Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Sprutdag 3

Av Jenny - 12 januari 2009 10:42

Igår var jag salig av lycka över att behandlingen är igång. Magnus gick iväg och träffade ett par vänner, jag var hemma och mös med Desperate Housewives och film. Plockade lite hemma, rensade ur våra korgar i hallen och tvättade två maskiner. Sen började jag känna migränvarning....som ett brev på posten när jag får mens. På kvällen vid 20, kände jag att det var en omöjlighet att vara vaken till 23 för att ta sprutan. Magnus sa:

- Gå och lägg dig så förbereder jag allt och väcker dig när du ska ta den.

Ett erbjudande jag tacksamt tog emot, för Magnus lägger sig ändå ytterst sällan före 23 ändå. Sagt och gjort, jag gick och la mig och läste en stund sen blev det solförmörkelse. Somnade som en stock medan migränen bultade på. Vaknade av att Magnus stod i mörkret vid sängkanten med en spruta i handen.....som i en jäkla skräckfilm;o)

- Älskling....vakna, det är dags att ta sprutan, viskade han.

Jag satte mig upp yrvaket och fattade ingenting, huvudet värkte fortfarande....men ínte lika mycket. Drog upp tröjan och blinkade ungefär 10 ggr i sekunden. Tryckte in sprutan, men när jag skulle injecera så gick det inte, Magnus var tvungen att rycka in. Sen var det klart. Gick på toa och sen somnade jag om. Vakande imorse och mådde jättebra, migränen borta och sprutan kändes som något jag drömt.


Ringde kliniken imorse, på torsdag ska vi dit för att göra VUL och ta blodprov. Jag frågade också om vi succesivt kan backa tiden för sprutan så jag slipper ta den så sent varje kväll, det kunde jag tack och lov.

IVF
 
 
Ingen bild

jarven

12 januari 2009 13:04

Sitter med tårar i ögonen och gåshud över hela kroppen! Håller med din mamma om att det här skulle bli en bra bok!

Vad glad jag är för er skull att mensen kom på rätt dag! Lustigt att man kan bli så glad över att mensen kommer :-)
Detta ÄR erat år.. :-)
Vad duktig du är som klarar att ta sprutan, ett klart bevis på att man klarar vad som helst bara man vill tillräckligt mycket :-)

Massa kramar till er båda från en sjuk J

 
Pia

Pia

13 januari 2009 09:05

Åh! Jag är så glad för er skull, hoppas, hoppas att det tar sig nu=)
Stor kram !

http://www.pocho.se/wordpress

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards