Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Jenny - 25 januari 2009 12:51

I morse när vi åt frukost kom vi in på roliga klipp och jag känner att jag måste dela med mig av en favorit i repris. En tjej från Bulgarien som är med i Idols audition, ska sjunga Mariah Careys låt Without you.....med hon kan inte engelska.....:o)

Av Jenny - 25 januari 2009 12:38

Har precis varit på en 20-minuters promenad i duggregnet. Är mellan två linsbyten och använder nu mina glasögon, hela världen blir prickig. Magnus springer så han kommer väl hem om en stund. Vi ska laga Fisk i panna idag så vi måste åka och handla sen.


Fick frågan om vart bilden på de vackra rosorna är tagen. Det är från en vingård i norra Italien, där vi var på vår bröllopsresa. En jättehärlig familj som driver den, naturen runt omkring var så man tappade andan. Där skulle jag kunna vara hur länge som helst. Ville gärna ha en bild därifrån på min blogg som en sorts positiv inspiration.

Av Jenny - 25 januari 2009 11:02

I går såg jag sammanlagt fyra filmer, det var skitväder ute och därför så skönt att sitta inne coh titta på film. Imorse ställde jag klockan på 05:30, för idag börjar progesteronintaget.


Progesteron är ett gulkroppshormon som förbereder graviditet och håller fostret vid liv. Progesteron bildas i äggstockarna. Men då vi gör IVF så måste progesteronet tillföras då min förhoppningsvis blivande graviditet inte skett på "naturlig" väg. Det tas via vagetorier tre gånger om dagen på samma tid. Jag har då bestämt att ta det 05:30, 13:30 och 21:30. Då det är lite klabbigt och kan rinna ut igen så är det bra att ligga ner en stund efter man tagit det. Så jag går hellre upp yrvaken (som i morse;o).....tar den.....går och lägger mig igen. Det blir lite knöligt när man är på jobbet. Minns från förra gången när det var dags att ta eftermiddagsdosen, kom tillbaka till mitt skrivbord och liksom ålade ner en bit och halvlåg, ibland med fötterna på en kollegas stol som tack och lov sällan är där. Samtidigt som man ska se helt normal ut som om det är den naturligaste sak i världen att sitta så, haha.


Idag blir det promenad och nu tassade min man precis upp så det blir först lite frukost:o)

IVF

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards