Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Sprutdag 12....eller inte;o)

Av Jenny - 21 januari 2009 09:55

Att gå upp så tidigt i flera dagar som vi gjort nu börjar kännas, är väldigt trött. Vi var först på provtagningen och var därför på kliniken redan strax efter 07:00, rekordsnabbt:o)


Det var många tankar som for runt i skallen när jag gick mina steg fram till favortistolen. Tänk om ett mirakel skett och det kommit fler blåsor, min förhoppning fanns ändå där när jag la mig till rätta. Tittate stint på skärmen när ultraljudet började. På höger sida där det varit alldeles nattsvart under hela processen.......Tre blåsor!! Visserligen inte så stora och de kan vara tomma....men ändå. Tre blåsor!! De fanns inte där för bara två dagar sen. Doktorn sa att de kan vara så att de bara blåst upp pga av den starka hormonmängden. På vänster sida, där jag hade tre fina i förrgår.......fyra-fem stycken såg vi idag:o)!! Den största mätte 18 mm, vilket man minst måste ha på minst en blåsa för att få komma på äggplock.


Så gott folk, nu har jag totalt åtta mogna blåsor, helt galet kul!!!


Men! (som Tony Irving skulle ha sagt). Läkaren måste vänta på mitt provsvar som vanligt och prata med Huddinge som ska ge det slutgiltiga beskedet att den tar emot mig på fredag, innan vi kan ropa hej. Så nu blir det åter en dag att vänta på samtalet som betyder så mycket. Jag ska inte ta någon spruta alls ikväll förrän han ringer, det kan bli antigen både Menopur och ägglossningssprutan eller endast ägglossningssprutan. Om ett gäng antal timmar får jag veta...


Här är en bild på hur det ser ut när en blåsa är mogen (eller follikel, som det egnetligen heter) På bilden kan man se två fina i ena äggstocken. Den ena med streck på är mätnigen av den. När det blir fler kan de gömma sig bakom varandra, det var därför vi inte kunde se om det var fyra eller fem i min ena äggstock, men det såg ut som fem:o)

IVF
 
 
Ingen bild

jeanette

21 januari 2009 10:01

Ja de som gömms i snö,,,, som man säger Ja finns för dig gumman kram B moster

 
Ellen

Ellen

21 januari 2009 10:15

Hej...

Känner igen den där bilden...har ju varit med om det själv fast inte inför en äggplockning utan för att ens se om ja hade nån ägglossning...

O som du säger favoritstolen....tänk om man kunde skicka iväg gubben istället så slapp man blotta sig...

Visst ja har väl aldrig varit nervös eller spänd inför att just ligga där MEN (som Tony Irving hade sagt :-) bekväm det kommer man aldrig kunna känna sig...

Håller tummarna som vanligt...

Jättekram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Mamma

Mamma

21 januari 2009 11:04

Bara massor med med pussar & kramar och tummar från oss ;-)))

Omtanke och värme, puss,puss, kram, kram!!!!

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Toksmula

21 januari 2009 11:45

Åhh, vad glad jag blir! Det är ju jättebra att fler äggblåsor bildats! Hoppas han har mer positiva nyheter när han ringer sen. Stor kram!

 
Ingen bild

Anna T

21 januari 2009 13:19

Det känns positivt! jag håller tummarna!!!
Kramar!

 
Ingen bild

Britt-Inger

21 januari 2009 13:41

Åååååå - vad bra att det blivit fler äggblåsor, fantastiskt, underbart - häftigt följa din blogg.
Förresten jag har kollat på Rapport - nätet, både 9 och 12 sändningen men jag såg inte repotaget från ditt jobb. Men det har kanske inte kommit in än.
Många kramar./Britt-Inger

 
Jenny

Jenny

21 januari 2009 13:54

Britt-Inger, fick precis veta att det sändes på A-ekonomi i morse på Nyhetsmorgon på SVT.Vi är i kontakt med redaktionen för att få en kopia av inslaget. Jag var ju i Södertälje och sen direkt till jobbet så jag missade det:o(

Tack alla för era bidragande tummar och lyckönskningar:o)

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jeanette

21 januari 2009 13:57

Ja jag har kollat ockå Men inte hittat rep kram kram

 
cartier

cartier

19 juli 2010 13:52

very fanstic.Very useful in many ways. Will be following your blog....I see many other wonderful posts as well.

http://www.watchesday.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards