Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Det löser sig

Av Jenny - 11 mars 2009 18:26

Idag har jag överträffat mig själv ordentligt. Förra veckan gjorde jag ju köttbullar som åkte in i frysen. Idag tog jag fram några och gjorde potatismos och brun sås till (sludder sludder, dubbeldreggel) Alltså, jag erkänner att när det kommer till brunsås så är det alltid Magnus som gör den. Men idag slog jag på stort och gjorde själv (hey, jag var ju ensam hemma). Och ta mig tusan, det var den godaste jäkla brunsås jag någonsin gjort. Potatismoset blev också väldigt gott, gjord på potatis från mor och Jans egen odling, riktig gul och fin. Jag hade ett hallelujah-moment när jag åt lunch. Till det hade jag så klart rårörda lingon och gurka. Det blev till två matlådor och det blev en skvätt sås och en skvätt potatismos kvar. Jag tog en slev och mumsade i mig resten direkt ur stekpannan och kastrullen högljutt njutande (efter att jag ätit min egna portion).


Sen ringde BM (barnmorskan) upp mig angående allergimedicin. Hon sa att läkaren kommer på måndag och att enligt de senaste rönen de fått ta del av så bör man inte äta av de receptfria förrän de testats mer. Men hon trodde att läkaren kunde skriva ut åt mig inför nästa helg. Hon bokade även in en tid till läkaren veckan därpå så vi får ses och då kan hon skriva ut mer. Men om jag bara kan få så det räcker i fyra dagar vore det toppen. Det vore ju skillnad om det var speciella tabletter mot någon skum sjukdom jag skulle ha, men allergitabletter borde inte vara några problem. Jag ska ändå dit igen nu på måndag för cellprovtagning (kom jag på efter samtalet) och då träffar jag BM och kanske om jag har tur även läkare, bara så att hon ser att jag existerar;o)


Har precis haft lite minispa hemma. Tog en lång dusch, filade fötter (har lite fotfobi och det krävs mycket att fixa det). Smorde in fötterna med Weledas fotkräm (underbar) och sen blev det ansiktspeeling och mask. Min hy är för bedrövlig nu, både på grund av årstiden och graviditeten. Jag har ALDRIG problem med finnar, men nu har jag tre jävlar som nästan går i baklås på hakan, de går inte att klämma. Det är som små bölder, blää. Men efter min lilla behandling känner jag mig i alla fall ett ton fräschare.


Nu kom Magnus hem för en stund sen, så nu ska jag ägna mig åt honom och våra blivande varma mackor:o)

 
 
Ingen bild

Britt-Inger

11 mars 2009 19:01

Va kul att ni varit på MVC med Lilla Stjärnan - tiden springer på.
Men va tråkigt om du inte kan komma nästa helg pga. av katterna - hoppas du får goda råd innan helgen. Jag lovar att städa ordentligt men det sitter väl i väggarna.
Det är ju inte hårstråna som orsakar allergi utan kattens mjäll, saliv, urin.
Håller tummarna på det bästa så du kan komma hit till Berga.
Ha nu en fortsatt trevlig kväll på Magnus födelsedag./kram till er/ Britt-Inger

 
Mamma

Mamma

11 mars 2009 19:44

Men Jenny, du kommer att se ut som en köttbulle snart;-)
Men du har ju blivit en hejjare på matlagning.

Puss & kram till dig och Magnus

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Ida

Ida

11 mars 2009 19:49

Hade också dålig hud när jag väntade Tilde. usch, det är inge skoj alls. Men det försviner efter ett tag, gjorde det för mig iaf.. Kram

http://fi

 
Ida

Ida

11 mars 2009 19:50

det var jag som skrev kommentaren innan :)

http://fixit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards