Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Pirr i magen

Av Jenny - 18 maj 2009 08:57

Det känns som att jag har resfeber i hela magen, om bara ett par timmar ska jag åka och möta Magnus för vårt efterlängtade ultraljud. Tänk att jag fortfarande är så trög att jag framför mig ser hur barnmorskan kommer säga enligt följande scenario:

- Men här finns ingen bebis i din mage.....det är bara luft. Visste du inte att MVC endast är för g r a v i d a kvinnor?


Igår var vi i Mariefred och firade Magnus pappa Göran som fyllt år. Vi åt Elvisgryta och till efterrätt chokladcheesecake. Magnus syrra Tessan hade även bakat för att fylla på depåerna lite mer. MUMS för allting.

Vacker och somrig chokladcheesecake. Gissa vilka som fick med sig en bit hem...


Kärleksmums och chokladkakor. Gissa vem som länsade fatet på kärleksmums...


Nu ska jag äta frukost och sen göra mig i ordning. Vi ska vara där 11:30, men jag ska åka in lite tidigare för att köpa mer Ferronol (järn). Barnmorskan ville jag skulle ta med det nästa gång så hon kan se exakt vad det innehåller och hur mycket järn jag får i mig. Hoppas mitt järnvärde har stigit så jag kan fortsätta med det flytande. Efter besöket ska Magnus och jag äta lunch ute och därefter ska jag bege mig till butiken Goodstore på Skånegatan, en ekologisk matbutik, och fynda lite.


Jaha, gott folk. Nästa gång jag skriver på den här bloggen hoppas jag att en film läggs upp på en bölande Jenny med en bedårande bebis i magen istället för luft....



 
 
Ingen bild

Sara W

18 maj 2009 10:23

Lycka till gumman/ kram

 
mamman

mamman

18 maj 2009 11:24

Kollar bara om dett är du som godkänner dina kommentarer eller om de läggs ut automatiskt.

Du ville ju ha ett lösen från mig och du kommer att få dett. Funkar inte detta tar jag det via mail när jag hinner.

Hoppas det har gått bra i dag. Just när jag läser ditt inlägg är klockan 11,20, så det är verkligen i detta nuet som du skall få reda på att det finns en liten baby i magen och inte luft.

Ha det så bra
mamman

http://www.babyonskan.wordpress.com

 
IVF karusell

IVF karusell

18 maj 2009 13:08

Hej tjejen!
Du, har du någon mejladress? Jag ville skriva en sak men inte in public :-)

kram J

http://www.ivf-karusell.blogspot.com

 
Emelie

Emelie

18 maj 2009 14:12

Kom hem nån gång nu då!!!! ;)

http://semlesara.wordpress.com

 
Ninna

Ninna

22 maj 2009 11:40

Hej! Har en cheesecake-fantast i familjen. Vill gärna baka chokladcheesecake till honom. Har du möjligtvis receptet?

Kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 juli 2009 18:54

Nu fungerar bloglovin för min nya blogg: www.barnlangtan.se Så ni som prenumerar kan nu lägga in den nya istället.   Detta blir mitt allra sista inlägg på bloggagratis.   Välkommen att fortsätta följa mig och min blivande familj på nya bloggen! ...

Av Jenny - 10 juli 2009 21:10

Nu finns ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 9 juli 2009 17:30

Nu finns tre nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se   Alldeles snart kommer du som prenumerar kunna göra det från min nya blogg istället. Den ska bara verifieras av Bloglovin, osäker på hur lång tid det tar. ...

Av Jenny - 8 juli 2009 11:43

Nu finns två nya inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Av Jenny - 7 juli 2009 09:21

Nu har jag skrivit ett nytt inlägg på min nya blogg: www.barnlangtan.se ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du? Är Lilla Stjärnan en flicka eller en pojke?
 Flicka
 Pojke

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards