Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Tjockskalle

Av Jenny - 10 maj 2009 12:18

Sitter med turban på huvudet efter hårtvätt brevid min man - vid varsin dator. Tänk att man förr i tiden faktiskt umgicks med varandra på fritiden.....konstigt va.


Idag verkar mitt humör vara mer stabilt, än så länge. Blev bara lite irriterad vid frukosten när jag kände smulor under fötterna på golvet. Jag som dammsög och skurade för bara två dagar sen. Ska kanske införa brödförbud en vecka efter varje städning.


Idag knallar jag in i den 18:e graviditetsveckan. Sara häpnade återigen igår över hur mycket magen vuxit på en vecka. Själv ser jag nog inte det på samma sätt. Ändå tar jag ju alla tillfällen i akt att spegla mig, tom när jag går föbi vår enorma platt-TV (hehe, det var skönt att få säga det) så kikar jag på magen i profil, så jag verkar vara blind för att den växer. Men igårkväll när vi kom hem från bion så blev både Magnus och jag imponerade över hur stor magen var. Det drar i livmodern och jag har fortfarande svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. När ska det gå in i skallen??? Nu är det 8 dagar kvar till det stora UL. Kommer det DÅ gå in i min tjocka skalle att jag faktiskt är gravid? Ingen aning. Många par har redan i det här stadiet inrett hela barnrummet. Vi har inte köpt en pryl ännu. Men det är nog mer för att det känns så knasigt än att jag är orolig och nojjig, för det har för tillfället gått över (tack och lov). Men jag erkänner att jag sneglar in i barnbutiker jag passerar i stan. Men fortfarande känns det som att jag ska köpa present till någon annan om jag skulle gå in. Har alltid längtat efter att få gå in i en butik och köpa till min bebis för en gång skull. Och nu när jag verkligen K A N göra det så är jag så trög att inte fattar det ändå.


Äh, koman går väl över någongång får vi hoppas. Annars får vår stackars bebis sova i vår säng tills h*n flyttar hemifrån samt låna våra kläder och gamla leksaker.


Tack för alla fina kommentarer jag fått. Det glädjer mig att ni tycker om min blogg, det betyder mycket för mig.


 
 
Ingen bild

Maja

10 maj 2009 12:52

Jag är så glad för er skull att ni är gravida! Men jag har för mig att du skrev ibörjan att du skulle ta kort 1 gång i veckan och visa hur magen växer, var är de korten ;-)? Jag som är i samma sits nu som du var i början av den här bloggen, älskar att titta på gravidmagar, så snälla fler magbilder! :-)

 
Jenny

Jenny

10 maj 2009 13:26

Hej Maja

Tack för din kommentar:o) Va kul att vill se mer magbilder. Jag tänkte lägga ut varannan vecka för att mer se skillnaden. Lovar att lägga bild senare idag. Vilken vecka är du i?

Kram Jenny

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

10 maj 2009 14:24

Hej!

Ja tycker du gör helt rätt i att du väntar...
dels att du inte vet ännu vad du kommer att få o sen så vet man aldrig om det skulle hända nåt..

Tänk att behöva ta reda på ett barnrum o en massa saker...

Ja väntade in i det sista när ja väntade Alice...även om man var sugen...visst måste man handla lite kläder så att man har med till bb o sängen kan man ju ställa upp nån vecka innan så mna slipper det när man kommer hem...lika så när det gäller barnvagn så är det ju bra att skaffa en...

Men det är ju så dumt o göra det för tidigt...vissa hinner ju knappt bli gravida innan de har köpt både vagn o inrett barnrummet..

Men som sagt...alla är vi olika....


Kram o ha en trevlig dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
pärla

pärla

10 maj 2009 15:01

Hej Jenny! Tack för din kommentar på min blogg! Har läst lite olika inlägg på din blogg nu och tycker om den. Roligt att vi båda hade hamnat på boombabys lista!
Jag är glad för din o din Magnus skull, att ni nu får gå i väntans tider. Måste kännas spännande och väldigt speciellt när det ligger så mycket kamp bakom.
Jättefina kläder du hittat, by the way! Du har en fin bröllopsbild uppe i hörnet också! Ha det så bra, jag tittar säkert in här igen.

Kram, pärla

http://omattlangtabarn.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards