Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Bläh...

Av Jenny - 2 oktober 2008 09:52

Vad knepigt det kan vara ibland. Igår hade jag en toppendag, kände mig glad och positiv och jäklar anamma. Pratade med min mor och min moster i telefon och vi tjattrade och skrattade och det var jättehärligt. .....imorse vaknade jag och kände mig helt tvärtom. Är trött, irriterad och så jävla less rent ut sagt. Är jag helt kokko i skallen och måste in på tvångsvård eller är jag normal??

Har fortfarande mensvärkar, vilket jag haft sen ÄP, 12 september och idag är det som bekant 2 oktober. Jag blöder fortfarande vilket också bekymrar mig, men det är säkert normalt. Men hur faan ska jag kunna vet vad som är normalt? Min läkare kommer ju ringa på tisdag och då får jag veta. Kan ju ringa någon barnmorska, men just nu orkar jag inte.

I måndags när jag gjorde mitt gravtest, skulle man ju efteråt ringa till kliniken där själva ingreppet gjordes ( i mitt fall ett sjukhus i Stockholm) Den barnmorskan som jag pratade med  var inte den bästa. Jag frågade om jag kan börja nästa behandling efter att den här mensen jag har nu är slut. Då sa hon tillrättavisande till mig: Det är faktiskt inte mens du har, du har en blödning pga misslyckad IVF....?!Osmidiga kärring, i det läget hade jag kunnat strypa henne för hennes okänslighet, nog för att det är helt korrekt det hon säger. Men hur kul är det att få det kastat i ansiktet när man precis fått ett negativt besked och sitter med stor sorg och kämpar för att inte brista i gråt i luren.


Är ofta inne på sidan villhabarn.com, där får jag tröst av andra som gjort detta både en och flera gånger. Där kan vi ställa frågor till varandra och ge stöd och förhoppningsvis ett stort grattis när någon äntligen får ett positivt besked.


Suck....men idag är det en jobbig dag, skönt att ha min lilla dagbok här och få vräka ur mig allt, känns alltid bättre då och det var ju därför jag började med den. Ni behöver inte vara oroliga, ni som känner mig och läser detta. Jag kommer nog må bättre redan senare idag och alldeles säkert imorgon. Behöver bara få ur mig allt.


Tack för att ni orkar läsa mina bittra tankar.


Puss och kram!!

IVF
 
 
Ingen bild

Din man

7 oktober 2008 18:27

"Det är faktiskt inte mens du har, du har en blödning pga misslyckad IVF"??? Jag tror bestämt att hon är mer av ett Blockmongo än en Barnmorska! Det är klart som fan att det är mens du hade! Men att du blöddelite extra mycket pga en massa extra hormoner m.m

 
Jenny

Jenny

14 oktober 2008 19:07

Hejsan! Vackert namn! :-) Jag satt "bara" och googlade och kom in på din sida. Läste detta inlägg och blev helt förvånad och arg över en så opedagogisk person som denna sköterska. Jag och min man är precis som du och din man, mitt inne i IVF (ångest, glädje, sorg, hormoner, känslor... you name it). De sköterskor som vi mött har varit oerhört förstående och fina i sättet. Hade jag blivit bemött så som du blev hade jag nog börjat gråta på studs. Har du fått veta hur länge du måste vänta tills nästa försök? Var detta ert första eller? *BAMSEKRAM* från en annan Jenny i samma sits.

http://jennyvakt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards