o). Känns toppen för jag var hårig som tusan. Har ju haft lite annat i skallen senaste tiden. I eftermiddag kommer Magnus äntligen hem igen, längtar efter honom. Det är faktiskt bra ibland att vara ifrån varandra för det är så mysigt när man väl ses igen. Många kramar och pussar kommer det bli:o) Och nu är jag inget hårigt monster längre, haha.


Har läst runt på andras bloggar och är så glad. Flera IVF-kämpar har äntligen plussat! Grattis till er alla!!! Jag blir så lycklig för deras skull, vet ju exakt vad de gått/går igenom.


Nu ska jag vila lite medan nötfärsen tinar, sen ska det rullas köttbullar för glatta livet. Dags att fylla på förrådet i frysen. Jag kör min mormors recept som är fantastiskt, godare köttbullar får man leta efter.


Ha en bra helg alla!                                                                                                                                                                      

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards