Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Jenny - 20 maj 2009 18:59

Magnus: Älskling, är det du som har höjt skrivbordet?

Jag: Ja.....min mage får inte plats annars. Måste ha skrivbordskanten mellan brösten och magen.

Magnus: Hehehehe!

Av Jenny - 20 maj 2009 18:16

Har avnjutit en god lunch idag bestående av dillkyckling och ris. När jag lagade maten började jag med att skala och skära morötter. Jag är allergisk mot råa morötter så när jag höll på började det klia i näsan, jag nös och snörvlade för fullt. Sen satte jag igång med löken, ja då började tårarna så klart rinna. Tillslut blev hela situationen så komisk att jag började tokskratta rakt ut i köket. Snoret rann, ögonen rann, nös hysteriskt med jämna mellanrum och stod med benen i kors för att inte kissa på mig av skratt, samtidigt som jag höll kockkniven i ena handen och löken i den andra. Om hälsovårdsmyndigheten hade kommit skulle de förmodligen förbjuda mig att befinna mig i ett kök hädanefter. Det var helt omöjligt att sluta skratta.


Kom tillslut till sans och torkade tårar och snöt mig för femtioelfte gången innan jag kunde fortsätta med maten.


Har varit väldigt fnissig idag, har brustit ut i hysteriska skratt åt alla möjliga saker. Tex Americas funniest homevideos på TV, hilarious! Sen kom Magnus hem och då var det kört igen. Han kan verkligen få mig att ligga dubbelvikt.


En annan sak jag drabbats av nu är enormt sug på godsaker. Var så sugen på något gott för en stund sen att jag nästan kunde mörda någon. (kanske ska nämna att jag först åt en portion chokladglass direkt efter maten) I alla fall, kom på att vi har kokosplättar i frysen. Fram med några stycken, värmde på. Slaffsade på god blåbärssylt och högg in på godbitarna. Samtidigt som jag åt satt jag och läste recept i boken "Sju sortes kakor".....

Av Jenny - 20 maj 2009 12:08

Fast inte riktig snö utan vita tussar från träden (tror jag i alla fall) som singlar ner från himlen. De är överallt, ser verkligen ut som snöflingor.


Imorse ringde min kära vän Ullis, vi har inte hörts och setts på evigheter. Men på fredag ska vi slå till och ses. Sen åker hon utomlands i två veckor. Vi har mycket att prata ikapp och det ska bli hur kul som helst.


Sen bar det av till hudsalongen för lite vaxning av bikini och armhålor. Hon hade ett nytt sorts vax som ska vara bra för de med känslig hy (som jag tex). Den kom igår och jag fick vara försökskanin. Måste säga att den var kanonbra, den gjorde mindre ont och allt hår följer med på första rycket. Annars brukar man ibland få ta ett par gånger. Så det blir 5 plus av 5 möjliga i betyg.


På vägen dit och hem njöt jag av solen och värmen. Fåglarna sjöng som attan överallt och alla dessa dofter som sveper förbi med vinden, ljuuuvligt. Jag nynnade lite sommarvisor för Stjärnan. Min röst hörs in i "lilla" magen nu och med risk för att skrämmas med min ljuva stämma så sjunger jag lite för bebisen.


Ikväll ska det komma in åska påstod de på Nyhetsmorgon i morse. Tycker det är lite mysigt med åska så länge man inte är ute och ror på sjön eller något sånt. Ska mysa med lite avsnitt av Ugly Betty senare idag. Ikväll blir det nog film förutsatt att min man inte planerar att bli inlåst igen, för då måste han först ge sig ut och inhandla lite proviant då det är helgdag imorgon, hehe...


Ser fram emot helgen, då ska vi först träffa mormor och bonusmorfar, sen moster och morbror. Mormor och bonusmorfar har vi inte träffat sen innan jag blev gravid så det känns toppen att vi ska träffas. Mormor vill ju gärna känna och klämma på magen och ta ca 100 bilder:o) Sen blir det härlig vistelse med övernattning hos Britt-Inger och Lasse, där jag var 20 mars med moster Eva.


Snart ska jag ut i köket och laga dillkyckling, en mumsig rätt jag åt i Mariefred förra veckan. Fick med mig receptet hem och nu ska jag laga till det tänkte jag:o)

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards