Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Jenny - 25 oktober 2008 19:13

Det var riktigt skönt att gå på promenad, tog ett djupt andetag så fort jag kom ut, tänk att hösten doftar så underbart. Jag njöt av alla färger på löven och hade soft RnB i lurarna. Nästan hemma bestämde jag mig för att utöva lite Qigong, det är över ett år sen nu och det är på tiden att börja igen. Sagt och gjort, väl hemma satte jag igång, fick ta min bok till hjälp men mindes rörelserna så fort jag såg bilderna. Den typ av Qigong jag utövar heter Taiji Qigong. Det var så avkopplande, jag känner nästan omedelbart när jag börjar att jag kommer ner i varv och släpper alla tankar.


Sen kom Magnus hem och vi lagade fisk i panna med färskriven pepparrot, så vansinnigt gott, precis vad min mage behövde.


Ringde min mor, hon är så klart orolig när jag skriver om bröstsmärtor. Det första hon frågade var om smärtan sitter på samma sida som ryggmuskeln som gör ont. Det gör det, så troligtvis har det med varandra att göra. Har aldrig känt så förut och då blir man så klart lite orolig.


Snart börjar en film på TV4+ som jag tänkte se; The wedding date. Perfekt romantisk komedi en lördag kväll.

Av Jenny - 25 oktober 2008 15:24

Har haft smärta i bröstet igen, men inte lika mycket som igår. Mår illa ibland också, det kommer plötsligt och är intensivt i 1-2 minuter sen klingar det av och försvinner. Va fan är det med min kropp?

Magnus säger att om vi inte hade varit hos läkaren i tisdags och gjort VUL, skulle han gissa att jag är gravid. Mina tankar har också gått åt det hållet men jag vet att chansen är MINIMAL. Min mens har varit världens kortaste, den är nästan redan slut, får väl avvakta och se. Men jag tror snarare mina symptom beror på stress. Den här veckan har inte varit den roligaste med tanke på bland annat mitt jobb.


Angående mina bröstsmärtor så kan det vara relaterat till muskelinflamationen i ryggen. Magnus sa att han haft liknande symptom för länge sen.


Nu har min kära man åkt och handlat och jag fick order om att ta en liten promenad. Han har smort in mig igen med det där linimentet så nu ska jag klä på mig och gå ut en sväng.

Av Jenny - 25 oktober 2008 12:34

Igår kväll mådde jag riktigt dåligt, samtidigt som jag hade ont i magen och i min jäkla ryggmuskel så började en smärta framträda i bröstet. Det gjorde jätteont när jag andades i hela bröstet, ingen aning vart det kom ifrån. Efter ca 20 minuter klingade det av för att sen försvinna??!

Magnus smorde på en djupverkande muskel kräm med aloe vera som hjälpte jättebra, inom en kort stund försvann smärtan i min onda muskel.

Jag gick och la mig och lyckades somna ganska snabbt. Magnus satt uppe och jobbade ett par timmar till.


Vaknade vid 4-snåret i morse av att jag var vrålhungrig....orkar fasen inte gå upp NU och äta, tänkte jag och somnade tack och lov om igen. Vaknade igen vid 9-tiden med magknip. Fan. Det luktade mycket från lininmentet, kändes ofräscht så jag gick raka vägen upp och ställde mig i duschen, sen slet jag bort lakanen ur sängen och slängde in i tvättmaskinen och bytte alla handdukar. Bara de enkla sakerna gör att man känner sig mycket bättre. Därefter åt vi frukost, sen la jag mig på soffan en stund med vetekudden och nu känns det äntligen lite bättre och stabilare.


Magnus har åkt för att träna, känns supertrist att inte kunna träna själv, saknar det mycket men måste vila min muskel ett tag till.

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards