Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Sista sprutan tagen

Av Jenny - 21 januari 2009 22:43

Nu är sista sprutan tagen, nu blir det inga fler. Jag känner molande värk i ena äggstocken, brösten ömmar som satan och jag är trött som en gnu. Skulle vilja hoppa över morgondagen och komma till fredagen direkt, få det gjort. Min älskling har lagt sig och jag hör hur han andas djupa andetag....sover. Jag sitter i soffan med hans bärbara i knät och har precis druckit mitt kinesiska beksa te.


Jag har surfat runt en del och hittade idag en blogg som jag bara måste förmedla till er. Klicka på Sabinas kamp för att komma dit. Den skrivs av Sabina, 34 år som har obotlig cancer, malignt melanom (hudcancer). Jag har sträcktläst bloggen från början till slut idag/ikväll och är helt tagen. Så här presenterar hon sig själv på sin blogg:


Vem är jag då? En 34årig träningsgalen kvinna med två flickor Melinda 11år och Julia 7år ( som har PWS samt autism ) varannan v. Som levde ett alldeles vanligt liv tills den 6/11-06 när jag fick beskedet om att jag fått hudcancer malignt melanom, har sedan dess opererats och behandlats med cellgifter. Har nu en obotlig cancer som man försöker bromsa. Min vardag nu är att kämpa och hitta ett sätt leva med sjukdomen och vardagen som trots allt går vidare...och glädjen och lyckan att ha en underbar man Henry jag är förlovad med samt mina prinsessor som betyder allt för mig! 


Jag rekomenderar er alla att vid tillfälle beöka hennes blogg och läsa hennes historia, man får perspektiv på livet kan jag garantera. Plus ännu mer belägg för att sola utan skydd är vansinnigt!!!


Hon har berört mig djupt och jag beundrar hennes kämparanda och positiva energi trots att hon vet att hennes liv kommer ta slut snart, förmodligen inom några månader...


Hon har med två andra en bok på gång som kommer ges ut i vår som heter: Livet kan inte vänta.


Det var allt för idag. God natt och kram till er alla!!!

IVF
 
 
Ingen bild

Fru Papagelos

22 januari 2009 09:20

Stort lycka till på fredag min kära vän!
Kramar från oss alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards