Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Jenny - 13 oktober 2008 19:28

Tack moster och morbror, det var väldigt bra att få prata med er idag:-)


Akupunkturen gick bra, när jag kom sa jag att jag var nervös pga obehaget förra gången. De lyssnade och förstod. Fick ligga i eget rum för att få lugn och ro (annars är det i bås bakom draperier). De satte i nålarna mer försiktigt och jag kände nästan inget obehag alls:-) Och min kompis trälådan gjorde sitt också med sin behagliga värme. De satte fler nålar runt magen den här gången. Lyckades tom slappna av och njuta av stillheten.


Nu på kvällen ringde min läkare igen då Magnus och jag kommit fram till att vi vill göra ett privat försök ifall Huddinge inte har tid innan jul. Förra gången vi pratade var han osäker på om vi skulle hinna med ett försök till innan jul, men nu sa han att han visst trodde det skulle gå och att vi hellre ska  spara våra pengar till efter jul ifall det skullle behövas (för har vi tur lyckas det ju nästa gång). Känns jättebra, för nu vet vi att senast vecka 50 är det dags för ÄP igen:-):-):-) På tisdag om en vecka ska vi dit för att planera nästa försök lite närmare, äntligen!


Nu ska jag gå och dricka mitt gooooooda te;-)

IVF
Av Jenny - 13 oktober 2008 15:47

Va fasen, ska gå om en kvart och nu är jag skitnervös inför akupunkturen. Kom igen, jag som tagit sprutor och varit neddrogad, nu får jag allt ta och kamma till mig....

Av Jenny - 13 oktober 2008 14:04

Jaha, då var det snart dags för akupunktur nummer två. Känns lite pirrigt då jag drabbades av lite panik förra gången (milt uttryck) Men nu vet jag ju hur det är så jag borde ju vara lite lugnare. Jag får försöka tänka att det faktiskt är för en god sak jag gör det. Har sådan träningsvärk sen i lördags så jag kan knappt klä på mig utan att kvida, haha, så jag hoppas det inte påverkar behandlingen (skulle i så fall vara att det hjälper mot träningsvärken enligt min kära Magnus)

Har även så ont i mitt knä, mend et beror på min vanliga klumpighet. Slog i knäslålen i sänggaveln i lördags och det gjorde så jäää......la ont att håret raknade på huvudet. Nu gör det ont när jag böjer på det och när jag går. Var kan man få tag på rullator?

Av Jenny - 13 oktober 2008 09:05

Har tänkt mycket på vår bröllopsdag på sista tiden. Om jag känner mig nere någon gång räcker det med att minnas sig tillbaka till den mest underbara dagen i livet för att genast dra på smilbanden. Att få bli Magnus fru är skitballt, haha. Usch vad jag uttrycker mig banalt, men det är sant. Det är så underbart att vara gift, jag kan varmt rekomendera det. Jag älskar att titta på bilder från den dagen och är fortfarande helt förundrad  över det fantastiska vädret vi hade. Då vi gifte oss utomhus så var ju vädret ganska viktigt.....två dagar efter bröllopet haglade det små ärtor från himlen. Bara för att få in lite glädje i min blogg;-) så har jag bestämt mig för att lägga upp en bild på oss från den dagen. Om vi är anonyma eller ej spelar ingen roll har jag kommit fram till, vi har svårt att få barn och det är inget att skämmas över. Så håll till godo gott folk, kolla in världens snyggaste brudpar;-)

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards