Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Tillbaka i machen igen

Av Jenny - 15 juni 2009 19:51

Sakta men säkert har jag kommit tillbaka till den glada vardagen igen. Skrattet är nära fär det mesta, jag fnissar som en tonåring åt allting, åh vad det är härligt. Det är sån jag är och ska vara.


Tog en promenad med min Ipod idag och lyssnade på Beyonce och ville nästan ställa mig och dansa mitt i villaområdet och sjunga ut för full hals....men jag behärskade mig. Får skylla på att jag inte vill göra Stjärnan åksjuk.....och lomhörd;o) Passerade en hästtransport med öppen baklucka. Min hästradar gick på hövarv när jag synade av min omgivning. Och lite längre fram i en dunge stod det två små shettisar. Det var ponnyridning för små telingar. Alltså barnen var max 4 år gamla, de stod prydligt och tålmodigt på rad i galonisar och sträckte på sina små halsar för att se när pollarna kom tillbaka. Herregud, jag minns när jag stod på kö på Skansen och hur fantastikst det var att efter lång kötid utan den minsta klagan få kliva upp på hästryggen.


En vacker dag vill jag ha en liten hästgård med tillhörande häst. Bara för det blir jag påmind om underbara Lucas som jag fortfarande saknar.

Min vackra Lucas som jag var medryttare på. Han har världens bästa ägare, Satu. Saknar dem båda. Visst är han vacker.


Den här goa mulen har fått många pussar.


Lite storleksskillnad. Det är inte en elefant och en myra.

Det är Ardennern Casper och minishettisen Bebban som

står och konfererar. Det är Satus två andra hästar.


Det var lite bakåtkast i minnesbanken det. Efter min rogivande promenad kom jag hem, slängde på webradion och körde mitt träningsprogram. Mot slutet kom lite små sammandragningar, då avbröt jag och stretchade istället. Blir inte rädd när de kommer, utan håller med Mia att det känns bra. Då vet man att livmodern också tränar:o)


Imorgon bär det av till Strängnäs för att kolla bilar, håll tummarna att vi slipper ta tåget hem;o)

 
 
Ingen bild

Elin

15 juni 2009 20:50

Hej Jenny! Härligt att du är på banan igen! Så häftigt med sparkar, vi har också börjat känna fast det är inte så ofta och inget som syns utanpå ännu. Jag är inte så engagerad på jobbet direkt, hur ska det kunna konkurrera med mina små guldklimpars livstecken?? Tyvärr är det lite för stressigt nu, men jag kämpar på mina två veckor innan semestern, sedan är det högst osäkert om jag kommer tillbaka eftersom jag då är i v 27 och många blivande tvillingmammor blir sjukskrivna däromkring. Är ni fortfarande inne på en Prius? Vi har ju en sådan men har insett att med tvillingvagn och två babyskydd kommer det inte finnas plats för något bagage... Så det blir nog till att byta upp sig. Kram Elin

 
Ingen bild

jarven

15 juni 2009 22:05

ååååååhhh!!!! De där bliderna får mig att minnas den underbara tiden med Jenka, Ismira och Dockan... Önskar att jag hade mer foton från den tiden... Kul hade vi.. Minns du när det hade snöat så mycket och vi inte hittade hem igen för vägen var översnöad? Mina fötter hade nästan förfrusit när vi äntligen kom hem :-)
Eller när vi övade på att bli "avkastade" i snön och hålla kvar tyglarna i handen?
Eller fölen... de underbara, ulliga fölen...
Härliga tider :-)

Härligt att du känner dig som dig själv igen! Hoppas det håller i sig :-)
Kramar och tack för trippen down memory lane!

 
Ingen bild

Jenny

16 juni 2009 16:03

Hej.
Härligt inlägg =)
Har skrivit om ÄP i min blogg, läs gärna. Kommer dem ringa imorgon och ge mig upplysning om hur det går för äggen, eller får man avvakta tills det är dags för ägginsättning, om dem inte ringt då förstås?
Kram

 
Ingen bild

Sara W

16 juni 2009 19:15

Åh vad härligt det låter med sparkarna i magen, måste vara en otrolig kännsla.
Hoppas ni hittar en bil/ kram kram

 
Ellen

Ellen

16 juni 2009 20:20

Ja blir så glad av att höra att du är på gott humör igen...hoppas att det fortsätter så...

Vill ha en glad o lycklig Jenny...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jeanette

16 juni 2009 20:21

Hej hoppas ni hitta någon bra bil Hälsa stjärnan och Magnus kram till er B Moster

 
Ingen bild

Jenny

16 juni 2009 20:38

Jo söta du, ditt förra inlägg kom fram men jag valde att inte visa det öppet, att inte godkänna det.
Tack för dina svar !!
Hur går det med bloggdesignen?
Kram

 
Sara

Sara

16 juni 2009 21:04

Hej!
Jag har nyss pratat med min doktor och tyvärr så måste jag vänta i 3 veckor tills jag får veta nåt. Så jag hoppas att de här veckorna kommer att gå riktigt fort.

Kram

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

 
Ninna

Ninna

16 juni 2009 23:25

Hej Jenny, jag är inne hos dig dagligen och kollar läget :-) SKÖNT att du är glad och mår fint!!! Kan du beskriva vad som krånlar när du lämnar kommentar hos mig. Kan vara bra att veta, om jag kan åtgärda det?!?!?

KRAMAR Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards