Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Jenny - 15 januari 2009 17:10

Lade precis på luren, min läkare ringde och berättade att blodprovet, som han befarade, visade låga hormonvärden. Så från och med ikväll ska jag ta maxdos 450 enheter, mot 300 som jag tagit hittills. Sen ska vi ses på måndag morgon igen. Inte för att han tror att jag är klar för äggplockning då, men för att bevaka att jag helt plötsligt inte blir överstimulerad. Jag kommer även behöva ta en spruta till from måndag (om allt går enligt planerna) som bromsar min naturliga ägglossning. Det får inte ske spontant, utan alla ägg ska ju ligga kvar i blåsorna tills äggplockningsdagen på Huddinge. Hoppas bara att jag inte kommer påverkas av så hög dos, det är alltid jobbigt när det är över en helg då alla är lediga. Men jag ska träna och vila och leva som vanligt. I helgen kommer Magnus föräldrar och hälsar på från lördag till söndag, då ska vi äta god mat och spela TexasHold'em.


Ja, det är en del att tänka på när man ska göra barn, det är inte bara att göka på och avvakta;o) Tänk om det vore så enkelt.....


Av Jenny - 15 januari 2009 10:42

Klockan ringde 05:00 i morse, men av någon anledning så var jag inte trött utan snarare ivrig att komma iväg och få en statusrapport om hur det går för mina äggblåsor. Vi kom iväg ganska prick 06:00, det kändes lyxigt att få åka i sin egen bil då den varit så sjuk;o)


Vi kom fram till provtagningen 06:25, dvs 35 minuter innan de öppnar och det var redan två st före mig i kön. Jag satt och kände mig nervös medan jag fingrade på jackan, det var ju ett tag sen jag tog blodprov. När det blev min tur hade jag lyckan att få en så rar tant att hon skulle kunna få adoptera mig direkt. Det kändes knappt och redan strax efter 07:10 satt vi i bilen på väg till läkaren, en resa på ca en minut.


Jag slängde upp mig i favoritstolen för att få besked om hur det gått. Tyvärr inga roliga nyheter. I den vänstra äggstocken hade endast fem äggblåsor börjat växa, i den högra äggstocken....inga alls. Konstigt, för det är i den högra jag haft värk lite till och från. Han sa att det var dåligt resultat men vill vänta in svaret från blodprovet i eftermiddag. Då ringer han mig och beroende på svaret ska jag eventuellet nästan fördubbla dosen. Sen ska jag börja ta spruta nummer två, som ska bromsa en spontan ägglossning. Då blir det två sprutor om dagen, yaaay:o)


Men vi får se, jag får som sagt avvakta tills han ringer senare idag.


Igår var jag på akupunktur för första gången på några veckor. Så fort jag klev in drog jag in doften av örterna och kände välbehaget skölja över mig. Det var gudomligt skönt med behandlingen, hade saknat min lilla låda på magen:o). På fredag ska jag dit igen. Hon tycker jag ska göra fem behandlingar varav en ska ske samma dag som jag gör ET (embryo transfer).


Efter behandlingen var klockan 18:00, jag strosade iväg mot Östermalm för att gå på tjejträffen kl 19:00. Det var en skön promenad och jag log fånigt (gör jag alltid efter akupunktur) och jag gick i mitten av Valhallavägen där gångvägen är och kikade på husen och filosoferade lite.


Det var jättetrevligt på tjejträffen, det ger mig så mycket att gå dit, att känna att jag inte är ensam i det här. Sen kom Magnus och hämtade mig vid 21-tiden, han hade hämtat bilen på verkstaden efter jobbet. Vi styrde kosan hemåt, blandade sprutan och skjuts in i magen, sen var det god natt och uppställning kl 05:00. 

IVF

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards