Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Gödning

Av Jenny - 13 mars 2009 08:35

Igår träffade jag min vän Alexandra. Vi skulle ses vid Medborgarplatsen 13:45. Hon blev lite sen för hon hade varit hos tandläkaren. Jag roade mig med att läsa min bok, men det slutade med att jag stod och studerade människor istället. Medborgarplatsen är en bra mötesplats, man tar sig lätt till de flesta ställen på söder därifrån. Men där hänger också en del skumma typer, det var främst dem jag hade koll på, så att de höll sig borta från mig. 


När Alexandra kom så trippade vi hungriga iväg till Muggen. Beställde varsin hälsotallrik med kyckling, till det var det fritt antal bröd med supergod olivröra. Vi åt så vi storknade och pratade massor. Efter en stund var det dags för efterrätt. Jag tog kladdkaka och Alexandra tog sin favorit morotskaka. Det var inga små bitar de serverade. Men så gott. När vi var klara hade båda något frånvarande i blicken. Alexandra hängde över bordet för att inte känna sig döende mätt och jag vräkte mig bakåt för det kändes som om magen inte fick plats annars. Alexandra säger:

- Men det syns ju att du är gravid! Kolla magen.

- Det är maten.....jag lovar, så här brukar jag inte se ut (*skratt*)

Jag svullnade upp som en ballong (nu tex när jag sitter här och skriver så är magen som vanligt igen) Jag hade kunnat åka in och föda när som helst kändes det som.


Jag fick en jättefin present av henne, en Bola (ett gravidsmycke) Det är ett mexikanskt smycke för gravida. Inuti finns en xylofon. På den dansar en boll som ger ifrån sig ett svagt ljud när kvinnan rör sig. Smycket bärs långt ner på magen och från cirka 20:e veckan när fostret kan höra. Det rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och bir lugn.

Jag blev jätteglad, den är mycket fin och jag ser fram emot att få bära den. Ljudet är som ett svagt vindspel, jag älskar vindspel. Mor och Jan har flera sådana på gården och jag är van att höra och själv känna ro av dessa ljud. När man skakar smycket försiktigt intill sitt öra så låter det jättehärligt.


Idag ska jag till arbetsförmedlingen på ett obligatoriskt informationsmöte 10:15. Sen är det äntligen helg och jag är så glad som gjort alla saker som var inplanderaade. Var rädd att jag inte skulle orka med allt, men det har jag.


Igår var Alex här och lämnade en födelsedagspresent till Magnus från honom och Sara. En jättefin kryddkruka, jag blev jätteglad, haha. Och två chokladpinnar som man kan doppa i varm choklad för att det ska smaka ännu godare (mums). Tack Sara och Alex för toppenfina saker (även om det nu var till min kära man så är även frugan glad:o)

 
 
Mamma

Mamma

13 mars 2009 08:59

Men Jenny vad du äter, hur mycket kan du få i dig;o)) Men jag vet ju att du kan stoppa i dig en hel del, det är det jag säger, du kommer att se ut som en köttbulle snart, ha ha.
Men hur som helst, ha nu en bra och skön helg. Med mycket mat och annat;-)
Vi ska på årsmöte på söndag igen, då är det Örtodlare Halland´s tur.

Pussar & kramar till er från oss!!!

http://mellanhimmelochjord.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britt-Inger

13 mars 2009 09:30

Intressant med smycket Bola - de e ju så att ljud går in till bäbisen.
Jag gillar också vindspel, påverkar mej, känns som jag vill gråta när jag hör det.
Mmmmm ballongmage - livmodern är en muskel och den jobbar hela tiden.
Lite tänkvärda ord:

Sikta mot månen.
Om du skulle missa,
så landar du bland stjärnorna.
/Les Brown

Ha nu en bra helg DU - MAGNUS - LILLA STJÄRNAN!/kram Britt-Inger

 
Ingen bild

Sara W

13 mars 2009 10:17

Va kul att ni gillade det (även fugan) hihi. Ni får berätta om chokladpinnarna var goda:) Kram på dig vännen

 
Ingen bild

Jeanette

13 mars 2009 12:55

Ha en bra helg om vi inte ses kramisar till er

 
Ingen bild

Anna T

13 mars 2009 15:25

Bara ät Jenny!
Är det en sak som vi har gemensamt så är det
vår kärlek till mat!
När jag var gravid upplevde jag att smakerna
framhävdes mer och ögonen gjorde många volter när jag stoppade något i munnen.
Skönt att höra att ni mår bra.
Ha nu en lungn och mysig helg!!
Kramar Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards