Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Blä vad jag mår illa!

Av Jenny - 10 mars 2009 17:28

Tack för tipsen på kamera. Intressant för vi har sneglat lite på den där Casion när vi botaniserat runt i butiker och på internet. Jag blev glad av att läsa att den tar bilden direkt utan fördröjning. Jag hatar (om man nu får använda så starka ord i dessa sammanhang) när man knäpper bilden och kamerajävlen väntar i ett par sekunder innan den tar kortet så föremålet för ens motiv hinner emigrera utomlands innan det är klart.


Idag har jag varit på stan och träffat min kontaktperson och goda vän från ett rekryteringsföretag på lunch. På vägen till tunnelbanan mådde jag så illa att jag ulkade flera gånger (blä) och var nära att vända hem och avblåsa mötet. Fy fan för att må illa och behöva dra till stan. Men jag bet ihop, tog några djupa andetag och gick långsammare (min normala gångtakt är ganska snabb, jag gillar att gå fort). Märkte då att illamåendet la sig lite och väl på tunnelbanan när jag dök ner i min pocketbok så var det borta. Kände av det igen på lunchstället och fick smått panik. Gick på toa för att kissa och det luktade urin där som det vanligtvis gör på offentliga toaletter, Shit, det vände sig nästa i magen på mig. Andades med munnen så gott jag kunde och gjorde det jag skulle jäkligt snabbt och sen ut igen. Puh. När vi väl köpt mat, jag åt tomatsoppa med foccacia, så blev allt bra igen. Jag njöt av den goda maten, plus den fantastiska salladsbuffén, bäst i stan utan tvekan. Vi hade jättetrevligt och hon ska skicka min CV till fyra olika kunder som hon tror kan vara intressanta för mig.


Innan jag åkte idag så mådde jag som sagt illa, gick ut i köket vid ett tillfälle ungefär en timme innan jag skulle åka för att desperat ta lite Proviva för att se om det skulle hjälpa. Då fick jag syn på min chokladkaka jag bakade igår. Åh, chokladkaka, registrerade min reptilhjärna. Slet upp påsen och käkade några rejäla bitar.......visst är kroppen ett mysterium;o)


Mår illa nu också men knaprar skorpor för glatta livet och ska snart slänga mig i soffan och typ inte röra mig förrän jag ska gå och lägga mig. I morgon är det dags för premiärbesöket på MVC, det ska bli så kul:o) Känns så knasigt att VI ska dit....på riktigt, hihi. 

 
 
Ellen

Ellen

10 mars 2009 18:02

Ja måste säga att ja sitter här o småler när ja läser vad du går igenom....

För ja går igenom precis samma sak..har oxå har huvudvärk i ett par dagar..idag har det varit lugnt men då har illamåendet varit värre...

Igår fick ja t.om lägga mig 21:15 o det hör inte till vanligheten...men i o för sig så hade ja nästan legat hela dagen o haft molande huvudvärk...

Men det är tur att ja har min vetekudde som ja värmer o lägger på min panna...man kan ju undra om det är bra för hjärnan för ibland så känns det som om den skulle vara kokt..:-)

Men som du säger så blir man illamående av olika orsaker....ja höll på o spy när ja skulle diska ur Henrik´s grötgryta imorse...

Så kan det gå...men ja ska nog följa ditt råd o köpa sea-band...om det kan lindra s¨å är det inte till nån nackdel...

Lycka till imorgon...o om ja inte missminner mig så fyller väl gubbe år imorgon eller är ja ute o cyklar??

Hur som helst så säger ja grattis på födelsedagen...

Kram o ha en trevlig kväll....

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

10 mars 2009 18:56

Jag är tvärtom! Jag blir oftast inte hungrig och när jag ska äta är jag nästan mätt innan jag har börjat äta... Konstigt!

Jag små-mår illa ibland, men inte alls åt erat (du och Ellens) håll!!!

Jag trodde jag skulle vara mer sugen på massa godsaker, men ikke sa nikke (synd ibland)
MEN det kanske kommer!!!

Lycka till imorron!

 
Ingen bild

Fru Papagelos

10 mars 2009 21:25

Tänkte dela med mig av lite tips mot illamående om du vill veta....
Jag mådde så illa första graviditeten så jag kräktes när jag kände lukten av min man....
hehe
att aldrig bli för hungrig hjälpte mig lite jag åt mycket tomater gurka och salladslök i vinäger det sura dämpade lite
frisk luft och djupa andetag du kan även prova åksjuke tabletter
Du skrattar åt detta om 2 år!!
kramar Anna

 
Ingen bild

jeanette

11 mars 2009 08:53

Vad kul spännande Hör av er om ni vil kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards