Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Jenny - 27 mars 2009 19:57

Nu har även vardagsrummet fått sig en omgång av min städmani. Jädrar va trevligt det känns när det är nystädat. Resten av helgen kommer ägnas åt köket, gästrummet och hallen. Har flyttat runt en del krukväxter också, tänk vad det gör mycket av att barfa flytta på blommor och lite småprylar. Nu vill jag även ha nya gardiner i vardagsrummet upptäckte jag. Får se om jag kan muta min man att vi tar en liiiten runda på Ikea imorrn (inte hans favoritställe). Imorgon ska vi ändå iväg och köpa en kamera. Äntligen har vi bestämt oss för vilken vi vill ha. En Nikon Coolpix S600 (den du rekomenderade Sara:o) Vi har jämfört och jämfört och nu för 10 minuter sen bestämde vi oss för den.


Idag ringde min kära mor från Barcelona, de satt ute och mös i det fina och varma vädret. Jo jag tackar, här yr den förbannade snön ner. Usch vad trött jag är på den. Men det var roligt att höra från mor:o) Och våren kommer nog snart, det gör den ju alltid:o)


Jaha, då var det dags för Lets Dance final. Jag tycker det är så jäkla trist att Morgan röstades ut förra veckan. Han var bäst tycker jag.


Mitt illamående spökar igen nu på kvällskvisten. Försökte med gurka, det hjälpte en stund, men nu åkte mina sea-band på och äntligen lättade det. Gick runt här och ulkade som en idisslande kossa.


Ha en trevlig helg alla underbara människor, jag skriver mer i helgen.


Tjo flöjt i blåbärsskogen.

Av Jenny - 27 mars 2009 12:23

Nu är sovrummet så fint så så fint. Har krupit runt på alla fyra och torkat lister med fuktig trasa, även elementet fick en omgång. Ålade runt bäst det gick för att komma åt under sängen. Har även betalat alla räkningar, det känns så skönt när det är gjort. Nu blir det lite lunchpaus. Spagetti med lammfärssås som Magnus lagat, mycket gott. Vi håller på att lära oss att äta lamm. Var inte så förtjust i det förut, men man måste utmana sina smaklökar och prova sig fram.


Lägger upp en bild på vårt sovrum så ni kan föreställa er hur trevligt det kommer bli att lägga sig där ikväll:o)

Av Jenny - 27 mars 2009 09:00

Igår grep städjävulen tag i mig. Jag skurade båda badrummen från golv till tak. Slet bort toasitsarna och skrubbade i badkaret. Tvättade badrumsmattorna. Nu är det så jäkla fräscht därinne att man kan äta sushi på golvet. När Magnus kom hem reagerade han direkt att det var en sån fröjd att gå på toa. 


Jag har en ny taktik nu när jag städar. Förut sprang jag som en jagad runt i lägenheten med dammsugaren och duttade lite här och där. Sen dammade jag och om jag gick in i köket för att tex hämta en trasa så kanske jag upptäckte att diskmaskinen var klar, jag då började jag plocka ur den istället. Det var ingen struktur när jag städade, utan jag bytte uppgifter så fort jag kom in i ett annat rum. Blev alltid klar men det tog tid. Någon som känner igen sig?


Igår bestämde jag mig för att testa "det manliga sättet" (enligt mina erfarenheter) att ta ett rum i taget. Så igår tog jag båda badrummen i tur och ordning och hur fint blev inte det. Idag har jag skrivit en lista över allt som ska göras som jag sen kan bocka av, jag ääääääälskar listor. Så nu ska jag ta itu med sovrummet när jag är klar här. Känns så roligt att hålla på, vet inte vad som flugit i mig. Nästa vecka kommer bonusmoster och hälsar på (Magnus moster) Hon har aldrig varit här, så det kommer bli en fröjd med den rena lägenheten:o)


Igår var vi på Alprausch utförsäljning. Det var galet mycket folk, har aldrig varit så mycket förut. Men det beror nog på att de annonserade en vecka i förväg. Jag slet åt mig flera skidset (djungelns lag rådde) och hittade en som jag är supernöjd med. Ursnygg och så jäkla bra kvalitet, massor med smarta detaljer, love, love, love. Det tog ungefär 20 minuter för mig att prova ut den. Folket länsade för fullt så när jag väl började kolla efter lite andra kläder så hade jag värsta flaxet. På en ställning hänger två sommarklänningar (likadana men olika färger och mönster) som jag tar och går och provar. När jag hade den ena av dem på mig så var det flera som sa: Åh, vilken fin klänning. En sa tom: Om inte du ska ha den, kan jag ta den då? Men jag blev så kär i dem så jag tog båda två. När jag skulle betala sa Cathrin (en av ägarna): 

- Åh, de där klänningarna är helt otroligt fina, de kommer komma ut i butikerna i höst. Jag är förvånad att de inte redan är slut.

Hehe, mina horn i pannan växte, JAG fick dem båda:o) De är perfekta sen när magen börjar växa lite. Berättde för Cathrin att jag är gravid och hon tjöt av glädje (hon är en sprudlande människa som inte snålar med sina energier, superhärlig är hon) Hon sa också att klänningarna kommer vara perfekta att ha när magen växer.


Supernöjda åkte vi hemåt. Tog svängen inom stans bästa grill på Valhallavägen vid Tekniska högskolan och käkade korv med bröd som jag var fanatiskt sugen på.


På kvällen låg Magnus med huvudet i mitt knä i soffan medan jag tittade på den otäcka dokumentären: Monstret - Josef Fritzl. Men när det var ca 10 minuter kvar slockande jag också, vaknade när eftertexterna rullade. Fan, jag ville ju se hela. Men det var bara till att lufsa in i sovrummet och strax efter 22 sov vi som små barn båda två.







Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards